kl
door klavertje41 Sep 27, 2005 om 12:16
Elektronica & tv

Ondertiteling

enkele weken geleden kocht ik een dvd van Stephen King, "The Dead Zone" Thuis bleek er geen ondertiteling op te staan, hoewel dit volgens de Nederlandse tekst op de cover wel zou moeten..Ik stel in op subtitle Dutch on. Als de film begint staan er dus geen letters onder en als ik op mijn afstandbediening subtitles in druk komt er links boven een tekentje met NL erin. Ga ik terug naar menu en druk weer op subtitles dan saat hij weer op Dutch subtitles off. Terug in de winkel mocht ik de dvd zonder probleem ruilen, de verkoper probeerde beide dvd's in zijn speler en beiden hadden de ondertiteling. Thuis kreeg ik weer geen ondertiteling op de film, bij mijn zoon in de dvd deed hij het ook niet en bij twee kennissen kwamen er wel letters onder, een derde kreeg ook geen ondertiteling, die heeft de dvd gecopieërd, had toen wel ondertiteling maar bij mij nog steeds niet. De verkoper van de winkel bestelde op mijn verzoek een ander exemplaar en ook die kreeg geen ondertiteling. Via internet heb ik toen een dvd van "The dead zone" bij Proxis besteld in de hoop wel een goede te treffen en wederom kreeg ik op die dvd geen ondertiteling. Ik heb nog met geen enkele dvd, gekocht of gehuurd moeite gehad met de ondertiteling, het merk van mijn dvdspeler is JVC, dus ook geen onbekend merk. De vraag is dus: Hoe is dit mogelijk en wat doe ik eraan. Het is een heel verhaal, ik hoop op antwoord en alvast bedankt

527 2 Rapporteer

deheugden
door deheugden - Sep 27, 2005 om 15:41
41 Antwoorden / 37 Vragen

ik zou zeker ook contact opnemen met jvc. het kan nml een softwareprobleem zijn van de dvdspeler. heb zelf de ervaring van computerdvdspelers dat ze bepaalde merken nit willen lezen en na een update worden die bepaalde merken wel gelezen. aangezien in uw geval er problemen zijn met de weergave, zou het een softwareprobleem kunnen zijn.

va
door vannessajvt - Oct 2, 2005 om 23:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

hallo meneer bij de james bond films is dit ook het geval met de afstandbediening kun je geen nederlandse ondertietling krijgen maar in het menu de de dvd speler(plaatje)daar moet je hem in het nederlands zetten daar staan ook heleboel andere landen bij dan krijg ik ondertieteling beschient moet u dat ook zo broberen.

groeten jvt