ki
door kieftenbelt Jun 14, 2009 om 10:44
Elektronica & tv

Smartkabel

Geeft een smartkabel het digitale signaal door aan de LCD televisie of blijft het analoog. Graag uw reactie.

437 8 Rapporteer

bouke1966
door bouke1966 - Jun 14, 2009 om 11:25
157 Antwoorden / 3 Vragen

ter info: http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

Bouke

grindweg
door grindweg - Jun 14, 2009 om 14:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat er in gaat komt er ook weer zo uit

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 15, 2009 om 01:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Kieftenbelt,

Sluit me bij Bouke aan. Geef hem de punten maar;-)

Hardware ERror MAN.

bouke1966
door bouke1966 - Jun 15, 2009 om 10:59
157 Antwoorden / 3 Vragen

bedoel je niet scartkabel, scart is analoog
HDMI is digitaal

Bouke

ki
door kieftenbelt - Jun 15, 2009 om 11:00
1 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoelde inderdaad een scartkabel, bedankt voor reactie

kenwel2
door kenwel2 - Jun 15, 2009 om 11:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Aanvullend aan kieftenbelt: De scartkabel zal langzamerhand tot het verleden gaan behoren, zeker als je echt digitaal gaat kijken....Dit is wat een HDMI kabel wel kan, namelijk de hogere resoluties beter verwerken, alsook kunnen verweken:

Zoals de term al doet vermoeden, wordt er bij digitale televisie digitale signalen naar de TV gestuurd in plaats van analaoge . Het resultaat hiervan is dat de digitale audio- en videosignalen kwalitatief vele malen beter en scherper zijn dan analoge signalen. U kunt het verschil enigszins vergelijken met het verschil tussen een cassettetape en een CD. Zo kan analoge signaal verstoord worden en daardoor kan er ruis optreden in het beeld of in het geluid, dit is bij Digitale televisie eigenlijk niet mogelijk. Het voordeel van digitale televisie is dat het beeld en geluid zo goed als ruisvrij is, wanneer er toch teveel ruis op treed in het signaal zal het beeld en geluid volledig wegvallen, dit zal niet zo vaak voorkomen. Zoals bekend is de kwaliteit van digitaal beeld vele malen beter.(Kabels en meer..)

Succes verder.

Henri

kenwel2
door kenwel2 - Jun 15, 2009 om 12:02
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@grindweg:Dat gaat nu ook weer niet in alle gevallen zo gemakkelijk op...zo simpel is dat nu ook weer niet.

"Wat er in gaat komt er ook weer zo uit..."

Het is maar hoe je het 'bekijkt' :-)

Gr. Henri

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 15, 2009 om 12:43
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ kenwel:

Ik begrijp dat je grindweg niet snapt. Is soms ook moeilijk....

Dat geldt natuurlijk alleen voor een scartkabel, niet voor een mens.;-)

H.