dj
door djcj Apr 29, 2014 om 19:48
Elektronica & tv

Redcoon en hun idee van service

Ik bestelde op zondag 20 april 2014 een fototoestel inclusief nog wat accessoires. Alles werd onmiddellijk betaald via mastercard. 2 dagen nadien krijg ik al de mail dat het pakket verzonden is. ‘s Anderendaags, de woensdag ben ik echter niet thuis (ik werk dan ook van 4u ‘s morgens tot laat in de avond). Maar ik vind een briefje in de bus dat de chauffeur is langsgeweest en dat hij morgen zou terug komen. Ik moest thuisblijven zowel in de voormiddag als in de namiddag. Als zelfstandige en alleenstaande heb ik deze luxe echter niet. Dus begon ik te zoeken naar een telefoonnummer of een andere manier om de transporteur PostNL te bereiken. Zonder succes echter want het enige nummer dat te vinden is, is een 0900 nummer dat vanuit Belgie niet te bereiken is. Adressen van depots zijn ook al niet te vinden evenals een email adres. Dan maar gebeld naar Redcoon… op een 070 nummer… Daar vertelde de mevrouw me doodleuk dat ook zij geen nummer hadden om PostNL te bereiken. Ik had willen voorstellen om het pakket bij de buren te leveren, maar dat mocht niet van Redcoon… maar ik kon wel een briefje hangen aan de deur dat de chauffeur dit wel mocht doen en als Redcoon dat dan niet zou weten dan was er geen probleem… zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag vond ik echter geen briefje in mijn bus, en het briefje aan de deur hing er nog. Mijn buren hadden niets ontvangen… Dan maar eens met de track en trace gekeken waar mijn pakket was en het was die dag niet eens vertrokken, maar er was al opdracht gegeven om het pakket terug naar de afzender te sturen, niettegenstaande op hun website staat dat het pakket 3 keer zal worden aangeboden en pas na de 3de keer retour wordt gestuurd. Opnieuw naar Redcoon gebeld, maar jammer meneer wij kunnen u niet helpen… Het begon echter dringend te worden want op zaterdag had ik het communiefeest van mijn dochter. De volgende dag was mijn pakket inderdaad al onderweg terug naar de afzender. Waarom? Geen idee ! Opnieuw met Redcoon gebeld en gechat (want zo’n 070 nummer is niet goedkoop) en plots kon men PostNL wel bellen !!!!!! Maar het was te laat, mijn pakket was al teruggezonden. PostNL is hier zwaar in de fout gegaan door het maar 1 keer aan te bieden, en Redcoon door mij wijs te maken dat ze niet konden bellen met PostNL. Maar wat zou Redcoon doen? Oh geen probleem meneer, van zodra het pakket terug bij ons is rembourseren wij het betaalde bedrag. Ik wou geen remboursering, ik wou mijn fototoestel ! Desnoods moesten ze maar een express koerier opbellen om dit alsnog te regelen. Ik werk zelf bij een groot koerierbedrijf (de grootste van het land) en weet dat dit perfect mogelijk is. Desnoods kon ik die zelfs nog zelf regelen… maar nee meneer dat mogen wij niet doen… Kortom, het communiefeest het ik niet op foto kunnen vastleggen, mijn camera heb ik niet ontvangen en mijn geld… benieuwd wanneer ik dat zal terugzien.

Gewenste Oplossing:

In eerste instantie wil ik excuses van Redcoon, en dan wel per telefoon, zoals ik had aangevraagd om mij te bellen met de stand van zaken. Ze hebben dat mooi genoteerd dat ik wilde opgebeld worden, maar dat is tot nog toe niet gebeurd. Ten tweede wil ik nog wel een camera kopen, en als zij mij nu een fikse korting geven voor de telefoons naar hun dure nummer dan zal ik overwegen om toch nog bij Redcoon te bestellen.