birgit67
door birgit67 Mar 12, 2013 om 15:29
Elektronica & tv

Originele versie van dvd afspelen

Ik spaar de seizoenen van Criminal Intent en heb seizoen 8 en 9 op dvd gekocht bij bol.com en die wilde ik afgelopen weekend kijken.
Ik heb de blu ray speler ingesteld op Nederlands en toch krijg ik in beeld een Frans/Belgische versie.
In plaats van Criminal Intent staat er dan in beeld; Section Criminelle etc.
En verder staat ook alles in het Frans in beeld maar wel met Nederlandse ondertiteling.
Als ik de serie op mijn dvd speler kijk i.p.v op blu ray, krijg ik wel gewoon de Amerikaanse versie.
Hoe kan ik dit veranderen wat ik vind dit zeer irritant.

630 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo cococat,

En als je de DVD hebt gestart, is er dan in de instellingen/voorkeuren van de DVD niet nog ergens een 'taal' in te stellen? Bij een Belgische DVD zou je toch verwachten dat je in ieder geval de keuze tussen Frans en Nederlands zou moeten hebben....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja die is er, en die zet ik dan op het Nederlands.
Daarom vind ik het zo vreemd.

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 15:47: Ja die is er, en die zet ik dan op het Nederlands.
Daarom vind ik het zo vreemd.

Blijkbaar verkoopt Bol.com dus geen echte Nederlandse versies, maar Belgische.....

Freya

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens voor DVD's geldt dat in heel Europa de regiocode 2 is. Er is dus voor de DVD-speler (of BluRay-speler) geen verschil tussen een Nederlandse en Belgische DVD, maar blijkbaar is bij een Belgische DVD de taal 'standaard' op Frans ingesteld....

Freya

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar waarom speelt mijn dvd speler dan wel de originele Amerikaanse versie af en niet de Frans/Belgische?

ve
door verwijderd - Mar 12, 2013 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 16:27: Maar waarom speelt mijn dvd speler dan wel de originele Amerikaanse versie af en niet de Frans/Belgische?

Geen idee, maar het zijn twee verschillende apparaten met verschillende firmware, dus het is maar net wat er 'standaard' staat ingesteld in die firmware.

Freya