mlucky
door mlucky Apr 4, 2010 om 21:43
Elektronica & tv

Oplichting!! >> TV kapot door 'geweld van buitenaf'

naar aanleiding van:
TV kapot door 'geweld van buitenaf'
Datum: zaterdag 3 apr 2010
Onderwerpen: televisie, belbus
Categorie: Elektronica & Telefonie
Programma: Kassa Hennie de Gans uit Rotterdam is dol op mooie series en films. Een paar maanden geleden wil Hennie gaan kijken naar Oliver Twist. Maar zodra ze de tv aanzet en de video start, ziet ze allemaal gekke kleurtjes, blokjes en streepjes op het scherm. ...…

wat een onzin verhaal die mensen lichten de boel op!! heb hetzelfde met mijn tv gehad... je zag niets aan de buitenkant maar wist wel beter ..

deze mensen zijn slecht van geweten...en heeel erg goed van firma BLOCK .. al zou ik eerst een technische beoordeling laten plaatsvinden.. dan zal de fabrikant hetzelfde melden..
ziek zulke mensen!!!

841 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

mlucky

Ik snap niks van het bericht. Heb je soms te veel whiskey's op?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 4 apr 2010, 22:12:
mlucky

Ik snap niks van het bericht. Heb je soms te veel whiskey's op?

ReadAC.

bekijk het filmpje http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/tv-kapot-door-geweld-van-buitenaf/speel/1/?vHash=c749c73j&cHash=54dea59fd0

die mensen zitten aan de drank.. geef mij maar wat anders

ve
door verwijderd - Apr 4, 2010 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoals in andere discussie wordt besproken :

Ik heb net naar kassa gekeken en verbaasde me over hoe kassa optrad voor een vrouw met een defecte tv van 2,5 jaar oud. De vrouw had 5 jaar garantie op haar tv en wou dat de winkel Block (waar ze de tv heeft gekocht) deze kosteloos repareerde of verving. Block wou dit in eerste instantie niet doen omdat de schade waarschijnlijk door eigen toedoen is veroorzaakt. Het bewijs daarvan was ook duidelijk aanwezig. kassa heeft de defecte tv meerdere malen laten zien en er was duidelijk een flinke barst zichtbaar. De barst zat in een onderliggende laag waardoor de barst heel goed is te zien in de kleuren van het niet-werkende deel van het scherm. Ik vind het uiterst onprofessioneel om zonder elektronica expert er zo serieus op in te gaan. en dan ook nog eigenwijs een vergrootglas bij het scherm houden is al helemaal het toppunt. In deze zaak had de winkel gelijk en valt de schade niet onder garantie. als ik met een hamer een tik op de tv geef dan kan ik toch niet verwachten dat ik onder garantie weer een nieuwe krijg. Ik wil niet zeggen dat de vrouw de tv opzettelijk heeft beschadigt, maar je gaat mij echt niet vertellen dat die barst er na 2,5 jaar spontaan is in gevlogen.
Toch is kassa er serieus op in gegaan en hebben ze de winkel gewoon gedwongen om de tv alsnog te vergoeden. Ze hebben dan misschien geen directe dwangmiddelen gebruikt, maar wat wil je doen als je voor honderdduizenden kijkers in kwaad daglicht wordt gezet door een doorgaans betrouwbaar programma. kassa is in deze echt te ver gegaan en hebben ze misbruik gemaakt van hun macht als tv programma. Ontzettent triest dat dit is uitgezonden. kassa laat op deze wijze zien dat ze makkelijk te misbruiken zijn en dat ze onprofessioneel te werk zijn gegaan.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mlucky schreef op zondag 4 apr 2010, 22:34: zoals in andere discussie wordt besproken :

Ik heb net naar kassa gekeken en verbaasde me over hoe kassa optrad voor een vrouw met een defecte tv van 2,5 jaar oud. De vrouw had 5 jaar garantie op haar tv en wou dat de winkel Block (waar ze de tv heeft gekocht) deze kosteloos repareerde of verving. Block wou dit in eerste instantie niet doen omdat de schade waarschijnlijk door eigen toedoen is veroorzaakt. Het bewijs daarvan was ook duidelijk aanwezig. kassa heeft de defecte tv meerdere malen laten zien en er was duidelijk een flinke barst zichtbaar. De barst zat in een onderliggende laag waardoor de barst heel goed is te zien in de kleuren van het niet-werkende deel van het scherm. Ik vind het uiterst onprofessioneel om zonder elektronica expert er zo serieus op in te gaan. en dan ook nog eigenwijs een vergrootglas bij het scherm houden is al helemaal het toppunt. In deze zaak had de winkel gelijk en valt de schade niet onder garantie. als ik met een hamer een tik op de tv geef dan kan ik toch niet verwachten dat ik onder garantie weer een nieuwe krijg. Ik wil niet zeggen dat de vrouw de tv opzettelijk heeft beschadigt, maar je gaat mij echt niet vertellen dat die barst er na 2,5 jaar spontaan is in gevlogen.
Toch is kassa er serieus op in gegaan en hebben ze de winkel gewoon gedwongen om de tv alsnog te vergoeden. Ze hebben dan misschien geen directe dwangmiddelen gebruikt, maar wat wil je doen als je voor honderdduizenden kijkers in kwaad daglicht wordt gezet door een doorgaans betrouwbaar programma. kassa is in deze echt te ver gegaan en hebben ze misbruik gemaakt van hun macht als tv programma. Ontzettent triest dat dit is uitgezonden. kassa laat op deze wijze zien dat ze makkelijk te misbruiken zijn en dat ze onprofessioneel te werk zijn gegaan.

M.i. had Block een onafhankelijk techisch onderzoek naar oorzaak defect kunnen laten doen en vervolgens Kassa kunnen verplichten om een rectificatie uit te zenden.
Ook een bedrijf kan er een principekwestie van maken als dit meent onterecht in een verkeerd daglicht gesteld te worden.

Ik laat oorzaak defect buiten beschouwing omdat ik geen techneut ben. Ik kan dus ook niet beoordelen of Kassa een beoordelingsfout heeft gemaakt.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

mlucky

Het verhaal is me nu duidelijk. Kassa heeft hier zoals jij het beschrijft m.i. een steekje laten vallen. In het eerste halve jaar na aankoop hoeft de koper immers NIET te bewijzen dat het defekt onstaan is door eigen toedoen. Nee, de verkoper moet bewijzen, dat het defekt is onstaan door ondeskundig gebruik. Na het eerste halve jaar na aankoop ligt de bewijslast omgekeerd. In dit geval had de koper dus onweerlegbaar moeten bewijzen, dat de barst NIET door eigen toedoen is onstaan en beweren dat en bewijzen dat, zijn twee geheel verschillende zaken. Ergo: de zogenaamde deskundigen van Kassa zaten m.i. dus goed fout (als er gehandeld is, zoals jij beschrijft).

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op maandag 5 apr 2010, 07:59
Ik laat oorzaak defect buiten beschouwing omdat ik geen techneut ben. Ik kan dus ook niet beoordelen of Kassa een beoordelingsfout heeft gemaakt.
: [

Ik ben wél techneut met lange ervaring en ben er voor 99,9 % van overtuigd dat, zeker daar waar het een moderne TV betreft, de oorzaak "van buiten komend geweld" is.

ve
door verwijderd - Apr 5, 2010 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is (thermische) (binnenwaartse)breuk ook mogelijk bij een dergelijk scherm?

Het zou moet uitwijzen of mevrouw de enige is op dit moment met het probleem, ofdat er nog meer mensen zich gaan melden in de toekomst met een dergelijk probleem.

Circa 6 jaar terug waren er ook toen problemen met de (overleden) beeldbuis van recente PHILIPS televisies, waarvan de beeldbuis in Frankrijk waren geproduceerd, in hun korte levensfase van ruim 4 jaar oud televisie; bij mij toen 4½ jaar oud. In het vrij recente verleden ook toestellen van SONY.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2010 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

ve
door verwijderd - Apr 7, 2010 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

redacteur schreef op dinsdag 6 apr 2010, 17:00: Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

SENSUUR!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

mlucky schreef op woensdag 7 apr 2010, 23:06:
redacteur schreef op dinsdag 6 apr 2010, 17:00: Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

SENSUUR!

Het is overigens: 'Censuur!!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mlucky:

Met 'censuur' heeft het natuurlijk niets te maken. De redactie heeft alleen alle 'opmerkingen' die niets met 'de vraag' te maken hebben, verwijderd. Dat staat overigens ook gewoon in 'de spelregels' van dit forum dat de redactie dit kan doen (indien nodig).

Freya

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op donderdag 8 apr 2010, 09:37:
@mlucky:

Met 'censuur' heeft het natuurlijk niets te maken. De redactie heeft alleen alle 'opmerkingen' die niets met 'de vraag' te maken hebben, verwijderd. Dat staat overigens ook gewoon in 'de spelregels' van dit forum dat de redactie dit kan doen (indien nodig).

Freya

knippen en plakken is de redactie goed in...
heb inmiddels begrepen dat het filmpje dat uitgezonden was ook flink "aangepast" is door de redactie... in het voordeel van de klant, Hennie de gans, zullen we maar zeggen.. kennelijk voelen ze zich bij diezelfde redactie ook knap laf bezig..en dorsten ze niet het hele verhaal uit te zenden...

einde TOPIC :>!

daarom dat de "sensuur" bij dit programma hoogtij viert

ve
door verwijderd - Apr 8, 2010 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

mlucky schreef op donderdag 8 apr 2010, 22:16: ......
knippen en plakken is de redactie goed in...
heb inmiddels begrepen dat het filmpje dat uitgezonden was ook flink "aangepast" is door de redactie... in het voordeel van de klant, Hennie de gans, zullen we maar zeggen.. kennelijk voelen ze zich bij diezelfde redactie ook knap laf bezig..en dorsten ze niet het hele verhaal uit te zenden...

einde TOPIC :>!

daarom dat de "sensuur" bij dit programma hoogtij viert

Mag ik vragen wáár je dat dan uit hebt begrepen? Als je iets insinueert, dan wel graag met bronvermelding,

Freya

ve
door verwijderd - Apr 9, 2010 om 00:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er bepaald moet worden of het onder garantie valt of niet, dan dient een deskundige het product te onderzoeken en kijken wat precies de oorzaak van het probleem is.

Een leek kan dat zeker niet.
Ook een redactie van een consumentenprogramma kan dat niet.

Er wordt teveel naar onzin geluisterd en met wetsregels gegooid.

Al die meningen kunnen gelijk de prullenbak in.

Alleen een technische deskundige kan bepalen wat de oorzaak van het probleem is.
Is de oorzaak bekend, dan kan er bepaald worden of het onder garantie valt of niet.