fi
door filippo Jun 28, 2012 om 14:19
Elektronica & tv

Ondertiteling vergroting op tv voor de vaste programma's

Ik heb een lcd televisie ph 26pfl 5322/12
Hij is van september 2008 ik zou graag de ondertiteling wat willen vergroten en duidelijker maken op witte achter grond.
is dat mogelijk? ik weet het niet wie kan mij daar eventueel aanwijzigingen voor geven.
Bij voorbaat dank.

31583 23 Rapporteer

freya
door freya - Jun 28, 2012 om 14:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo filippo,

Als dat al mogelijk zou zijn, dan zou je dat in de gebruiksaanwijzing van de tv terug moeten kunnen vinden.....

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2012 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallofilippo,

Is m.i. niet mogelijk (maar daar schiet je dus niets mee op).
Heb je nog een handleiding?
Staat daar niets in?
Heb even gezocht maar kan geen handleiding vinden om dit na te kijken.

Suc6

stacey
door stacey - Jun 28, 2012 om 15:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nog nooit gehoord dat zoiets kon en ik zag er zo gauw ook niets over in Gebruiksaanwijzing Hier

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2012 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 28 jun 2012, 15:01]Nog nooit gehoord dat zoiets kon

Dat klopt, want die mogelijkheid is er ook (nog???) niet.

jo
door jorisw - Jun 28, 2012 om 15:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 28 jun 2012, 15:05][quote=stacey schreef op donderdag 28 jun 2012, 15:01]Nog nooit gehoord dat zoiets kon

Dat klopt, want die mogelijkheid is er ook (nog???) niet.

Voor TV programma's niet (daar zitten de letters van de ondertiteling immers gewoon in het plaatje) maar media player en andere apparaten waarbij beeld en ondertitels pas bij weergave worden samengevoegd ondersteunen dit.

Bij TV programma's kan je het pas doen als iedereen apparatuur (bijvoorbeeld de settopbox) in huis heeft die deze functionaliteit ondersteund en dat is uiteraard een heel lastig proces.

snrwo1
door snrwo1 - Jun 29, 2012 om 13:33
33 Antwoorden / 2 Vragen

niet waarschijnlijk de reactie die je hoopt, maar kan hiet niet zo zijn dat het eens tijd wordt om naar een opticiën te gaan? Misschien dat een andere bril of glazen ook een oplossing zijn?

audb
door audb - Jun 29, 2012 om 13:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Soms is het mogelijk om de tv in een "film modus" te zetten en dan kunnen de letters beter zichtbaar worden maar alleen bij teletekst is het mogelijk om de letters groter te maken vast ondertiteling kan dat niet

cr
door cristal - Jun 29, 2012 om 14:09
13 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=snrwo1 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 13:33]niet waarschijnlijk de reactie die je hoopt, maar kan hiet niet zo zijn dat het eens tijd wordt om naar een opticiën te gaan? Misschien dat een andere bril of glazen ook een oplossing zijn?
Het zou een oplossing kunnen zijn.
Niet alle mensen die slechtziend zijn, hebben baat bij een bril...

wv
door wvenend - Jun 29, 2012 om 14:13
38 Antwoorden / 6 Vragen

Uw TV is geen computer,daar kan dat wel,misschien in de toekomst dat het
mogelijk is

Willempie

wo
door woodwood - Jun 29, 2012 om 14:14
15 Antwoorden / 2 Vragen

Kan inderdaad maar je moet wel de allerlaatste nieuwe TV hebben daar zit de mogelijk in het menu

wv
door wvenend - Jun 29, 2012 om 14:19
38 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt,die platte beelden zonder toeter erachter,daar kan het,zojuist na gekeken

Willempie

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2012 om 14:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=woodwood schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:14]Kan inderdaad maar je moet wel de allerlaatste nieuwe TV hebben daar zit de mogelijk in het menuMaar dan wel echt de allerlaatste nieuwe TV hoor... Heb je ook een merk/type woodwood?

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2012 om 14:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wvenend schreef op vrijdag 29 jun 2012, 14:19]Klopt,die platte beelden zonder toeter erachter,daar kan het,zojuist na gekeken

WillempieHet is een LCD TV waar TS de vraag over stelt, of in jouw worden zo'n platte zonder toeter erachter. Dus ook aan jou de vraag met welke TV kan dat? Merk en type?

dirck
door dirck - Jun 29, 2012 om 14:57
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=filippo schreef op donderdag 28 jun 2012, 14:19]Ik heb een lcd televisie ph 26pfl 5322/12
Ik weet niet hoever je van de TV afzit, maar het lijkt mij dat een grotere televisie het euvel van de ondertiteling al een heel stuk kan oplossen.
Voor een 26 inch TV moet je eigenlijk al niet verder dan zo,n 1.5 tot 2 meter vanaf zitten.

mr
door mrt2 - Jun 29, 2012 om 15:20
24 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Filippo,

Op mijn oude beeldbuis-tv (JVC) kon dit al en ook op mijn reeds 2 jaar oude lcd-tv (Philips) kan dit. Als je teletextpagina 888 hebt ingetoest en de uitzending wordt ondertiteld, druk je op de knop beeldformaat van je afstandsbediening. Je ziet dan de ondertiteling eens zo groot. Het door jou opgegeven modelnummer lijkt mij ook een Philips.

Succes.

Groet.

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2012 om 15:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mrt2 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 15:20]Hallo Filippo,

Op mijn oude beeldbuis-tv (JVC) kon dit al en ook op mijn reeds 2 jaar oude lcd-tv (Philips) kan dit. Als je teletextpagina 888 hebt ingetoest en de uitzending wordt ondertiteld, druk je op de knop beeldformaat van je afstandsbediening. Je ziet dan de ondertiteling eens zo groot. Het door jou opgegeven modelnummer lijkt mij ook een Philips.

Succes.

Groet.Dat heeft alleen betrekking op programma's die door Teletext worden ondertiteld en niet buitenlandse programma's die standaard worden ondertiteld.

mr
door mrt2 - Jun 29, 2012 om 15:58
24 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Filippo,

Hier nog even een mogelijk handige aanvulling op mijn antwoord van 15:20 uur.

Met onderstaande link kom je bij jouw product op de site van Philips. Op pagina 21 van de daar aangeboden handleiding zie je bij punt 7 hoe je de ondertiteling van jouw TV kunt vergroten.

http://www.philips.nl/c/televisie-5000-serie/5000-serie-26-inch-lcd-hd-ready-26pfl5322_12/prd/nl/?t=support

Groet.

Succes.

ma
door marian26 - Jun 29, 2012 om 16:23
23 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi Filipo,

Als ik vragen heb over het gebruik van de tv mail ik naar de klantenservice van Phillips.
Meestal binnen 24 antwoord,werkt goed.

Gr Marian

dirck
door dirck - Jun 29, 2012 om 16:38
3201 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mrt2 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 15:58]Met onderstaande link kom je bij jouw product op de site van Philips. Op pagina 21 van de daar aangeboden handleiding zie je bij punt 7 hoe je de ondertiteling van jouw TV kunt vergroten.
Kun je dat stukje ook even kopiëren en hier neerzetten, want ik kan niks vinden over vergroten van ondertitels.
Bij punt 7 zie ik wel dat je teletekst rechts en het beeld links kunt zetten.

Ik snap ook niet wat teletekst hier mee te maken heeft.
Als je een buitenlandse serie of film bekijkt, hoe wil je dan via teletekst de ondertiteling vergroten?

Groet, Dirck

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2012 om 16:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Teletekst heeft er ook niets mee te maken.

mr
door mrt2 - Jun 29, 2012 om 17:00
24 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Dirck,

Mijn antwoord heeft betrekking op teletextpagina 888, waarmee je Nederlandstalige programma's kunt ondertitelen, voor zover dat wordt aangeboden. Dat jouw vraag daarop geen betrekking heeft was mij niet duidelijk.

Groet,

Cookies
door Cookies - Jun 29, 2012 om 17:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mrt2 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 17:00]Hallo Dirck,

Mijn antwoord heeft betrekking op teletextpagina 888, waarmee je Nederlandstalige programma's kunt ondertitelen, voor zover dat wordt aangeboden. Dat jouw vraag daarop geen betrekking heeft was mij niet duidelijk.

Kortom: hoop onnodige onduidelijkheid veroorzaakt.

marsha
door marsha - Jul 5, 2012 om 22:01
36 Antwoorden / 11 Vragen

kan nog proberen de pixel instellingen te veranderen, in je beeld instellingen van de tv. soms gaat dat best goed, maar je verandert dan het hele beeld er weer mee (vergroten) en soms mis je dan weer beeld dus blijft iedere x mee bezig ( ik wel dus want het is een herkenbaar probleem ;)