de
door deezer Dec 2, 2006 om 11:01
Elektronica & tv

Oplader alkeline batterijen?

Hoi,

Bestaat er een oplader voor de alkeline batterijtjes die in je afstandsbediening gaan? Ik heb namelijk een MP3 speler die op die batterijen werkt maar kost kapitalen om elke keer zo'n batterijtje te kopen en een nieuwe MP3 is hij nog lang niet aan toe. Bestaan er dus zulke oplaadbare batterijen en een bijpassende opladar? Zo ja , hoe duur mag dat in totaal kosten?

320 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

staat er op de batterijen rechargebal dan moet ze op te laden zijn

staat dat er niet op dan kan het niet

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

rechargeable of dat erop staat

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat voor type moet erin de afstandsbediening en welke in de mp3 speler

zelf zeg ik dat ze bestaan maar is sterk afhankelijk van het type

groetjes labswans

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die batterijen bestaan en opladers ook.
Alles over batterijen

Oplaadbare batterij, alkaline 1.5v

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Deezer,

wat dat je hiervan........: alkaline - opladen

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier enkele laders voor alkaline batterijen.

BigDennis Batterijen & Laders

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk al gezegd, maar even een extra waarschuwing voor de vraagsteller: de Alkaline batterijen die je tot nu toe gebruikt, zijn niet oplaadbaar. Absoluut NIET in een oplader doen, tenzij er inderdaad Rechargeable op staat.

De meest voorkomende oplaadbare batterijen voor dit doel zijn van het type NiMH oftewel Nikkel-metaalhydride. Dit type batterij heeft een flinke laadtijd en er moet een oplader gebruikt worden die geschikt is voor NiMH, doe je dat niet dan gaan de batterijen koken en kun je ze weggooien. Er zijn ook zgn. snelladers te koop voor NiMH, dat scheelt echt een slok op een borrel, maar kost iets meer.

Een tijdje terug was volgens de Consumentenbond de snellader van de Hema de beste koop. Dit heb ik zelf ook en het bevalt uitstekend.

Voor toepassing in een afstandsbediening raadt men vaak een oplaadbare batterij niet aan, omdat deze vanzelf ontladen terwijl een afstandsbediening maar heel eventjes stroom vraagt, de batterijen zijn dan relatief ineffectief, want na netto weinig "branduren" zijn ze dan alweer leeg. Overigens doe ik het zelf wel, ik heb er geen probleem mee.

Er zijn ook af en toe vergelijkende testen voor oplaadbare batterijen, hier kwamen die van Kruidvat en Aldi goed uit de bus kwamen, maar dit wil ook nog wel eens een wisselend geven. Ook Kassa heeft een batterijen test gedaan: Grote batterijentest

ve
door verwijderd - Dec 2, 2006 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog een kleine aanvulling op deze duidelijke aanleg, en dat is dat er apparaten zijn waarvoor de alkalinevarianten in moeten.
Dit zijn meestal apparaten die weinig stroomverbruiken, zoals afstandbedieningen.
In gebruikaanwijzigingen staat meestal welke batterij wordt aanbevolen, dit staat ook in de opladers voor welke batterijen zij geschikt zijn.