kb
door kbijl Aug 6, 2011 om 11:29
Elektronica & tv

Sharp LC40LE830E tv timeshift werkt niet

ls,

ls, ik heb een sharp lc40le830e tv met de mogelijkheid om de ci+ module in te doen (mijn provider is Ziggo) ook kan er een usb stick in om de timeshift functie te kunnen gebruiken. Maar de timeshift functie werkt alleen maar bij nl 1 (is het kanaal wat wettelijk open moet zijn ivm calamiteiten) uietaard praat ik over hd content en niet over analoog. ik heb ook hd pakket van ziggo

Ik heb contact geha d met ziggo , sharp (de lcd tev) en plasma-discounter (de verkoper) en allen willen er niets aan doen. Men is zelfs niet bereid om alle kopende mensen die een lcd tv kopen met ci+ module en de timeshift functie in te tv te waarshiwen dat het niet werkt ! laat staan dat men wil gaan zorgen dat ik (gewoon voor mezelf) de timeshift functie kan gebruiken op andere zenders als nl 1.
Ik hoop dat u de nederlanders in wilt lichten of kunt verzorgen dat ik een suur aangeschafte tv ook alle aanwezige functie's kan gebruiken

Dus koop geen lcd tv (of plasma) met ci+ module en timeshift functie, want de timeshift functie werkt alleen op nl!

2103 10 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 6, 2011 om 11:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

M.i. moet u bij de verkoper van deze tv zijn met uw klacht omtrent deze niet werkende snufjes.

Heeft u vooraf geïnformeerd toen u het toestel ging kopen of deze snufjes werken in combinatie met uw provider?

edwardus
door edwardus - Aug 6, 2011 om 11:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@kbijl: mag ik je aanraden om je wachtwoord te wijzigen en het niet als titel voor een vraag te gebruiken.

freya
door freya - Aug 6, 2011 om 11:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kbijl,

Of je bij het gebruik van een CI+ module in de TV gebruik kunt maken van een 'timeshift' functie is afhankelijk van merk/type TV en dus niet afhankelijk van Ziggo. Verder is het een techniek die in de TV nog maar in de kinderschoenen staat. Lang niet alle merken ondersteunen timeshift m.b.v. een aangesloten USB-stick of externe harde schijf.

Kortom, als die functionaliteit wel in de TV zit (maar nog niet goed werkt), hou dan de firmware updates van de TV in de gaten. TV-fabrikanten brengen tegenwoordig regelmatig updates uit voor de TV. Controleer voor de zekerheid of je TV wel voorzien is van de laatste versie.

m.vr.gr. Freya

birdies
door birdies - Aug 6, 2011 om 11:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je de USB stick wel geregistreerd?

Apparaatregistratie
U moet deze functie uitvoeren om het USBgeheugenapparaat voor de time shift te registreren.
Ga naar “Menu” > “Instellingen” > “Opties” > “Time-shift instelling” > “Apparaatregistratie”.
• Zie Voor time shift (blz. 47) voor het registreren van een USB-geheugenapparaat.

OPMERKING
• Er kan slechts één USB-geheugenapparaat voor time shift worden geregistreerd. Verwijder alle USB geheugenapparaten behalve het apparaat dat voor time
shift wordt gebruikt.
Er is minstens 1 GB op een USB-geheugenapparaat vereist voor time shift.
• Een USB HDD kan niet als USB-geheugenapparaat voor time shift worden gebruikt.
• Sommige USB-geheugenapparaten, zoals apparaten met meerdere stations enz., kunnen niet voor time shift worden gebruikt.

birdies
door birdies - Aug 6, 2011 om 12:03
6104 Antwoorden / 31 Vragen

In aanvulling op Freya: de laatste softwareversie is 1.07, Ziggo certificering 107E1105121, deze is hier, klik te vinden.

Kijk in de gebruikershandeling hoe je de software moet updaten.

birdies
door birdies - Aug 6, 2011 om 12:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Even verder gekeken op het web en het schijnt inderdaad niet te werken, zie voor mee info ook hier, klik

Het minste wat plasmadiscounter,nl vlg mij zou kunnen doen, is je de mogelijkheid te geven de t.v. om te ruilen.

freya
door freya - Aug 6, 2011 om 12:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 6 aug 2011, 12:13]Even verder gekeken op het web en het schijnt inderdaad niet te werken, zie voor mee info ook hier, klik

Het minste wat plasmadiscounter,nl vlg mij zou kunnen doen, is je de mogelijkheid te geven de t.v. om te ruilen.
Of gewoon even een update van de firmware afwachten......
Een paar jaar geleden bestond de functie 'rimeshift' nog niet eens, dus ik kan mij niet voorstellen dat je nu niet meer zonder kunt....

Freya

birdies
door birdies - Aug 6, 2011 om 13:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Een paar jaar geleden bestond de functie 'rimeshift' nog niet eens........

Rimeshift bestaat nog steeds niet.:-)

freya
door freya - Aug 6, 2011 om 14:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 6 aug 2011, 13:36]......Een paar jaar geleden bestond de functie 'rimeshift' nog niet eens........

Rimeshift bestaat nog steeds niet.:-)
Just a slip of the finger.....

Freya

birdies
door birdies - Aug 6, 2011 om 14:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Just a slip of the finger........ Gelukkig was je niet aan het internetbankieren.:-)