Ongerepareerd
Ik kreeg vorig jaar van mijn moeder een platenspeler die gekocht is bij Coolblue. Na 4 maanden ging deze platenspeler kapot en heb ik hem opgestuurd voor reparatie. De platenspeler werd teruggestuurd, maar bij het testen van het product bleek deze nog defecter dan eerst. Nu zegt Coolblue dat ze niks anders voor me kunnen doen dan nogmaals een poging doen tot reparatie, maar ze garanderen niet dat het probleem dan wel is opgelost. Ik heb geen vertrouwen meer in de service van Coolblue en wil niet weer het product opsturen voor reparatie nadat het de vorige keer zo fout is gegaan. Coolblue geeft aan misschien wel te willen compenseren voor wat er voorheen mis is gegaan, maar wil deze compensatie pas bespreken als de reparatie heeft plaatsgevonden. Daarmee beloven ze dus niks en ik heb nog steeds geen vertrouwen in een reparatie van Coolblue. Wat kan ik doen?
Hallo Lotter ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Er kan altijd en overal wel eens een foutje gemaakt worden. En iedereen heeft het recht om een fout te herstellen. U zal dus de platenspeler opnieuw moeten opsturen. Als die dan weer kapot terug komt heeft u een mogelijkheid om de koop te ontbinden of een nieuwe te vragen.
Wat kan ik doen?
Coolblue de kans geven om te repareren.
En aan de hand van het resultaat kun je dan al dan niet actie (ontbinden koop) ondernemen.
Coolblue repareert niet zelf maar stuurt het apparaat door naar de fabriek of een ander service center die door de fabrikant gebruikt wordt.
Vertrouwen in coolblue heeft dus niks met de reparatie te maken. Coolblue mag het apparaat 3 keer laten repareren voordat ze het geld terug moeten geven of een nieuw apparaat. Over het algemeen is de service van Coolblue uitstekend maar zij zijn ook afhankelijk wat de fabrikant doet met het defecte apparaat.
Heb zelf vorig jaar een defecte koffie machine terug gebracht ter reparatie bij Coolblue, na 3 weken kreeg ik een mail dat ze het apparaat nog niet terug hadden en ook niet wisten hoe lang dit nog ging duren. Kreeg de keuze een nieuwe koffiezetter uit te zoeken (ander model want de mijne was niet meer leverbaar) of langer wachten. Vond het toch een goede service.
Het gaat erom dat ik telkens als ik het product terug krijg van Coolblue een plaat van mezelf moet opofferen om het product te testen. Daarnaast hoort de reparatie binnen een redelijke periode en zonder al te veel overlast te verlopen.
Dan koopt u bij een tweedehands een paar oude platen. Kosten een paar cent
Daarnaast houdt Coolblue een termijn van twee weken aan. Daarna proberen ze een oplossing te vinden
Een plaat opofferen? Is de naald niet goed dan? Een plaat knapt niet in stukken op een draaitafel.
Telkens terug krijgen? Je hebt dat ding maar 1 keer teuggestuurd.
Nu heb je niets aan die platenspeler en krijg je een hoop gedoe als je hem niet weer laat repareren.
Daarnaast hoort de reparatie binnen een redelijke periode en zonder al te veel overlast te verlopen.
Dat weten wij hier op dit forum ook wel.
Al op de link in het eerste antwoord geklikt?
Daar vind je ook voorbeeldbrieven.
Doe er je voordeel mee.
Suc6
Overlast van een reparatie van een platenspeler?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer