hj
door hjmolendijk Nov 27, 2006 om 11:20
Elektronica & tv

Stofzuiger dyson dc8 pro animal

ben 3 1/2 jaar in bezit van een dyson stofzuiger dc 8 pro animal mijn vraag is heeft u ook problemen met de onderdelen er zijn bij normaal gebruik al 6 onderdelen defect geraakt voornamelijk het sluit en klik werkde stofzuiger heeft mijn € 500 euro gekost ik mag toch van die prijs meer verwachten heeft u ook problemen met de een dyson op gebied van de onderdelen ik hoor het graag

2256 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2006 om 11:44
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk eens bij www.consuwijzer.nl >> van een stofzuiger mag je inderdaad verwachten dat er een bepaalde duurzaamheid is. Punt is wel dat de stofzuiger al 3 1/2 jaar oud is. Heeft u nimmer garantie gekregen op de eerdere reparaties?

Een tip onder het motto: niet geschoten altijd mis, probeer de importeur van de stofzuiger te achterhalen en leg uw klacht daarneer. Je weet het nooit.

hj
door hjmolendijk - Nov 27, 2006 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

inderdaad er zijn onderdelen vervangen onder de garantie maar mijn vraag was. is het normaal bij gewoon huiselijk gebruik dat er zoveel onderdelen defect raken voor een stofzuiger van 500 euro

hutch
door hutch - Nov 27, 2006 om 11:53
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag mevr./hr. Molendijk,

als het 'goed' is had u 2 jaar garantie op die stofzuiger. Dat die 2 jaar nu voorbij zijn, wil nog niet zeggen dat u voor alle kosten op moet draaien. Bepalend in deze is, of u die stofzuiger gekocht heeft na 1 mei 2003. Op die datum is de nieuwe consumentenwetgeving in werking getreden.

Zo ja, dan is belangrijk wat de verkoper en/of fabrikant u heeft medegedeeld wat de (te verwachten) levensduur van die stofzuiger is/was. Bij de verkoop willen verkopers nogal eens soepel zijn met die opgegeven levensduur.

U kunt dan zelf uitrekenen wat u eventueel mee dient te betalen bij en reparatie door de verkopende instantie. Deze laatste blijft gedurende de te verwachten economische levensduur verantwoordelijk.

Stel dat die stofzuiger een te verwachten (economische) levensduur heeft van 6 jaar (??), dan hoeft u maar 3,5/6 deel mee te betalen aan die totale reparatiekosten. Een eventueel technische levensduur is wat anders dan een economische levensduur. Technisch zou die stofzuiger mogelijk wel 20 jaar mee kunnen.....

En..... inderdaad, van zo'n dure stofzuiger mag u wel meer verwachten, dan een stofzuiger van bijv. 50 euro.....

Gr. Hutch

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2006 om 11:54
16894 Antwoorden / 202 Vragen

neen, het lijkt mij niet normaal, maar ik begrijp nu dat er steeds onder garantie is vervangen. Als al gezegd, probeer de importeur te benaderen en je weet nooit wat het resultaat is. Dyson lijkt mij niet een fabricant die staat te wachten op slechte referenties.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2006 om 11:56
16894 Antwoorden / 202 Vragen

ps ik kijk net even bij google en zie dat de consumentenbond recent een stofzuiger test heeft gedaan. Mogelijk is er iemand in uw omgeving die lid is van de Consumentenbond en de gids heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2006 om 11:58
16894 Antwoorden / 202 Vragen

en daar ben ik nog een keer en heb ook bij www.kieskeurig.nl gekene (via dezelfde google lijst, boven aan. De stofzuiger krijgt een 7.3 en komt er niet slecht vanaf bij de details.

ikke68
door ikke68 - Nov 27, 2006 om 12:53
4 Antwoorden / 2 Vragen

hoi

ik heb ook een dyson, ongeveer 4 jaar oud. het is niet hetzelfde type, maar bij mij is ook het klik en sluitwerk het probleem, het is niet zoveel al bij u , maar ik denk dat dat het zwakke punt is bij dyson. ik denk dat motorisch de stofzuiger heel lang meekan , maar alleen het klikwerk dus niet. ik vindt het nadeel dat de onderdelen ontzettend duur zijn. ik heb nu een andere gekocht ,ook zonder stofzak voor maar 59 euro en ik vindt deze tot nu toe net zo goed werken als de dyson.

ma
door martin1 - Nov 27, 2006 om 19:12
346 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat UNETO-VNI (de brancheorganisatie elektro) geen langere economische levensduur vaststelt dan de 3,5 jaar die u met het apparaat heeft gedaan. Het blijven kunsstof onderdelen en ik denk dat de kunststof onderdelen van dyson niet beter zijn dan kunsstof onderdelen van andere fabrikanten.

hutch
door hutch - Nov 27, 2006 om 19:28
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Als Dyson verder niets meer wil doen, raad ik iedereen aan om deze niet meer te kopen, tenzij die stofzuiger voor 1/10 deel (van de nieuwprijs) nieuw te koop is.

Als ik dit merk vergelijk met bijv. een stofzuiger die te koop was bij de Aldi (nieuwprijs 50 euro en met weliswaar met stofzak, maar toch...) met 3 jaar garantie (!!), dan zou voor mij de keuze niet meer moeilijk zijn!! Tenzij iemand alleen een Dyson koopt, om te kunnen zeggen: "ik heb een 'Dyson'......".

Voor mij absoluut nooit een DYSON (voor dat geld)!!

Gr. Hutch

hj
door hjmolendijk - Nov 27, 2006 om 20:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

de stofzuiger is gekocht op 19/4 2003. maar het gaat niet over de zuigkracht die is redelijk. alhoewel zegt mijnheer dysondat  je filter om het 1/2 jaar moet schoon gemaakt worden klopt niet. minstens om de 2 maanden moet het gedaan om de zuigkracht te behouden

ikke68
door ikke68 - Nov 28, 2006 om 09:41
4 Antwoorden / 2 Vragen

hoi

het is inderdaad heel veel geld voor een stofzuiger, drie jaar geleden waren er nog niet veel stofzuigers zonder stofzak , maar nu dus wel, en inderdaad ik heb nu een HE gekocht van 59 euro en die werkt net zo goed als de dyson. dus voor mij ook geen dyson meer.