j_
door j_seijkens Jun 27, 2006 om 14:10
Elektronica & tv

Overzetten video naar dvd

heb veel videobanden die ik op dvd wil overzetten. enkele banden zijn echter beveiligd, en kan ik niet overzetten. dit doe ik m.b.v. een hdd-recorder van het merk pioneer. hoe kan ik de beveiligde banden via de recorder omzetten op dvd?

270 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals u zelf al zegt, de videobanden zijn beveiligd tegen kopieren. Dit komt doordat de houder van de auteursrechten geen toestemming verleent het materiaal te kopieren. Dit is bijvoorbeeld bij disneybanden het geval, maar ook veel films op video ondersteunen deze Macrovision beveliging. Veel videorecorders sturen deze macrovision beveliging echter alleen via Scart uit. Als je je videorecorder via een antenneaansluiting aansluit op je DVD recorder en op je DVD recorder je videokanaal instelt (vaak kanaal 33 als ik me niet vergis) zul je hoogstwaarschijnlijk het goede signaal krijgen. ECHTER, het is strikt genomen niet toegestaan dit materiaal te kopieren.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

kopieêren voor eigen gebruik mag altijd.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de goede orde: video banden, legaal in uw bezit mag u altijd voor eigen gebruik kopieêren naar een ander medium.

Momenteel lopen in deze context zelfs procedures om een eind te maken aan kopieerbeveiliging omdat dit het recht om van eigen media een kopie te maken voor eigen gebruik ontzegt.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen scart maar tulpen gebruiken,

de tulp pluggen aan de voorzijde zijn niet beveiligt bij de meeste, de antenne geeft teveel verliezen.

Diverse PC branders kunnen als u de 64 bits LINUX versie installeerd vanaf DVD (cd van microsoft is te klein en niet compleet) kunt U zelf de beveiliging mee kopieren, zodat de DVD niet copyeerbaar is, tenzij U opnieuw de PC met LINUX gebruikt.....

Een ervaren Hacker klaagde bij mij dat de orginelen makkelijker te kraken waren dan mijn copysssssssssss...

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS eerst maar een DVD RW proberen, want anders heeft U tientalle dure bieronderzetters.......

proost.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2006 om 23:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Video gewoon afspelen en de HDD laten opnemen vanaf het videokanaal (dit kanaal dus toevoegen aan de zenders op de hdd-recorder). Kunt u even niets anders doen met de tv, maar het werkt wel.

Daarna hdd overzetten op dvd en klaar.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 28, 2006 om 00:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

tv kaart aanschaffen