re
door reentje46 May 23, 2013 om 11:35
Elektronica & tv

Philips Sarista

Ik heb in november een sarista aangeschafd, nadat ik in de winkel de koffie geproefd had. Ook ik liep tegen de probleempjes aan die iedereen heeft kalk snel branden als je de drap weg gooide ging vervolgens de lamp aan om water te vullen terwijl dit net gevuld was. Op een dag zat het apparaat vast door de bonen, wij gebeld naar philips geen probleem we konden hem opsturen voor een update!

Dat hebben we gedaan en heb spijt als haren op mijn hoofd, ik kreeg de sarista terug gestuurd, met krassen op de zijkant en een lekbak die niet van mij was! Gebeld we mochten hem weer terug sturen want dat kon natuurlijk niet, sarista werd weer opgehaald. week later sarista weer terug krassen weg gepolijst wel een andere lekbak een vage bruine kleur (alsof hij in bleekwater heeft gelegen) terwijl ik een zwarte sarista heb. Uiteraard meteen gebeld met Phlips zou opgelost worden hoor een nieuwe lekbak word besteld.

Diezelfde avond denk ik na 3 weken het apparaat kwijt te zijn geweest heerlijk te kunnen genieten van een kopje koffie.

Niet dus! ik zet het apparaat aan en wil koffie zetten en de deur aan de zijkant knalt open, wilde die weer dicht doen maar ging niet, dus dacht dan haal ik het zet stuk er even uit om opnieuw erin te zetten. Helaas deze was niet van zijn plek te krijgen mijn apparaat maakte veel geweld. Weer met philips gebeld, weer opgehaald, alleen nu had ik te kennen gegeven dat ik dit apparaat niet meer terug wilde, en een nieuwe eis, daar ik steeds mijn apparaat terug moet sturen door fouten van philpips en ik niet zit te wachten op een apparaat dat gerepareerd is. Na tig telefoontjes nog gepleegd te hebben, ben ik dan vandaag eindelijk terug gebeld dat het apparaat gemaakt is en dat ik dat terug krijg want ja het probleem is toch opgelost!!

Ben ik nu zo veeleisend?? Ik ben beetje klaar met Philips en krijg dan wel een coupon toegestuurd met 20% korting op een volgend product, maar dat hoef ik niet. ik heb een apparaat opgestuurd voor een update, en vervolgens moet mijn apparaat gemaakt worden door fouten van hun.

Is het dan zo gek dat ik een nieuwe sarista wil?

Mvg irene

2267 12 Rapporteer

sw
door swat1500 - May 23, 2013 om 12:46
3809 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, gek is het niet. U heeft echter geen recht op een nieuwe. Philips is niet verplicht een nieuwe geven als reparatie mogelijk is. Philips mag echter niet tot in het oneindige repareren. In de regel wordt de grens bij 3 (echte) reparatie's gelegd.

re
door reentje46 - May 23, 2013 om 12:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op donderdag 23 mei 2013, 12:46]Nee, gek is het niet. U heeft echter geen recht op een nieuwe. Philips is niet verplicht een nieuwe geven als reparatie mogelijk is. Philips mag echter niet tot in het oneindige repareren. In de regel wordt de grens bij 3 (echte) reparatie's gelegd.

re
door reentje46 - May 23, 2013 om 12:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=swat1500 schreef op donderdag 23 mei 2013, 12:46]Nee, gek is het niet. U heeft echter geen recht op een nieuwe. Philips is niet verplicht een nieuwe geven als reparatie mogelijk is. Philips mag echter niet tot in het oneindige repareren. In de regel wordt de grens bij 3 (echte) reparatie's gelegd.

Ja dat heb ik vaker gehoord na 3 reparatie's, maar deze zijn niet door mij veroorzaakt maar door philips zelf zou dan toch wel netjes zijn als je zoveel pech hebt. vind het geen reclame voor philips dat zowiezo niet

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 23, 2013 om 13:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel? Dit is normaal gesproken het eerste aanspreekpunt bij problemen.

Tip voor echte lekkere koffie
En verder ben ik van mening dat je ook dit apparaat beter links kunt laten liggen, rekenen maar even de kiloprijs uit van de bonen, ga wel eerst op een stoel zitten..

re
door reentje46 - May 23, 2013 om 13:37
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 23 mei 2013, 13:30]Waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel? Dit is normaal gesproken het eerste aanspreekpunt bij problemen.

Tip voor echte lekkere koffie
En verder ben ik van mening dat je ook dit apparaat beter links kunt laten liggen, rekenen maar even de kiloprijs uit van de bonen, ga wel eerst op een stoel zitten..

Omdat we deze problemen tegen kwamen op internet en daar stond dat je kon bellen met phillips, en ik geloof niet dat blokker me wel een nieuw apparaat had gegeven. ;)

sw
door swat1500 - May 24, 2013 om 00:17
3809 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=reentje46 schreef op donderdag 23 mei 2013, 12:54][quote=swat1500 schreef op donderdag 23 mei 2013, 12:46]Nee, gek is het niet. U heeft echter geen recht op een nieuwe. Philips is niet verplicht een nieuwe geven als reparatie mogelijk is. Philips mag echter niet tot in het oneindige repareren. In de regel wordt de grens bij 3 (echte) reparatie's gelegd.

Ja dat heb ik vaker gehoord na 3 reparatie's, maar deze zijn niet door mij veroorzaakt maar door philips zelf zou dan toch wel netjes zijn als je zoveel pech hebt. vind het geen reclame voor philips dat zowiezo niet

Netjes, ja, verplicht nee.

ikbenik
door ikbenik - May 24, 2013 om 01:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 23 mei 2013, 13:30]Waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel? Dit is normaal gesproken het eerste aanspreekpunt bij problemen.
Bij non-conformiteit: ja, bij garantie: nee.

Bij non-conformiteit is de verkopende partij het aanspreekpunt.

Bij garantie is ieder die garantie bied het aanspreekpunt.

pavoordf
door pavoordf - May 24, 2013 om 08:15
519 Antwoorden / 73 Vragen

Iemand wel eens gekeken wat de bonen voor Sarista kosten. Bij mijn super staat voor ieder product de kiloprijs aangegeven. Voor Espressobonen van DE en wat andere merken betaal ik €12,-/kg. Voor de Sarista-bonen is dat €34,-/kg. Geen wonder dat er zoveel van die Saristamachines weg worden gegeven in acties. Wordt gesponsored door de verkoop van bonen

re
door reentje46 - May 24, 2013 om 10:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 24 mei 2013, 08:55]Op Kieskeurig staat ook een enorme waslijst met klachten over dit apparaat (en ook vele andere soorten Senseo's)
Er zijn daar 103 beoordelingen waarvan het overgrote deel negatief.

Philips Nederland geeft daar ook antwoord op veel van die klachten.
Ik zou mijn klacht daar ook deponeren ( en op meerdere klachtensite's waar je antwoord kunt verwachten) en kijken wat voor antwoord je krijgt.

Klik hier-> Kieskeurig

Klagen klagen en nog eens klagen, dat is de enige remedie tegen dat soort bedrijven, ze zijn enorm gevoelig voor deze vorm van anti-reclames.
Dat is/wordt ook de macht van internet.
Suc6

Dank je eindelijk een normale reactie en iets waarmee ik kan ipv wat de bonen kosten. ik zal eens gaan kijken ik laat het nog weten. Bedankt

gompy2
door gompy2 - May 24, 2013 om 12:09
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Op Kieskeurig staat ook een enorme waslijst met klachten over dit apparaat (en ook vele andere soorten Senseo's)
Er zijn daar 103 beoordelingen waarvan het overgrote deel negatief.

Philips Nederland geeft daar ook antwoord op veel van die klachten.
Ik zou mijn klacht daar ook deponeren ( en op meerdere klachtensite's waar je antwoord kunt verwachten) en kijken wat voor antwoord je krijgt.

Klik hier-> Kieskeurig

Klagen klagen en nog eens klagen, dat is de enige remedie tegen dat soort bedrijven, ze zijn enorm gevoelig voor deze vorm van anti-reclames.
Dat is/wordt ook de macht van internet.
Suc6

philipscare_nl
door philipscare_nl - May 28, 2013 om 08:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hi reentje46,

Vervelend te horen dat je deze ervaring hebt gehad tijdens de servicebeurt van de Senseo Sarista, dit had natuurlijk niet zo moeten lopen. Ik zoek graag even precies uit waar het mis gegaan is en hoe we kunnen zorgen dat je weer vertrouwen hebt in de Senseo Sarista. Is het mogelijk om via Facebook contact met ons op te nemen? Je kunt dan gewoon een priveberichtje sturen naar Philips Nederland, wanneer je dan je gebruikersnaam reentje46 noemt en dat je vanaf Vara Kassa komt, kan ik de bovenstaande post koppelen aan je dossier bij de klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Jeroen
Philips Webcare
https://www.facebook.com/PhilipsNederland

pavoordf
door pavoordf - May 28, 2013 om 10:25
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=philipscare_nl schreef op dinsdag 28 mei 2013, 08:58]Hi reentje46,

Vervelend te horen dat je deze ervaring hebt gehad.....................

Deze openingszin is inmiddels net zo afgezaagd (en bovendien ongeloofwaardig) als "kan ik u misschien helpen........."