lo
door lotteR Feb 8, 2018 om 13:47
Elektronica & tv

Ongerepareerd

Ik kreeg vorig jaar van mijn moeder een platenspeler die gekocht is bij Coolblue. Na 4 maanden ging deze platenspeler kapot en heb ik hem opgestuurd voor reparatie. De platenspeler werd teruggestuurd, maar bij het testen van het product bleek deze nog defecter dan eerst. Nu zegt Coolblue dat ze niks anders voor me kunnen doen dan nogmaals een poging doen tot reparatie, maar ze garanderen niet dat het probleem dan wel is opgelost. Ik heb geen vertrouwen meer in de service van Coolblue en wil niet weer het product opsturen voor reparatie nadat het de vorige keer zo fout is gegaan. Coolblue geeft aan misschien wel te willen compenseren voor wat er voorheen mis is gegaan, maar wil deze compensatie pas bespreken als de reparatie heeft plaatsgevonden. Daarmee beloven ze dus niks en ik heb nog steeds geen vertrouwen in een reparatie van Coolblue. Wat kan ik doen?

3447 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Feb 8, 2018 om 13:55
11545 Antwoorden / 15 Vragen
2
tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2018 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen
2

Terugsturen en opnieuw laten repareren.

ne
door neodutchio - Feb 8, 2018 om 14:11
5173 Antwoorden / 12 Vragen
0

Er kan altijd en overal wel eens een foutje gemaakt worden. En iedereen heeft het recht om een fout te herstellen. U zal dus de platenspeler opnieuw moeten opsturen. Als die dan weer kapot terug komt heeft u een mogelijkheid om de koop te ontbinden of een nieuwe te vragen.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2018 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Wat kan ik doen?
Coolblue de kans geven om te repareren.
En aan de hand van het resultaat kun je dan al dan niet actie (ontbinden koop) ondernemen.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2018 om 15:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Toch maar laten repareren door Cool Blue.

Gr
door Grunn1 - Feb 8, 2018 om 16:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen
4

Coolblue repareert niet zelf maar stuurt het apparaat door naar de fabriek of een ander service center die door de fabrikant gebruikt wordt.
Vertrouwen in coolblue heeft dus niks met de reparatie te maken. Coolblue mag het apparaat 3 keer laten repareren voordat ze het geld terug moeten geven of een nieuw apparaat. Over het algemeen is de service van Coolblue uitstekend maar zij zijn ook afhankelijk wat de fabrikant doet met het defecte apparaat.

Heb zelf vorig jaar een defecte koffie machine terug gebracht ter reparatie bij Coolblue, na 3 weken kreeg ik een mail dat ze het apparaat nog niet terug hadden en ook niet wisten hoe lang dit nog ging duren. Kreeg de keuze een nieuwe koffiezetter uit te zoeken (ander model want de mijne was niet meer leverbaar) of langer wachten. Vond het toch een goede service.

lo
door lotteR - Feb 9, 2018 om 13:05
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het gaat erom dat ik telkens als ik het product terug krijg van Coolblue een plaat van mezelf moet opofferen om het product te testen. Daarnaast hoort de reparatie binnen een redelijke periode en zonder al te veel overlast te verlopen.

r.kemperman
door r.kemperman Feb 9, 2018 om 15:59
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dan koopt u bij een tweedehands een paar oude platen. Kosten een paar cent
Daarnaast houdt Coolblue een termijn van twee weken aan. Daarna proberen ze een oplossing te vinden

panter22
door panter22 Feb 9, 2018 om 18:46
6599 Antwoorden / Vragen

Een plaat opofferen? Is de naald niet goed dan? Een plaat knapt niet in stukken op een draaitafel.
Telkens terug krijgen? Je hebt dat ding maar 1 keer teuggestuurd.
Nu heb je niets aan die platenspeler en krijg je een hoop gedoe als je hem niet weer laat repareren. 

edrick3
door edrick3 - Feb 9, 2018 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Daarnaast hoort de reparatie binnen een redelijke periode en zonder al te veel overlast te verlopen.
Dat weten wij hier op dit forum ook wel.
Al op de link in het eerste antwoord geklikt?
Daar vind je ook voorbeeldbrieven.
Doe er je voordeel mee.
Suc6

Gr
door Grunn1 Feb 9, 2018 om 14:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Overlast van een reparatie van een platenspeler?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer