er
door ericvanesch Aug 10, 2007 om 15:40
Elektronica & tv

Siemens Siwatherm 7400 "Reservoir Legen".

Wie kan mij verder helpen?

Mijn Siemens Siwatherm 7400 Serie IQ had enige tijd geleden een probleem. Het water kwam niet in het reservoir. Door de aanwijzigen van Hans heb ik dit prima opgelost. Mijn dank hiervoor. Maar sinds een weekje begint het lampje Reservoir legen samen met de bijbehorende pieptoon te werken terwijl er geen water in het reservoir staat. De pomp werkt prima. Dit heb ik getest door water in het bakje achter de warmtewisselaar te gieten. Dit water wordt direct naar het reservoir gepompt. Het piepje en lampje gaan na zo'n 5 minuten draaien aan. ????

Weet iemand een oplossing.

b.v.d. Eric

8459 34 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 10, 2007 om 18:04
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Ga er mee naar uw winkelier en als het apparaat nog geen twee jaren geleden is gekocht heeft u volgens de consumentenwetgeving recht op reparatie.

www.consuwijzer.nl;

GarantievolgensKassa

er
door ericvanesch - Aug 10, 2007 om 18:05
8 Antwoorden / 1 Vragen

12 jaar oud!!!!!

Ik denk dat het garantietermijn dan wel verlopen zal zijn...

Toch berdankt.

toolboy
door toolboy - Aug 10, 2007 om 18:20
965 Antwoorden / 40 Vragen

Topic starter.

Heeft uw machine ooit enig onderhoud gehad?,Na 12 jaar is het mogelijk dat er wat slangetjes zijn dichtgeslibt.

Met een e nr kan ik wat meer van de machine te weten komen.

Groet T

er
door ericvanesch - Aug 10, 2007 om 19:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Toolboy,

E-nr.:WT74000FG/04 FD 7903 03018

Onderhoud = het nakijken van de pomp 2 jaar geleden. deze was wat vuil. is toen schoongemaakt. Het slangetje van de opvangbak naar de condensbak is schoon. De pomp werkt prima.

???? alvast vriendelijk dank. Eric.

deschuimer
door deschuimer - Aug 10, 2007 om 20:24
20 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het pompje zit ook een vlottertje.Denk dat die soms blijft hangen.Paar keer heen en weer halen.

toolboy
door toolboy - Aug 10, 2007 om 20:25
965 Antwoorden / 40 Vragen

haha

Is wel een toppertje van siemens.

Moeilijk geval deze,Kan de ntc sensor zijn in de deur die de problemen veroorzaakt.

Ik heb geen idee hoe handig u bent,als u meer wilt weten pm dan maar.

Groet T

deschuimer
door deschuimer - Aug 10, 2007 om 21:16
20 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het natuurlijk mis hebben maar volgens mij is die sensor voor de verschillende droogprogramma's.Zit trouwens niet in de deur maar tussen de wand bij de deur.Voor zover ik kan nagaan heeft dit euvel te maken met reservoir vol wat weer te maken heeft met het vlottertje.

toolboy
door toolboy - Aug 10, 2007 om 21:24
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dat is zeker ook een mogelijkheid.maar dan is er meer info nodig.

Ik weet niet of de droger de was nog wel/of niet droogt,in geval van de vlotter zou de droger niet meer drogen,omdat dit een beveiliging is .

groet t

deschuimer
door deschuimer - Aug 10, 2007 om 22:16
20 Antwoorden / 0 Vragen

Nou niet helemaal waar Toolboy.De vlotter zorgt ervoor dat het condenswater naar het reservoir gepompt wordt.Werkt dus in combinatie met de pomp.Als hij blijft hangen wordt het pompje niet meer bediend zodat hij waarschijnlijk vol aangeeft.Kan zwaar puntje in zitten zodat het niet steeds voorkomt.

deschuimer
door deschuimer - Aug 10, 2007 om 22:22
20 Antwoorden / 0 Vragen

Toolboy mijn reactie opjou is op de een of andere mannier in het derde topic terecht gekomen.sorry

deschuimer
door deschuimer - Aug 10, 2007 om 22:36
20 Antwoorden / 0 Vragen

Toolboy zie topic 3-4

er
door ericvanesch - Aug 10, 2007 om 22:50
8 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Heren Toolboy en deschuimer,

Als eerste vriendelijk dank voor jullie reactie. Het is de eerste keer dat ik met een forum werk, en zeker niet de laatste. Het is geweldig hoe je zoiemand kan helpen. Even een stukje achtergrond van mij. MTS elektrotechniek, en een behoorlijke klusser. Zoals ik jullie berichtjes lees, en de droger bemerk ga ik voor de vlotter. De was wordt namelijk niet meer droog. Dat duid op een beveiliging. Zoals ik uit jullie verhaalopmaak zit de vlotter bij het pompje. Dus rechterzijkant eraf, en dan moet de riem losgemaakt. Of kan ik al meteen bij de vlotter?? Zit deze ergens verborgen? Misschien wordt het me duidelijk als ik met mijn hoofd in de machine zit, maar als jullie tips hebben... GRAAG..

In ieder geval alvast vriendelijk dankom me zoop weg te helpen.

Eric

er
door ericvanesch - Aug 10, 2007 om 23:01
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga morgen sleutelen.

Bedankt.

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 10:01
965 Antwoorden / 40 Vragen

Dit veranderd veel aan de eerste vraag.

Ik zou nu eerst kijken naar de clixon op het verwarmings element,dit is een reset clixon,met een rood knopje.

groet t

er
door ericvanesch - Aug 11, 2007 om 11:21
8 Antwoorden / 1 Vragen

Waar vind ik de clixon??En wat kan ik er mee??

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 12:02
965 Antwoorden / 40 Vragen

Hoi daar.

De clixon(restet thermostaat) die ik bedoel zit volgens de exploded vieuw op het verwarmingselement.rode knopje in duwen.

Of door meten.

sc6  T

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 12:37
20 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt hij nog wel warm?Zoniet dan gooi ik het ook op het verwarmingselement.Echter wordt hij wel warm dan gooi ik het toch weer op de vlotter.Wordt het water niet voldoende weggepompt dan neemt de warme lucht weer water op wat dus weer door het wasgoed wordt geblazen.Vlotter zorgt ervoor dat de pomp niet continu staat te pompen maar alleen als bakje vol is.Kan ook het slangetje dat naar het reservoir loopt vanaf het pomptje rechtstreeks aansluiten op de afvoer dan heeft U niets meer met het reservoir te maken.

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 12:44
965 Antwoorden / 40 Vragen

@deschuimer.

Uit de laatste post van de topic starter maak ik op dat het appie niet meer verwarmd,Vandaar mijn geste

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 12:56
965 Antwoorden / 40 Vragen

Mocht u een exploded vieuw willen mail me dan .

reparatiehulp@hotmail.com.

groet T

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 15:22
20 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy
Vragen: 0
Antwoorden: 6
Score: 10

Reactie: Siemens Siwatherm 7400 "Reservoir Legen".11-08-07

@deschuimer.

Uit de laatste post van de topic starter maak ik op dat het appie niet meer verwarmd,Vandaar mijn geste

Begrijp ik Toolboy heb je ook helemaal gelijk aan,kan er alleen niet uit opmaken of hij nou wel of niet warm wordt.Vandaar mijn alternatief.

ro
door ronny530 - Aug 11, 2007 om 16:00
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb al vele antwoorden gelezen en de meeste zijn plausibel. Echter als de droger al heel snel klaar is, dus veel sneller dan normaal, dan is de aarding van de trommel niet goed want in de trommel zijn sensoren opgenomen die de droogtegraad van het wasgoed meten. Dit komt vaker voor, de koolstift in de as van de trommel is de oorzaak. Hiervoor zijn vervangende sets verkrijgbaar on de vorm van een plaat met daaraan een borstel deze moet aan de behuizing bevestigd worden. De condensor kan ook verstopt zijn daardoor wordt er te weinig koude lucht aangevoerd.

Succes Ronny.

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 17:39
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ronnie530.het gaat hier om een droger van 12 jaar oud.Sensoren zitten niet in de trommel maar in de wand waar de lucht door geblazen word.Bovendien heeft de aarding niets van doen met het probleem en is ook geen koolstofaarding.Gewoon een borstel langs een koperen ring zelfs nu nog.Wordt hij niet warm dan is het net als wat Toolboy zegt beveiliging verwarming of verwarming is stuk.Anders teveel vocht in de mach.omdat de afvoer niet goed is.Hoop nog wat te horen van Eric of het opgelost is.Misschien zitten we er allemaal naast en is het heel wat anders.Toch weer geleerd dan,mits Eric met het andwoord komt.

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 17:40
20 Antwoorden / 0 Vragen

Ronnie530.het gaat hier om een droger van 12 jaar oud.Sensoren zitten niet in de trommel maar in de wand waar de lucht door geblazen word.Bovendien heeft de aarding niets van doen met het probleem en is ook geen koolstofaarding.Gewoon een borstel langs een koperen ring zelfs nu nog.Wordt hij niet warm dan is het net als wat Toolboy zegt beveiliging verwarming of verwarming is stuk.Anders teveel vocht in de mach.omdat de afvoer niet goed is.Hoop nog wat te horen van Eric of het opgelost is.Misschien zitten we er allemaal naast en is het heel wat anders.Toch weer geleerd dan,mits Eric met het andwoord komt.

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 17:41
20 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry twee maal was niet de bedoeling.Kan het ook niet weghalen.

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 17:50
965 Antwoorden / 40 Vragen

T heeft pm contact met de vragen steller.

En idd schuimkraag haha de meting (koolborstel) in dit geval zit in een houder die de trommel af tast,bij aeg is het bv een bronzen borsteltje.

De vragensteller kan lekker klussen heeft nu de exploded vieuw gehad.

Groet T

er
door ericvanesch - Aug 11, 2007 om 19:04
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Allemaal,

Even bijpraten. Via Toolboy heb ik een Exploded View gekregen.En heb de clixon doorgemeten. Bij het aanzetten van de droger komt er geen spanning op te staan. Waarchijnlijk dus iets anders wat de klacht veroorzaakt. Ik ga nu kijken of het relais in de deur voor de problemen zorgt. Jammergenoeg heb ik niet veel tijd. vandaag tot hooguit 20.00uur. daarna waarschijnlijk dinsdag pas weer.

Koolstiften zijn gewoon 2 armen waar een koolstift aanvast zit. de trommeldraait hier tegenaan. zeker niet versleten.

Ik houd jullie natuurlijk opde hoogte.

Toch weer allemaal bedankt.

Eric.

er
door ericvanesch - Aug 11, 2007 om 19:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

De deur zelf ligt er zo uit. De ombouw van de deur, waarachter het relais verstopt zit krijg ik echter niet los. Waarschijnlijk moet het console waar de klok en programma-instellingen in zitten er ook af. maar ook daar krijg ik (nog) geen beweging in.

Help!!

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 19:55
20 Antwoorden / 0 Vragen

Reactie: Siemens Siwatherm 7400 "Reservoir Legen".11-08-07

T heeft pm contact met de vragen steller.

En idd schuimkraag haha de meting (koolborstel) in dit geval zit in een houder die de trommel af tast,bij aeg is het bv een bronzen borsteltje.

De vragensteller kan lekker klussen heeft nu de exploded vieuw gehad.

Groet T

vind dit een beetje een neerbuigend antwoord Toolboy.We proberen allemaal om hem te helpen.

deschuimer
door deschuimer - Aug 11, 2007 om 20:15
20 Antwoorden / 0 Vragen

En heb de clixon doorgemeten. Bij het aanzetten van de droger komt er geen spanning op te staan. Waarchijnlijk dus iets anders wat de klacht veroorzaakt

bij het aanzetten van de droger moet er dus wel spanning op staan want anders reageren de verwarmingselementen niet.Dus als THer weet je dus hoe je het moet meten.

toolboy
door toolboy - Aug 11, 2007 om 20:37
965 Antwoorden / 40 Vragen

Sorry deschuimer was echt niet zo bedoeld ,ik dacht grappig te zijn.

Groet T

ro
door roben - Aug 14, 2007 om 21:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al antwoord gehad hoe je bij het relais kan komen.

Ook ik wil het relais (schakelaar) vervangen maar krijg de ombouw niet los. Waarschijnlijk moet het console waar de klok en programma-instellingen in zitten er ook af. maar ook daar krijg ik (nog) geen beweging in.

Rob

er
door ericvanesch - Aug 15, 2007 om 08:35
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Rob,

Ook ik ben nog steeds in afwachting op een antwoord. Gevoelsmatig moet inderdaad eerst het console er af. maar ook ik kaner geen beweging in krijgen.    Heb jij dezelfde klachten??  en hou oud is jou droger?? Ik hoop dat er spoedig iemand ons verder kan helpen.

Groeten,  Eric

ro
door roben - Aug 15, 2007 om 09:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Eric,

Mijn machine is ongeveer 10 jaar oud. Na het op de start knop drukken gaat de droger zijn werk doen. Soms maakt deze zijn programma af en doen weer stopt deze regelmatig. Door weer op de start knop te drukken gaat deze weer verder. Soms moet ik eerst de deur open en weer dicht doen voordat de start knop weer werkt.

Voor het schakel paneel zit een plexiglas plaatje wat ik heb kunnen verwijderen. Onder aan het paneel zittten een aantal plastic lipjes maar die durf ik niet te verbuigen.

We wachten maar af of iemand weet hoe dit console is te verwijderen.

Groet, Rob

ro
door roben - Aug 25, 2007 om 16:43
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Eric,

Vanmiddag de schakelaar vervangen en de droger functioneert weer als van ouds voor de prijs van 28 euro.

Het console moet je aan de onderkant los maken. Even een schroevendraaier tussen het console en de de metalen voorplaat.

Voorzichtig draaien en het console springt los. Zit op drie plaatsen in de machine geklikt.

Voor de nieuwe schakelaar (relais) is een vervanging gekomen met het nummer 171217.

Als er nog vragen zijn dan verneem ik dat wel.

Groet, Rob