birgit67
door birgit67 Nov 5, 2012 om 18:53
Elektronica & tv

Nog niet ingegaan abonnement annuleren?

Ik heb een vraag, hoop dat iemand hier een antwoord weet.
Mijn zusje heeft onlangs interactieve tv van Tele2 aangevraagd, gaat 1 jan 2013 in.
Ik heb interactieve tv van KPN.
Ze kwam er bij mij achter dat ik met kpn veel meer tv zenders heb, en meer kan terugkijken met uitzending gemist dan zij met tele 2.
Zij wil nu dus eigenlijk van het contract af.
Ik denk dat het niet mogelijk is maar misschien heb ik het fout.
Zou ze het eventueel nog kunnen annuleren?

578 3 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 5, 2012 om 19:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Annuleren kan altijd maar wat de gevolgen daarvan kunnen zijn, moet u lezen in de voorwaarden waarmee het contract is aangegaan.

zwemmer
door zwemmer - Nov 5, 2012 om 20:36
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Vraag het eens na bij Tele 2.

zoekster
door zoekster - Nov 5, 2012 om 21:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je zusje heeft 7 werkdagen na aanvraag van het abonnement de tijd om het contract te ontbinden, of 7 werkdagen na de bevestiging van het contract per mail of per brief.
Over of de bedenktijd ingaat na de bevestiging aan de telefoon of nadat je een schriftelijke bevestiging hebt gehad is juridische onduidelijkheid.

Er moet haar duidelijk zijn gemaakt dat ze 7 werkdagen bedenktijd heeft, anders gaat het over in een bedenktijd van 3 maanden.
Dus als haar niets is verteld aan de telefoon of brief/mail over 7 werkdagen bedenktijd heeft ze geluk, dan kan ze er nog ruimschoots vanaf. En misschien is de tijd dat ze heeft toegestemd met het abonnement minder dan 7 werkdagen geleden, dan moet ze er snel bij zijn om het contract op te zeggen.

Als die voorgenoemde dingen niet opgaan, dan zal ze moeten hopen op coulance van Tele2. Daarover ben ik heel wat minder hoopvol gestemd.