jokeromy
door jokeromy Jan 17, 2014 om 14:38
Elektronica & tv

Niet leveren keuken machine

ik heb eind december een Tristar Keukenmachine MX-4162 besteld bij Bol.Com voor de actie prijs van €199.00 voor €119,00 levertijd 3/5 werkdagen. en een deel betaald met air mails nu een maand verder en diverse mailen van Bol.Com met andere leverdatums is de machine door Bol.Com geannuleerd en mijn Air mails omgezet in een soort tegoedbon in mijn account van Bol.Com
en ben nu dus verplicht weer iets te kopen anders ben je je Airmails kwijt.
heb hier al over gemaild en gebeld maar dat helpt niets

790 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2014 om 14:59
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Air Miles die zijn ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon bij bol.com kunnen niet meer terug gewisseld worden voor Air Miles.

Dit staat in de voorwaarden van Bol.com m.b.t. air miles. Helaas, het is niet anders.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2014 om 15:04
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Gemakshalve de volledige tekst.

Air Miles inwisselvoorwaarden

Air Miles inwisselvoorwaarden bij bol.com
Naast de Algemene Voorwaarden van Air Miles hanteert bol.com de volgende voorwaarden:

Air Miles inwisselen bij bol.com is alleen mogelijk als u een online account heeft aangemaakt bij Air Miles.
Air Miles worden bij bol.com ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon.
Een Air Miles cadeaubon is niet geldig op de wettelijk uitgesloten categorieën Nederlandse boeken, babyvoeding, en medicijnen
Air Miles die zijn ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon bij bol.com kunnen niet meer terug gewisseld worden voor Air Miles. Hiervoor houdt u een tegoed dat bij een vervolgbestelling gebruikt kan worden.
U kunt vanaf 2 Air Miles inwisselen.
U kunt zelf aangeven hoeveel Air Miles u wilt inwisselen: een deel van het te betalen bedrag tot het hele bedrag, mits uw saldo toereikend is.
U kunt ook Air Miles inwisselen op aanbiedingen bij bol.com.
Een Air Miles cadeaubon bij bol.com is maximaal 3 jaar geldig en vervalt daarna.
U kunt niet meer dan het nog te betalen bedrag in uw winkelwagentje inwisselen voor een Air Miles cadeaubon.
Een Air Miles cadeaubon is niet in te wisselen voor een andere cadeaubon bij bol.com of de bol.com fotoservice.

jokeromy
door jokeromy - Jan 17, 2014 om 15:07
32 Antwoorden / 3 Vragen

dat begrijp ik wel als je zelf annuleert maar bol com heeft dit gedaan ik denk dat ze hem te goedkoop hebben aangeboden en nu er van af willen

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2014 om 15:09
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom de machine niet geleverd wordt, kunnen wij en u geen 100% uitspraak over doen. Wel dat er in de regels staat: "Air Miles die zijn ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon bij bol.com kunnen niet meer terug gewisseld worden voor Air Miles.". Daar bent u in eerste aanzet mee accoord gegaan, dus is het zoals het is. Gewoon wat anders bestellen voor meer dan € 20, heb je nog geen verzendkosten ook.

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2014 om 15:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is geheel onredelijk van Bol.com. U heeft niet zelf geannuleerd of van de bedenktijd gebruik gemaakt, maar Bol.com en daarmee is de hele deal van de baan.

U moet geld plus airmiles terugkrijgen vanzelfsprekend. Bol.com heeft zich niet aan de overeenkomst gehouden en dan hoeft u geen bon voor die airmiles te accepteren. Airmiles die ook nog eens veel voordeliger zijn te besteden bij bijv. V&D.

Waag er nog een mail aan bij Bol.com en als u dan weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd, dan zou u een klacht kunnen indienen bij thuiswinkel.org.
Daar zijn ze lid van.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2014 om 16:02
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij logisch, geen aankoop c.q. aankoop geannuleerd, dan ook geen air miles over die aankoop.

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2014 om 16:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op vrijdag 17 jan 2014, 16:02]Het lijkt mij logisch, geen aankoop c.q. aankoop geannuleerd, dan ook geen air miles over die aankoop.

Heb je de vraag wel goed begrepen? ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 17, 2014 om 19:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso blijven klagen bij Bol.com, op een gegeven moment hebben ze genoeg van je, krijg je nog altijd 'n extra waardebon. Mij zien ze daar in ieder geval nooit meer als klant terug, wat een absurd slechte aftersales..

jokeromy
door jokeromy - Jan 17, 2014 om 19:25
32 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb ook al contact met Tristar opgenomen en zij hebben gezegd dat de machine eerdaags weer te leveren is, dus ook Bol.Com een mail gestuurd dat ze hun annulering { waar ik ze al eerder een mail over heb gestuurd dat ik niet akkoord ging met een annulering al duurt de levering nog 3 maanden} in moeten trekken omdat ik deze machine nog steeds geleverd wil hebben tegen de actie prijs van December

jokeromy
door jokeromy - Jan 17, 2014 om 19:27
32 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 17 jan 2014, 15:09]Waarom de machine niet geleverd wordt, kunnen wij en u geen 100% uitspraak over doen. Wel dat er in de regels staat: "Air Miles die zijn ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon bij bol.com kunnen niet meer terug gewisseld worden voor Air Miles.". Daar bent u in eerste aanzet mee accoord gegaan, dus is het zoals het is. Gewoon wat anders bestellen voor meer dan € 20, heb je nog geen verzendkosten ook.

ik wil bij deze firma niets anders meer kopen

zoekster
door zoekster - Jan 17, 2014 om 19:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jokeromy schreef op vrijdag 17 jan 2014, 19:25]omdat ik deze machine nog steeds geleverd wil hebben tegen de actie prijs van December
Heel goed, als Bol.com dan niet voor de actieprijs wil leveren en je krijgt bij thuiswinkel.org ook niets voor elkaar, zou je deze zaak voor kunnen leggen aan de Geschillencommissie. Ik denk dat je dan een ijzersterke zaak hebt.

klik HIER

let wel goed op de klachten termijn KLIK

alfatrion
door alfatrion - Jan 17, 2014 om 20:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 17 jan 2014, 14:59] Air Miles die zijn ingewisseld voor een Air Miles cadeaubon bij bol.com kunnen niet meer terug gewisseld worden voor Air Miles.

Dit staat in de voorwaarden van Bol.com m.b.t. air miles. Helaas, het is niet anders.
Het betreffende beding is onredelijk bezwarend en komt derhalve voor vernietiging in aanmerking. Vernietiging werkt terug tot het moment waarop de overeenkomst is gesloten.

[quote=Artikel 6:236 aanhef en onder b BW]Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de aan de wederpartij toekomende bevoegdheid tot ontbinding, zoals deze in afdeling 5 van titel 5 is geregeld, uitsluit of beperkt;[quote=Artikel 6:265 lid 1 BW]Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.[quote=Artikel 6:271 BW]Een ontbinding bevrijdt de partijen van de daardoor getroffen verbintenissen. Voor zover deze reeds zijn nagekomen, blijft de rechtsgrond voor deze nakoming in stand, maar ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaanmaking van de reeds door hen ontvangen prestaties.

En voorzover er twee overeenkomsten tot stand zijn gekomen delen deze naar vaste rechtspreek het zelfde lot indien hier tussen een belangrijke samenhang bestaat Jans/FCN (NJ 1999, 97). Een dergelijke belangrijke samenhang bestaat hier omdat een eventuele bon is gekocht om een keukenmachine van te kopen. Dit blijkt uit de tijdstip tussen de twee handelingen.

Dus is de conclusie dat Bol.com de air mails moet teruggeven aan TS in het geval van ontbinding.

mahadma
door mahadma - Jan 17, 2014 om 20:39
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik het dus goed begrijp zijn alle algemene voorwaarden dus vuilnisbakken werk.

jokeromy
door jokeromy - Jan 18, 2014 om 11:22
32 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 17 jan 2014, 20:39]Als ik het dus goed begrijp zijn alle algemene voorwaarden dus vuilnisbakken werk.
dat is geen vuilnisbakken werk als klant heb je ook rechten en als Bol.Com na 3 weken mijn bestelling annuleert omdat ze nu niet kunnen leveren maar volgensTritar wel weer komen mag ik ook mijn mails terug. kan de machine morgen zo bij een ander kopen maar Bol.Com heeft mijn airmails

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2014 om 11:12
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Re @alfatrion: de opmerking m.b.t. onredelijk beding zijn terecht. Probleem is dat je wel moet procederen om alsdan je gelijk te krijgen.
M.i. BolCom kan niet leveren en dient de volle prijs terug te betalen, niet eens de aktieprijs op basis van airmiles.
Een klacht bij de geschillencie. indienen ligt het meest voor de hand.