jo
door joskaa Nov 9, 2016 om 19:02
Elektronica & tv

Rubber van speakers lossen op

Omdat een van de speakerboxen (Infinity afm. ca 1.00x25x25) nogal trilde schroefde ik de voorkant eraf en toen bleek dat het rubber om de speakers aan het verteren / oplossen was. Ook van de andere speakerbox die niet trilde. Als je met je vinger op het rubber drukt, duw je er zo een gat in; bovendien kleeft het rubber.
Weet iemand of zulke rubberen ringen nog te koop zijn? De boxen hebben een prachtig 'geluid' -als ze niet trillen - maar zijn helaas wel 20 jr oud.

6589 12 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 9, 2016 om 19:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien bij de Handyman.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 9, 2016 om 22:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Naast de inkt, onder de stofzakken em links van de batterijen?

ja
door jackyh Nov 9, 2016 om 22:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

????????????????????????

pi
door pieterwolters Nov 10, 2016 om 19:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt echt geen idee waar de vraag over gaat he?

ja
door jackyh Nov 10, 2016 om 19:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

?????????????????????????/

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2016 om 20:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

20 jaar oud, dat daar nog onderdelen voor te koop zijn, kun je wel vergeten. Enige wat je kunt doen, is kijken of die speakers toevallig op MP worden aangeboden.

simon55
door simon55 Nov 9, 2016 om 22:01
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En ja onderdelen zijn wel te koop google maar eens , ik heb zelf philips MFB boxen en drie maanden geleden gereviseerd en de boxen zijn van 1978 en nog splinternieuw

wilcovv
door wilcovv Nov 10, 2016 om 13:05
40 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is waar, maar dat zijn dan ook klassiekers waar hele hobbyclubs voor zijn. Die Infinity (hoezeer de naam ook doet vermoeden) zijn nu eenmaal gewoon op en stellen niets voor qua kwaliteit.
Andere speakers inmonteren kan maar gegarandeerd nooit (meer) het geluid dat je dacht dat ze jaren lang hadden.

Gewoon op de tweedehandsmarkt rondkijken voor iets vergelijkbaars!

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2016 om 22:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Of u kunt zoeken naar een bedrijf wat de speakers kan reconen. De rubberranden kunt u ook zelf monteren.

Ma
door Mat Matheij Nov 10, 2016 om 13:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het reconen (compliment) is vaak alleen mogelijk bij professionele luidsprekers in de muziekindustrie. De enige oplossing lijkt te bezien of de luidsprekers nog leverbaar zijn. Hangt af van het kostenplaatje. Het merk bestaat nog steeds dus er kunnen ook nieuwere modellen worden gekocht.

pi
door pieterwolters Nov 10, 2016 om 19:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Audiofriends kan je foamranden bestellen in vrijwel iedere maat.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2016 om 22:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik kon niet meer verder typen maar als u zoekt op reconen speakers komt u bijvoorbeeld bij de Bax shop reconkits tegen om het zelf te doen. Google maar eens op reconen speakers en u zult zien dat er heel wat mogelijk is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 9, 2016 om 22:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Pfffff zo werkt het niet en zo 2x vanzelf.

jo
door joskaa - Nov 9, 2016 om 22:34
80 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt voor jullie respons. Ik zal de gegeven opties na trekken en wie weet gaat het lukken.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 9, 2016 om 22:43
3449 Antwoorden / 25 Vragen

http://www.simplyspeakers.com/Infinity_bymfg_21-3-1.html
Hier vindt u de infinity reparatiesets

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 10, 2016 om 11:12
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Als u de rubbers onverhoopt niet kunt vervangen, dan m.i. nieuwe luidsprekers met zelfde geluidskwaliteit (laten) monteren..

sl
door slobberbone - Nov 10, 2016 om 13:10
508 Antwoorden / 2 Vragen

Als het een bekend merk is bv Kef is dat lang beschikbaar, en na 20 jaar is het vast foam rand en geen rubber. Kijk maar eens bij Audiofriends heb ik in verleden ook vervangingsetjes gekocht met bijbehorende lijm.

pi
door pieterwolters Nov 10, 2016 om 19:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie jouw post pas net. Had ook Audiofriends als tip gegeven.

Ma
door Mat Matheij - Nov 10, 2016 om 13:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nee de rubberen rand is integraal onderdeel van de luidspreker. Mogelijk zijn de replacementluidsprekers nog verkrijgbaar aangezien het overigens uitstekende merk nog steeds bestaat. Neem contact op met Infinity bij voorkeur de fabrikant. Die kan verwijzen naar service punten binnen Europa.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2016 om 13:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

beste @MM nee hoor kijk maar even naar de.link die ik bij de reactie van 22.34 uur gaf. Deze site levert van vele bekende merken reparatiesets.

Ma
door Mat Matheij Nov 10, 2016 om 13:29
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik neem aan die van Bax-shop? Laat ik het dan anders stellen is het bij professionele luidsprekers al moeilijk deze te reconen bij home series is dat voor een leek onwaarschijnlijk moeilijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2016 om 15:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@MM check even de link die ik om 22,34uur gaf. Reparatiesets voor infinity zijn volop verkrijgbaar. Bij de Bax shop alleen voor hun eigen merken. Mijn link geeft oplossingen voor vele bekende merken speakers

Ma
door Mat Matheij - Nov 10, 2016 om 13:37
986 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt kiezen voor de link van @diewilik en bezien of er vervangende reparatiekits leverbaar zijn of bezoek de site van Infinity (nl.infinityspeakers.com). Aldaar vindt u onder productsupport diverse tools om achter enige leverbaarheid van losse luidsprekers te komen : zij beschikken over een archief. Het zelf reconen (vervangen van de conus/spoel en rubberen aanhechting geleverd als een geheel is niet eenvoudig voor een leek.

pi
door pieterwolters - Nov 10, 2016 om 19:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat ze je bij http://www.audiofriends.nl kunnen helpen. Op de diverse audiofora zijn ze hier heel positief over. Ik zie dat ze heel veel onderdelen hebben voor Infinity.

ma
door malhy2 - Nov 11, 2016 om 02:57
309 Antwoorden / 13 Vragen

Hier een link voor rubber randen voor Infinity speakers

http://speakerrepairshop.nl/index.php?action=page&group_id=10000037&lang=nl#.WCUlDy0rIdU

Veel suc6 het is overigens wel een secuur werk, als de cone niet precies in het midden van de driver zit kan dit aanzienlijk geluids verschil opleveren. Infinity zijn goede speakers, misschien iemand opzoeken die dit vaker gedaan heeft.

Gr Ed