ro
door rosmo37 Jul 22, 2007 om 07:21
Elektronica & tv

Snelkeuze toetsen werkt niet

Mijn ouders( 82) hebben een Profoon telefoon en hebben  de snelkeuzetoetsen ingesteld(M1 is dokter, M2 is oudste dochter etc...)Deze telefoon heeft jaren gewerkt,maar nu ineens werken de voorgeprogrammeerde nummers niet meer.

Nieuwe telefoon gekocht, weer Profoon, weer nummers ingesteld, maar ook deze werken niet.

KPN gebeld: ligt niet aan hen ;Profoon gebeld ligt niet aan het toestel.

Wat is dan de oorzaak en wat kunnen we doen?

Ouders hebben een normale KPN-aansluiting; geen centrale en geen computermodem erop.....

691 5 Rapporteer

harrie
door harrie - Jul 22, 2007 om 08:01
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Rosmo.

De pot verwijt de ketel...........Heeft de telefoon soms nog een pulse/tone schakelaar? Op tone zetten en opnieuw programmeren.

Misschien toch een foutje gemaakt bij het invoeren van het geheugen, hoor je de tonen van het bellen als je een ingestelde snelkeuzetoets indrukt? Zo niet ligt het aan de telefoon of aan het verkeerd invoeren. Gebruiksaanwijzingen zijn soms onduidelijk.

Probeer dit eerst eens, succes, Harrie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 22, 2007 om 10:44
16885 Antwoorden / 202 Vragen

inderdaad, controleren of de stand niet per ongeluk op pulse is gekomen.

akkefiet
door akkefiet - Jul 22, 2007 om 12:30
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Het ligt eraan wat om wat voor toestel het gaat.
Als het toestel nog een batterij compartiment heeft moet er wel een batterij in geplaatst worden (die zorgt voor de backupvoeding)
Sommige telefoons raken hun gegevens kwijt als de stekker uit het contact is geweest.

Vrgr. AF

<script type="text/javascript">

ro
door rosmo37 - Jul 23, 2007 om 13:04
10 Antwoorden / 31 Vragen

Het toestel heeft geen tone/pulse stand...Toestel heeft ook geen batterij...

Zowel bij mijn ouders als bij ons thuis werken de geheugentoetsen niet....

Proberen terug te sturen .Wat is dan een eenvoudige huistelefoon met geheugentoetsen????

harrie
door harrie - Jul 23, 2007 om 13:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Rosmo.

Er zijn diverse eenvoudige telefoons met geheugen van goede kwaliteit. Merk doet er niet zoveel meer toe. Eenvoudige bediening en toets grootte zijn denk ik het belangrijkst.

De kwaliteit van Profoon is over het algemeen best goed. Daarom vind ik het vreemd dat 2 toestellen niet werken. Heb je de herhaaltoets ook geprobeerd? Als die werkt ligt het in ieder geval niet aan de lijn en het geheugen in het toestel. Mogelijk toch een programmeerfout. Sommige eenvoudige toestellen kan je bijv. alleen programmeren als ze aangesloten zijn en gelijktijdig het nummer ook bellen.

Groeten Harrie