Quooker na 3 jaar en 9 maanden kapot
Wat als dit het niet blijkt te zijn?
Dingen kunnen kapot gaan. Je hebt voor € 235,00 een nieuwe begrijp ik, best netjes lijkt mij.
Voor € 235,00 een nieuwe? Ik zie dit:
quooker weergeven
Ja, er staat "Krijg van Quooker wel uit coulance voor €150 nieuwe kraan ex monteur €85,-". Daarin lees ik dat TS voor 150 euro een nieuwe kraan krijgt en 85 euro voor de monteur moet betalen.
Uw verwachting is m.i. correct en in beginsel is hier dan ook de consumentenwetgeving op van toepassing. Zie o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten
De letterlijk wetteksten vind in in het BW boek 7 art 17 jo 25 en hoe dan ook is degene die de Quooker aan u heeft verkocht die u dient aan te spreken en niet de fabrikant. Dat tenzij de fabrikant zelf aan u heeft geleverd en/of via groothandel is gekocht. Coulace kan in beginsel op basis van de consumentnwetgeving niet aan de orde zijn. Wel reparatie waarbij wel rekening mag worden gehouden met een zeker gedrag aan afschrijving. Ps. geeft de fabtikant toe dat er sprake is van een fabrieksfout? Extra reden om de verkoper dan aan te spreken zoals bij wet is geregeld.
Geen idee want dat is koffiedik kijken. Gewoon tegen die tijd als het zich voor mocht doen handelen naar bevind van zaken. U heeft ook veel voor de naam en de vele reclame die ze maken betaald, dus niet alleen voor de kraan.
Kijk anders ook eens bij gewone heetwaterkranen, die zijn een stuk voordeliger.
@aurora, maar niet een kraan doet wat een Quooker doet. Er zitten aardig wat patenten op die kraan. Uit ervaring gaan andere merken beduidend meer en eerder stuk. En laat de service te wensen over.
Voor de naam Quooker moet echt ook betaald worden. Inderdaad, Grohe o.a., is veel voordeliger. Ze zijn er inderdaad al vanaf €235,00 maar moet toegeven: zijn lang niet zo mooi als de Quooker kraan. Onderhandel om u ook de €85,00 eraf kan krijgen en ga dan op het aanbod in. Het is inderdaad zo: soms, net zoals Televisies, gaat iets korter mee dan gedacht.
Er zijn ÓÓK TV s die niet stuk gaan. Maar die staan óók nóóit aan
Anders wel heel knap dat ze via de mail een probleem kunnen vaststellen.
Maar hebt u die kraan rechtstreeks bij Quooker gekocht?
Nee, bij Grando
Dan bij .Grando klagen dus.
Dan is het voorstel van Quooker netjes aangezien de fabrieksgarantie is verstreken. Voor de consumenetgarantie moet u bij de verkoper zijn.
De verkoper, Grando, verwijst naar Quooker.
Quooker geeft nu ondertussen ook geen warm water meer, dus is de vraag of het de kraan is?.En kom op zeg, na nog geen 4 jaar een systeem van ruim €1600 wat niet meer werkt....?
Komt niemand kijken, stellen per mail dat de kraan vervangen moet worden, maar boiler van de quooker geeft ook niet meer direct warm water.
Dan Grando nog maar eens aan hun vestje trekken, dat zij in iedergeval komen kijken. Zij zijn uw aanspreekpunt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer