vr
door vriendelijkheid Jan 7, 2015 om 09:38
Elektronica & tv

Postbezorging

Ik heb een pakketje met Postnl naar Moskou gestuurd, maar dit pakketje is bij mijzelf bezorgd. Post nl geeft te kennen dat ik dit pakketje op eigen kosten opnieuw dien te verzenden. Klopt dat?

3719 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2015 om 09:56
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Als dit met een track and trace code verzonden is, kunt u een sceenprint maken van de verzendcode. Dan kunt u bewijzen dat niet u maar tante pos een fout heeft gemaakt.

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2015 om 10:30
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wat was de reden dat het pakket bij u terug kwam. Was er o.a. wel een douaneformulier ingevuld. Dit is nodig voor verzending buiten Europa.

snrwo1
door snrwo1 - Jan 7, 2015 om 12:26
33 Antwoorden / 2 Vragen

Mee gemaakt dat een familielid ongeveer hetzlfde overkwam. Bleek dat bij aanbieden van pakketje de dame de afzender code als ontvanger had geprogrammeerd en zo kwam dus het pakketje weer terug. Kijk dus goed op het ontvangstbewijsje wat daar stat als geadresseerde. Dat moet een buitenlands adres zijn en niet de postcode van de afzender.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 7, 2015 om 12:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen

2 Talig ingevuld?

Zowel Adres als Afzenden in NL + RU indien mogelijk...

Verder kun je bij goed ingevulde het nogmaals aanbieden en soms is coulance en nogmaals verzenden mogelijk zonder kosten... als de fout bij Post NL was.

vr
door vriendelijkheid - Jan 7, 2015 om 12:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 7 jan 2015, 10:30]Wat was de reden dat het pakket bij u terug kwam. Was er o.a. wel een douaneformulier ingevuld. Dit is nodig voor verzending buiten Europa.

Dat hoeft niet, althans nog nooit gedaan en het is altijd goed gegaan

tenormin
door tenormin - Jan 7, 2015 om 12:59
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Neem aan dat u het met bewijs van verzending heeft verzonden. Lijkt me stug dat u het pakket aan uzelf verzonden heeft, dus wat staat er op uw bonnetje?

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2015 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vriendelijkheid,

Redelijkerwijs zouden de kosten voor het nogmaals verzenden voor PostNL moeten komen er van uitgaande dat je alles correct hebt geadresseerd.
Je mag trouwens nog blij zijn dat je pakketje in ieder geval niet 'verdwenen' is. ;-)

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2015 om 15:50
7368 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vriendelijkheid schreef op woensdag 7 jan 2015, 12:47][quote=gerbera schreef op woensdag 7 jan 2015, 10:30]Wat was de reden dat het pakket bij u terug kwam. Was er o.a. wel een douaneformulier ingevuld. Dit is nodig voor verzending buiten Europa.

Dat hoeft niet, althans nog nooit gedaan en het is altijd goed gegaan

Dan heeft u blijkbaar steeds geluk gehad. Dit schrijft post NL.

Als u een pakket verstuurt binnen de EU heeft u geen douanedocumenten nodig. Dat hoeft alleen bij pakketten naar landen buiten de EU. De formulieren die u hiervoor gebruikt, kunt u downloaden op Douanedocument.

ch
door chrisantonis - Jan 8, 2015 om 00:50
63 Antwoorden / 4 Vragen

U moet dus wel degelijk een douaneverklaring op het pakket plakken, een zogenaamde CN22!
Als de "zegel" klopt, dan moet u het pakket gewoon weer afgeven op het postkantoor, zonder verder iets te doen, waarschijnlijk is de afzender gescand, daarom is het teruggekomen, zet wel even een kruis door de afzender, zodat het niet weer terugkomt! Heb wel eens twee! keer dezelfde zending teruggekregen.

door 1953 - Jan 8, 2015 om 02:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Opnieuw aanbieden bij het aannamepunt van PostNL zonder verdere kosten.

Het fenomeen niet goed kijken is troef bij PostNL!

be
door bertje59 - Jan 8, 2015 om 22:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Afschuiven naar de burger is vaste prik bij PostNL. Vaker geklaagd over te late bezorging. Poststukken blijven soms wel een week onderweg. Krijg dan altijd bericht over hoe goed PostNL wel is. 97% van de gevallen gaat het goed. Ik denk dat we gewoon teveel accepteren en dan doet PostNL het natuurlijk altijd goed. Als er niet wordt geklaagd is het immers goed gegaan.