Slechte service bij REDCOON
Ik had via redcoon.nl een babyfoon van Philips gekocht welke na een tijd problemen kreeg. Gelukkig had ik garantie, dus nam ik met ze telefoninisch contact op dmv een dure 0900 nummer. Na een tijd in de wachtrij te gestaan hebben krijg ik iemand van de klantenservice aan de lijn welke me aangeeft dat ik zelf met Philips moest bellen om het een en ander te regelen.
Zo gezegd zo gedaan, Philips gebeld met een gratis 0800 nummer. Kreeg al aan de telefoon een hele goede service met mindere wachttijden, maar helaas was volgens de medewerkster het defecte onderdeel (bureaulader) niet meer op voorrrad.
Om niet telang met een defecte babyfoon te zitten kon ik met mijn bon een volledig nieuwe halen bij de winkel waar ik deze gekocht (Redcoon) had, waarna de winkel zijn centjes bij Philips declareren (crediteren).
Ik heb hierna met met redcoon contact gehad en de feedback van philips uitgelegd. De medewerker vertelde me dat ik een RMA formulier (reparatie formulier) moest invullen+opsturen, waarna UPS de babyfoon kwam ophalen, en ik minimaal 3 weken moest wachten op het oordeel van het reparatiecentrum waarbij de babyfoon of verwisseld zou worden of gerepareerd kon worden.
Ik heb de meneer van Redcoon uitgelegd dat ik een babyfoon 3 weken NIET kon missen en medegedeeld dat zij bij wisseling v/d babyfoon dit bij Philips konden declareren, waarna deze heel koel antwoordde; Philips beslist niet of wij iets vervangen.
Hierna heb ik héél boos opgehangen en wederom Philips opgebeld en de situatie uitgelegd. De mevrouw van Philips was wederom zéér behulpzaam en beloofde mij dat ik binnen één week een compleet nieuwe zou krijgen en de "oude" kosteloos dmv een UPS bon kon retoureren.
Één week later belde de postbode aan met inderdaad de nieuwe babyfoon én ook nog het nieuwste model! Kijk, dit noem ik pas service!
REDCOON claimt op zijn website dat ze een hele goede service aanbieden, maar ze hanteren nog de richtlijnen van "het paarse krokodil", dus bij mij komt nooit iets van REDCOON binnen!!!
Lees van tevoren beoordelingen voordat je iets koopt.
Overigens is de eigenaar van redcoon de mediamarkt dus je had het kunnen weten....
http://www.trustpilot.nl/review/www.redcoon.nl
http://www.trustpilot.nl/review/www.mediamarkt.nl
Mijn complimenten voor Philips! Dat is een geweldig goede afhandeling.
Heeft u al een klacht over Redcoon ingediend bij de thuiswinkelorganisatie:
Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (www.thuiswinkel.org).
Redcoon is daar lid van.
klachtenformulier: klik hier
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw post hier op het forum van Vara Kassa.
We hebben uw zaak bekeken: we hebben in deze een fout gemaakt. Hiervoor willen wij u bij dezen onze oprechte excuses aanbieden.
De manager van onze after-sales-afdeling zal contact met u opnemen om u een passende oplossing te bieden.
Met vriendelijke groet,
Uw redcoon Serviceteam
Postief:
Beter een bedrijf wat wat reageerd als niet
Negatief:
Wat gebeurd er met de rest van de gedupeerde?
Bijvoorbeeld:
http://shoppingervaring.nl/redcoon-reviews/
Geachte heer,
We ontvangen trouwens graag uw ordernummer (AUF-R-...) via feedback@redcoon.nl om contact met u op te kunnen nemen.
Alvast hartelijk dank,
Uw redcoon Serviceteam
@ tdehond
Ik heb net via de website van thuiswinkel.org een klacht ingediend, hoop dat het heeft gewerkt, want ik had me niet als lid aangemeld?
@ gio_vanni007
U hoeft daar m.i. geen lid te worden.
Redcoon is daar lid en dient e.e.a af te handelen conform de a.v. van thuiswinkel.org. En u heeft dus een klacht ingediend over een lid van thuiswinkel.org
BTW
vraag even aan de internet redactie om de namen van de medewerkers weg te halen uit uw laatste bijdrage.
Dit vanwege hun recht op privacy.
"Kassa-online" : kassa-onlineatvara.nl
Dit is inderdaad een slechte reactie van Redcoon.
Echter ik leest even verder op dat ze het boetekleed inmiddels hebben aangetrokken. Ik hoop dat de helpdesk van Redcoon hier weer iets van kan leren?
TOP van Philips! (Die zijn trouwens altijd zeer behulpzaam)
Maar ook TOP van Redcoon omdat ze het boetekleed hebben aangetrokken in deze zaak?
@picone
Het boetekleed van Redcoon is nep, want ze willen gewoon zogenaamd "positief" op dit forum overkomen en over de rug van Philips nog punten scoren door zogenaamd een passende oplossing aan te bieden.
* en nu komt de hamvraag = Op welke manier kan redcoon nog een "passende oplossing" aanbieden als de case al opgelost is door Philips, welke een splinternieuwe babyfoob heeft opgestuurd en de oude heeft ingenomen?
Nou @redcoonnl, beantwoordt deze hamvraag maar eens op dit forum!
@gio_vanni007,
Wat dacht je van een tegoedbon van 25 Euro, dat lijkt mij toch heel redelijk Redcoon?
@picone
Nou liever niet, want dan geven ze een tegoedbon welke je alleen bij redcoon kunt gebruiken, en dan is de "cirkel" weer rond..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer