co
door corneliaj Nov 23, 2010 om 23:13
Elektronica & tv

Reparatiekosten

1 augustus jl. heeft mijn broertje een compact fotocamera gekocht voor 90 euro bij de Media Markt. Na paar maanden blijkt dat deze regelmatig vast loopt. Hier is geen duidelijke oorzaak voor te vinden. 9 november jl. ben ik voor hem naar de Media Markt serviceafdeling gegaan en bleek inderdaad dat hij vastloopt en hij zou opgestuurd worden.
Nu, 23 nov, ontvang ik van de MM een brief dat de reparatiekosten 75 euro bedragen, omdat de reparatie niet binnen de garantie valt. Hoezo niet binnen de garantie? Hij is net 3 maanden oud? Wanneer ik niet wil betalen, houden ze de camera. Als ik de camera ongerepareerd retour wil, moet ik 30 euro betalen.

Is dit een normale gang van zaken? Waarom is dit niet aan mij verteld toen ik de camera liet opsturen door MM? Moet ik niet eerst juist geïnformeerd worden over evt. bijkomende kosten? En waarom moet ik betalen om de camera ongerepareerd terug te willen?

830 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 23:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--omdat de reparatie niet binnen de garantie valt --

Staat er niet dat het niet binnen de garantieVoorwaarden valt ?

Dan zou het iets zijn dat door eigen fout is veroorzaakt, bv stoot of valschade waardoor hij niet meer functioneert, dat valt niet onder garantie.

Maar dit willen ze nogal eens roepen om onder garantie uit te komen ook helaas..

ja
door jaapje78 - Nov 23, 2010 om 23:49
30 Antwoorden / 0 Vragen
0

een apparaat dat in zo'n korte tijd de geest geeft wordt geacht bij de koop al ondeugdelijk te zijn geweest. (6 maanden regel, artikel 6a BW 7)
In dat geval moet de verkoper aantonen dat het gebrek de schuld van de consument was dus inderdaad een legitieme vraag die ik zeker aan MM zou stellen. Ze moeten wel met een heel goed bewijs komen om dit te laten slagen.

Ik neem aan dat de camera gaan overduidelijk schade had toen deze ingeleverd werd? (dus op een normale manier gebruikt is?).

co
door corneliaj - Nov 23, 2010 om 23:50
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik ga ze morgen erover bellen, maar mijn broertje heeft niets vreemd met de camera uitgehaald. Ik vind het erg triest dat ze kunnen zeggen dat de camera niet meer onder de garantie valt, terwijl deze pas 3 maanden oud is.

co
door corneliaj - Nov 23, 2010 om 23:53
4 Antwoorden / 3 Vragen
0

Op het formulier dat ik ontvangen heb, toen ik de camera inleverde, staat de uiterlijke staat omschreven als: gebruikt, nette staat.

Ik ga ze morgen attenderen op die wet. Bedankt tot zover.

stacey
door stacey - Nov 23, 2010 om 23:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--En waarom moet ik betalen om de camera ongerepareerd terug te willen? --

Die 30 euro die ze in zo`n geval berekenen zijn Onderzoekskosten, als je laat repareren vervallen die ( zitten vast al in reparatieprijs) en als het een productiefout blijkt betaal je die onderzoekskosten ook nooit en dan ook geen reparatiekosten (of eventueel een deel als het een al langer en eerder probleemloos gebruikt iets betreft)

Enige wat je kunt doen als ze echt blijven volhouden is de onderzoekskosten betalen om het terug te krijgen en dan ergens anders heen gaan voor een second opinion (kost je weer ook onderzoekskosten) en als dat geen gebruiksschade/niet jouw fout maar produktiefout zou aantonen proberen weer je geld terug te krijgen en vergoeding second opion en reparatie alsnog gedaan te krijgen.

Ja, rechten hebben en recht krijgen zjn helaas 2 verschillende dingen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer