ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 16:57
Elektronica & tv

Onderbreking radio via wifi

pas nieuwe oled tv/ sonosinstalatie gekocht...alles werkt prima,alleen valt radio soms weg,pakweg 5/10 seconden......extra wifi versterker erbij gezet maar dat heeft ook geen effect.ziggo heeft ook geen idee,hoop dat ik hier wat wijzer wordt.

4591 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2017 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u hetzelfde probleem als met een draad/kabel aangesloten is?
Om een wifiversterker ernaast te zetten lijkt mij niet zo zinvol. Dat is handiger voor als u verder weg van het modem slechtere ontvangst heeft met een apparaat/apparaten en dan moet die versterker daar geplaatst worden nadat hij op de juiste manier geïnstalleerd is.

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:27
35 Antwoorden / 21 Vragen

dat weet ik niet,moet er dan een aparte kabel van de sonos naar wandcontactdoos in de kamer,heb alles door een erkende instalateur laten instaleren,platte tv. utrecht,

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 17:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robgreet.

En heeft die installateur dan die versterker geadviseerd? Onzin dus.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2017 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u dat bij elke radiozender? Als ik sommige internet radiozenders via mijn Sonos afspeel, valt er ook weleens een even of voor langere tijd stil

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:29
35 Antwoorden / 21 Vragen

ja maakt niet uit welke zender,dus dit is een bekend "probleem" vond het zo handig via smartfhone.

Cookies
door Cookies Aug 7, 2017 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Zo zo, heb je je elektronica ge-upgrade? Welke Sonos heb je (ben niet nieuwsgierig hoor;-)) )

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:31
35 Antwoorden / 21 Vragen

moet nog even melden dat ik niet alle zenders heb geprobeerd.

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:34
35 Antwoorden / 21 Vragen

sonos playbase zwart,sonos sub zwart

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 17:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83.

Ik heb een Sonos playbar. En die heb ik al een tijdje, (jaar of twee?) omdat de tv in een soort nis hing, links een kast en rechts de open haard, waardoor ik hem heel slecht hoorde. Ben ook een beetje doof.

Nu hangt de tv frank en vrij en staat de soundbar er onder.

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:39
35 Antwoorden / 21 Vragen

heb ik ook gedaan dus helemaal vrij !!!!!!

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2017 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb een Sony en bij bepaalde zenders valt de radio ook een paar seconden weg. Ik heb dus dezelfde vraag als @tijger1: is het wel/niet bij alle zenders.

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:37
35 Antwoorden / 21 Vragen

heb nog niet alle zenders geprobeerd.stuk of 4/5

Cookies
door Cookies - Aug 7, 2017 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik lees dergelijke klachten niet over de Sonos playbar en eigenlijk verwacht ik ook niet dat het wegvallen van een zender aan de Sonos ligt. Staat er geen andere apparatuur dichtbij (behalve de t.v. dan) die kan storen op de Sonos?

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:50
35 Antwoorden / 21 Vragen

nee, alleen humaxkastje en draadloos telefoon (ongeveer 1 meter)

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij heeft het niet van doen met Sonos, want ik heb het nooit met geluid van de tv. Ik denk dat het gewoon aan sommige internet radiozenders ligt.

Cookies
door Cookies Aug 7, 2017 om 17:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De draadloze telefoon kan storen. Probeer het eens door de telefoon een paar meter verder op te zetten.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2017 om 17:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij zit de Sonos met zo'n heel speciaal dun kabeltje met de tv verbonden en uiteraard met een stopcontact. Dat is alles. Ik bedien hem voor de radio met mijn I-pad. En bij de app van Sonos heb ik allerlei radiozenders en zo staan. Ik heb meestal een soort Oldies aanstaan, dus ik weet niet of zo'n storing(kje) ook optreedt bij NPO of zo.

Ik luister dus niet naar de radiozenders van Ziggo, want dan zou ik de tv moeten aanzetten. Dat schijnt ook wel anders te kunnen, maar ik heb geen zin dat uit te zoeken.

ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:53
35 Antwoorden / 21 Vragen

ben nu andere zenders aan het proberen, zoals sky radio

Cookies
door Cookies Aug 7, 2017 om 18:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: oldies zijn altijd stoorzenders.;-))

Cookies
door Cookies Aug 7, 2017 om 18:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal mijn Sony ook even op Skyradio zetten, even checken of die zender bij mij ook wegvalt. Ja, dus.

Ge
door Genee - Aug 7, 2017 om 17:55
1509 Antwoorden / 1 Vragen
ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 17:59
35 Antwoorden / 21 Vragen

ik ga verschillende opties uitproberen,dank je wel voor meedenken

marita5
door marita5 - Aug 7, 2017 om 18:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen
ro
door robgreet Aug 7, 2017 om 18:12
35 Antwoorden / 21 Vragen

heb nu al een tijdje skyradio aanstaan,en...................geen problemen !!!!!!!ga andere zenders ook proberen,allen bedankt voor meedenken

Cookies
door Cookies Aug 7, 2017 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan ligt het dus toch aan de zenders. Veel kijk- en luisterplezier met het nieuwe spul. Probeer toch nog even de dect telefoon verder weg te zetten. Dat zijn echt stoorzenders.

tijger1
door tijger1 Aug 7, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb er hier nu geen telefoon meer bij staan. En dat even uitvallen is ook maar een enkele keer per dag, heel eventjes, maar zal beslist aan die "oudjes" liggen.:-))

ro
door robgreet Aug 8, 2017 om 12:01
35 Antwoorden / 21 Vragen

nog ff reaktie vandaag radio aangehad.....en geen problemen meer...de nederlandse zenders doen het zonder onderbreking top!dus denk dat de buitenlandse zenders toch meer problemen geven. heb genoeg keus uit andere zenders,helemaal tevreden,nogmaals allen bedankt voor het meedenken

tijger1
door tijger1 Aug 8, 2017 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robgreet. Mooi, geniet er van.

br
door brui0929 - Aug 10, 2017 om 10:30
635 Antwoorden / 10 Vragen

Start us modem opnieuw op trek de stekker een minuut uit het stopcontact en steek hem na een minuut weer in.
Ga naar het ip adres van uw modem klik niet voor in de adresbalk type het IP Adres zonder WWW login,
met uw gebruikersnaam wachtwoord zie onderkant modem klik op whireless kies 5ghz klik op APPLY loguit
start uw Sonos opnieuw.