Problemen met Philips TV Lcd 55" 55PUS7600/12
Ik zou graag weten of er meer mensen problemen hebben met de TV en de service.
Ik heb een nu 7 maanden een Philips TV Lcd 55" 55PUS7600/12 van € 1500.00 en vanaf dag één problemen.
TV schakelt zichzelf uit en start dan weer op vanuit Android.
TV geeft of geen geluid, of zwart beeld na opstarten.
Je zit te kijken en TV loopt vast en dan heb je hele tijd nodig om hem weer aan de praat te krijgen.
Dan start hij op met groen beeld of groen zwarte strepen, zet je de tv dan uit en weer aan dan is het over.
Het geluid stottert geregeld..
Het maakt niet uit of je TV gaat kijken, een film via een computer of naar Netflix, Videoland of een andere app wil kijken.
Na de eerste keer klagen, zonder probleem nieuw moederbord geplaatst, maar al de andere dag weer het zelfde probleem.
Problemen kunnen eigenlijk alleen opgelost worden door de stekker eruit te halen en na een paar minuten de tv weer aan te sluiten.
Alle updates gelijk binnen gehaald, dus dat kan het ook niet zijn.
Ben nu afgelopen week weer gaan klagen bij Philips, want was het zat, maar nu komen we er niet meer uit, ook vermeld dat er nieuw moederbord inzit.
Heb alles gedaan zoals was opgedragen, laatste updates en opnieuw instaleren met 0.0 resultaat.
Nu word me gezegd dat ik het niet gedaan heb, de laatste software update zou zijn van 2 dagen na mijn aankoop 28-04-2016 , maar gemakshalve vergeten ze dus dat er een nieuw moederbord 30-06-2016 in is gegaan, toen ook de TV opnieuw is geïnstalleerd en ze deze informatie waarschijnlijk niet meer kunnen zien bij Philips door dat nieuwe moederbord.
Ik vind de TV een ramp
Je bent niet de enige die deze (niet-Philips) t.v. een ramp vindt. Lees even de 35 reviews over deze t.v. https://www.kieskeurig.nl/led_tv/product/2655016-philips-55pus7600/reviews
Nog een zooitje reviews https://www.tvstore.nl/product-reviews/601549/philips-55pus7600-ambilight.html
Gebruik je een decoder, zo ja welke of gebruik je een CI+ module, zo ja welke?
Oók als er Philips op staat, Philips is allang Philips niet meer.......
U zult echter tòch wéér naar de verkoper terug moeten en uw klacht opnieuw moeten indienen. Pas na de tweede serieuze poging tot reparatie kunt u uw geld terug verlangen om een ander model/merk te kunnen kopen. Wanneer een evtl. decoder óók van Philips is moe(s)t de monteur toch precies weten waar de bug zit.
Hallo Anne1952 ,
Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?
Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één brief naar de verkoper , zie hier de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
Al de klachten worden door Philips per mail afgehandeld.
BV dit antwoord
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Vervelend dat er problemen zijn , ook na een reparatie.
U bent er zeker van op de hoogte dat uw televisie de EISA award heeft gewonnen, best buy tv 2015/2016, deze prijs komt na uitvoerige testresultaten.
Er zijn tienduizenden toestellen verkocht als de uwe, het kan best zijn dat er op internet mensen met vergelijkbare problemen voorkomen. Dit is natuurlijk bij elk merk en elk type televisie het geval.Er zijn echter tienduizenden mensen welke geen problemen hebben.
Hier heb ik natuurlijk weinig aan als mijn toestel het niet goed doet, je zou haast denken dat er een serie bestaat met een fabrieksfout.
Er staat een Humax 5050C onder, maar van de week heb ik er een Quantis CI +1.3 module op gezet in de hoop dat dit zou helpen, maar ook zonder resultaat.
Wel is het zo, als hij het doet, ben ik dik tevreden, een prachtig beeld, werkelijk een lust om te zien, daar mankeert het niet aan.
@Anne1952 , u moet bij de verkoper zijn , deze moet dit voor u oplossen en niet Philips.
Hoe bent u dan bij Philips terrecht gekomen, terwijl u bij de verkoper moet zijn? Zie andere reacties!
Dat groene beeld is een regelmatig voorkomend probleem bij de Humax. Ik had dat ook wel eens bij de Humax en merkte dat het verschil maakte welk apparaat ik het eerst aanzette. Kan ook met de gebruikte hdmi kabel te maken hebben.
Dat groene beeld heeft dus niet met je t.v. te maken, maar met de Humax.
Heb je dat groene beeld ook bij de module? Als het goed is, niet.
Als je bij Ziggo zit, zou je deze vraag/klacht ook aan de Community kunnen stellen https://community.ziggo.nl/televisie-beeld-geluid-94
Wat Google zoekresultaten over dat groene beeld (vaak bij Philips t.v.'s), kijk daar eens bij voor een oplossing https://www.google.nl/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=hdmi+handshake+groen&gws_rd=cr,ssl&ei=9EFXVYbRJ4i5sQHh04BI
Ik moet voor service contact opnemen met Philips (via internet gekocht) en die regelen dan de reparateur.
En wonder, er komt er eindelijk weer een langs, ben erg benieuwd wat het me gaat opleveren, hopelijk een oplossing.
Note: Net gebeld door reparatiecentrum en het is in de 7000 serie een veel voorkomend probleem, maar er komt binnen 4 weken nog een update aan die het probleem zou oplossen, ze werken er hard aan.
Zo niet kan ik kiezen voor omruiling, nog even geduld dus.
@Anne1952 , hopende dat het probleem word verholpen door een update en uw geduld word beloond , zo niet is het fijn om te horen dat u mag omruilen , bedankt voor het terugmelden .
Vandaag opnieuw contact opgenomen met Philips en ze waren mijn dossier kwijt.
De tv doet ook na de laatste update nog steeds niet wat hij moet doen, het word alleen maar erger.
Ben benieuwd of ik inderdaad een andere tv krijg of dat ik weer een hoop smoezen voor mijn kiezen krijg.
Ik ben dit zo zat, heb nu al 9 maanden tv ellende
En weer word ik aan het lijntje gehouden en krijg wel weer een reparatie maar niet de beloofde nieuwe tv.
Dat is de procedure zegt meneer Jelle.
Ik kan niet begrijpen dat Philis dit laat gebeuren, het is waarachtig geen reclame.
Dit is € 1500 euro weggegooid want ik blijf zo niet doorgaan.
Hallo Anne1952 , neem eens contact op met consuwijzer , zo blijft u bezig , klik op de rode regel https://www.consuwijzer.nl/contact
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wat voor matras heb ik?
Zo'n 15 jaar terug heb ik bij Wehkamp 2 matrassen gekocht. Deze hebben goed voldaan (nauwelijks kuilvorming, stevig maar niet te..) ik weet alleen niet van welk materiaal ze zijn. Hoe check je zoiets? Er zitten geen stickers meer op. Is in elk geval geen pocketvering of zoiets, gewoon iets simpels.
Ze zijn nu wel aan vervanging toe, dus daarom wil ik graag weten waar ze van zijn gemaakt.
...
Lees meer
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Inschrijven gemeente
Ik heb een koopwoning samen met mijn ex. Ik woon daar een paar dagen per week. Hij woont er nog volledig.
Het huis staat op onze beide namen. We hebben geen ruzie en alles gaat gemoedelijk. Het plan is om op termijn het huis te verkopen. Zodra we beide wat anders hebben gevonden.
Sinds kort woon in ook meerdere dagen per week bij familie in een andere gemeente. Ik wil mij gr
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer