de
door dedee Aug 12, 2008 om 22:30
Elektronica & tv

Stofzuiger heeft bijna geen zuigkracht

Hallo,

Ik heb vorig jaar met de kerstdagen een stofzuiger gekocht, het was een speciale
kerstaanbieding omdat het tweede kerstdag was.

Het is een kleine AEG AE3450.
Ik vroeg aan de verkoper om een goeie stofzuiger maar het mocht niet meer als 100euro zijn. Ik ging toen namelijk opmezelf en had er niet meer voor over. Er werd mij verteld door vrienden en familie dat als je een stofzuiger hebt van 18ooW je dan voldoende zuikracht hebt.

Ik heb dat de verkoper gemeld en zei dus dat het niet al te duur mocht zijn.
Hij wees mij dus die aanbieding aan en het was een mooie kleine stofzuiger, wat ik stiekem ook zocht zodat ik hem mooi op kon bergen.

Maar ik heb nooit echt goed met hem kunnen stofzuigen, de zuigkracht is nul komma nul, hij heeft moeite om hagelslag van de grond te zuigen. Stof is het enige wat gelijk naar binnen gaat. Als ik de buis heel laag klik dan is de zuigkracht iets beter, maar ook niet te doen eigelijk. En om zo je flat even helemaal te stofzuigen is niet te doen.

Ik zuig ook bijna nooit ga er vaak even met de wisser langs, alleen maar omdat ik me toch weer ga ergeren aan de zuigkracht.

Mijn vraag is wat moet ik met doe stofzuiger doen? Kan ik ermee naar de winkel en als ik bijv bijbetaal dat ik dan een betere neem of heb ik geen poot om op te staan?

Ik wil namelijk binnenkort een kat in huis nemen maar dan wil ik toch wel elke dag even de stofzuiger door de woonkamer kunnen halen die alle haren gewoon opzuigt.

M.v.g Dedee

31323 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dedee

De kans om hem om te ruilen, en bijbetalen voor een ander acht ik 0,0. Het is bijna alweer Kerstmis. Waarom niet eerder geklaagd? Maar ik neem aan dat er een jaar garantie op zit, aanbieding of niet!

Ik zou terug gaan naar de winkel en van het euvel vertellen. Een 1800 watt is een krachtig zuigertje. Misschien is het een kleine reparatie, de draai/instel-schijf, kapot? Terug gaan dus.

Dag, kiran

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als stozuigerspecialist.Kan ik u melden dat uw probleem heel vaak aan de orde is omdat het uitblaas filter niet schoon is ,tevens is vaak aan de orde dat er bouwstof mee opgezogen is. groet T

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad een voordelige stofzuiger (kost €53 - €60 via internet). Een vermogen van 1800 Watt is MEER dan voldoende!
Daar kan het dus niet aan liggen.
Ik denk eerder dat de stofzak niet goed is geplaatst of dat de electronische regeling verkeerd staat. Een verstopte slang is ook nog mogelijk.
De oorzaak is vaak dat de stofzak niet goed geplaatst is (karton in de sleuf en opening van de zak precies tegenover de zuigslang). Ook moet de stofzak goed uitgevouwen zijn en moet het microfilter schoon zijn.

Als je de stofzak één keer verkeerd geplaatst hebt komt er veel stof op de buitenkant van de stofzak en slaat ook het microfilter meteen dicht.
Dat laatste zorgt dan voor het slechte zuigen.

Probeer eens heel even hoe de stofzuiger zuigtzonder slang, zonder zak en ook zonder microfilter.
Als dan de zuigkracht wel goed is, met de elektronische regeling op volle sterkte, dan een nieuw of schoon microfilter gebruiken en een schone stofzak volgens de gebruiksaanwijzing zorgvuldig in de juiste positie plaatsen.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 12, 2008 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dedee

Waarom zo lang gewacht om met je zuiger naar de winkel terug te gaan

hoe is de zuigkracht als de borstel van de slang is verwijderd?

zit er misc hien een verstelbare toerental gegeling op

Ik heb er pas een gekregen gooide men weg zou niet voldoende zuigen is 1400 toeren

ik heb al meerdere keren een stofzuiger onderhanden gehad die niet goed zou zuigen na de borstel bodem gereinigt te hebbben waren ze weer als nieuw er worden er veel weggegooid waarvan de borstel compleet verstopt zit met pluizen en haren en ander vuil

laat je nog iets van je horen ?

groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Durf het bijna niet te vragen ...

Heb je al wel 's een nieuwe stofzak erin gedaan?

Ter vergelijking: ik heb een Siemens 1200W (geloof ik) en als die een nieuwe stofzak heeft moet ik 'm op ca. 400W terugdraaien anders krijg ik 'm haast niet van z'n plek. Allé da zuigt zeg ... ;)

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 01:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Dedee,

Heeft de stofzuiger meteen als nieuw zo slecht gezogen?
Of heb je er in het begin per ongeluk wat vocht mee opgezogen?
Alsdan zullen de schoepen vochtig zijn geworden en fijnstof dat door zak en filter gaat komt vast op de schoepen zitten. Dat belemmert de luchtstroom.
Verder is de bouwstof (kale betonvloer zuigen) funest.

Ook het verhaal van GSM is een goeie.

Voor huisdieren zij speciale stofzuigers en/of (roterende) borstels.
Daar is pas nog een test van geweest in het Duitse programma WiSo op ZDF. Wordt herhaald op ZDF-Info.
Een Miele kwam daar het beste uit. Dyson het slechtst.

Hardware ERror MAN

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey,
bedankt voor de snelle reacties.

Waarom ik er zolang mee heb gewacht is omdat mijn flat eind maart begin april klaar was en ik toen pas over ging.

Ik heb voor die tijd stof van mijn parket afgezogen wat net nieuw gelegd was en mijn tapijt wat gelegd was. Ik heb opde botennen eigelijk alleen maar met een bezem en veger en blik aan de slag geweest. Het stof wat daarvan opdwarrelde op mijn vernsterbank en schoorsteenmatel heb ik wel met de stofzuiger gedaan.

Ik heb er een al eens een nieuwe zak ingedaan, toen was de zuigkracht even beter, maar na mijn kleed wat in de woonkamer ligt een paar kere te hebben gezogen was het weer hetzelfde oude liedje. Dat zijn gewone pluisjes.

De filters haal ik er altijd uit als ik ook een nieuwe zak er in doen, ik klop ze buiten dan even uit. Het zijn bij mij inderdaad kleinere zakken omdat het een kleine stofzuiger is, ik vervang ze denk ik ook net wat vaker dan een grotere stofzuiger met grotere zakken.

De borstel zuig ik elke keer als ik klaar ben nog even schoon, en wat water betreft, het zullen een paar spatten zijn geweest die ik pas zag nadat de borstel er overheen was geweest.

Ik controleer altijd goed dat de slag in de zuigzak terechtkomt voor ik hem dicht doe. Ik ben van plan die stappen van GSM eens een te proberen en dan eens even kijken hoe hij de het doet. Ik weet namelijk niet meer of hij het vanaf het begin al zo deed, nooit op gelet.

M.v.g Dedee

ve
door verwijderd - Aug 13, 2008 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wattage zegt niet eens zo veel over de zuigkracht, dat is een fabeltje. Het zegt wel iet over verbruik van energie. Een stofzuiger van 1200 watt kan net zo goed zuigen, wat zuigkracht betreft: Je bent afhankelijk van een paar dingen: Als je een stofzuigerzak vervangt, dien je ook het filter, wat VOOR de motor van de stofzuiger is geplaatst, te vervangen. elke keer, hier wordt vaak niet naar gekeken, terwijl DAAR de zuigkracht van afhankelijk is, is dit filter vuil, dan wordt de zuigkracht al zeer snel erg veel minder. Voor wat betreft bijbetaling en een andere, da's natuurlijk onmogelijk. Tenslotte heeft U deze stofzuiger al bijna een jaar. Als U toch wilt 'bijbetalen'dan adviseer ik U, om eens op kieskeurig.nl te kijken en te overwegen om een andere stofzuiger te kopen. Zelf heb ik een Nilfisk, en die doet het prima, maar, ook daarvoor geldt wederom: Goed schoonhouden, zak op tijd vervangen, EN het filter. Meestal word er maar EEN bij een aankoop van 5 zakken geleverd, maar ik knip elke keer dat ik de stofzuigerzak vervang, zelf een filtertje, dat VOOR de motor zit, succes ermee. Henri

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 10:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het microfilter zit meestal in de uitblaasopening. Let ook op of er direct achter de stofzak, achter het rooster voor het motorcompartiment, nog een filter zit. Verwijder, om te testen, dat filter ook eens.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad wordt het filter voor het motorcompartiment vaak vergeten. Het is echter niet altijd een filter wat je zomaar even kan knippen. Bij mijn eigen stofzuiger, achter het rooster dat de stofzak op afstand houdt, zit er een filter in dat bijna 1 cm dik is. Dit filter wordt niet bij de stofzakken geleverd en het microfilter ook niet.

GSM

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gsm, ik haal dan bij marskramer of blokker even wat afzuigkapfilters, en vervolgens kun je deze prima op maat knippen hoor. U zegt dat dat niet gaat? Prima gaat dat! Mvg. Henri

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Henri:

In onze Bosch zit tussen de stofzak en de motor een schuim-rubber/-plastic matje van ong. 8 mm. Dat is wel te knippen.
De afzuigkapfilters zijn ook te knippen, doch van een geheel andere structuur.
Bij het vervangen van de stofzak wordt het filter aan 8 kanten tegen een muurtje uitgeklopt. Dan teruggeplaatst.

Alvorens de nieuwe stofzak te plaatsen en de slang aan te sluiten, wordt met draaiende motor, buitenshuis, tegen de zijkanten van de stofzuiger bij de uitblaasopeningfilters (3 x de woordwaarde) met de vlakke hand hard geslagen. Daarmee worden het stof in deze filters van afzuigkapfiltermateriaal (3 x) losgeklopt en uitgeblazen. Wolken!

H.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2008 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn stofzuiger zit dus ook zo'n 8mm filter. Knippen kan wel, maar je moet dan wel het juiste vervangende materiaal hebben om er iets af te kunnen knippen. Om die reden zuig ik dat filter meestal met de stofzuiger uit (als er net een schone zak in gedaan is) en plaats het dan terug...

GSM

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Slang eraf halen. Hoe zuigt ie dan? Veel beter? Slang verstopt. Is me  ooit met een alles (??) zuiger overkomen. Stofzuiger laten blazen, slang weer schoon en zoog toen weer als een Jee.
Rest is reeds gezegd.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dedee en alle anderen,

Belangrijk ook voor houders van stofzakloze stofzuigers !!!

Uit jullie reacties heb ik begrepen dat hier sprake is van een stofzuiger met een stofzak. Inderdaad wordt daarbij de zuigkracht minder naarmate de stofzak voller wordt.

MAAR OOK bij stofzakloze zuigers (s.z.) vermindert vrij snel de zuigkracht. In die zuigers zit meestal een zig/zag gevouwen filter dat bij gebruik verstopt raakt. Vooral het fijne stof zit dan diep in de vouwen van dat zig/zag filter. Uitkloppen geeft dan enige erbetering. Zelf blaas ik dat filter dan uit, van binnen naar buiten,  met de uitblaaskant van een andere stofzuiger. Doe dit wel in de tuin of op het balkon, je zult versteld staan van de hoeveelheid (fijn) stof die los komt. Vrijwel iedere s.z.heeft dit gebrek. Ook Dyson, met alle praatjes. Wij kopen nooit meer een stofzakloze zuiger !

Groeten van Freek.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

dedee
De meest voorkomende problemen,
Slang verstopt? te horen aan het geluid van de motor/filter dicht geslipt door fijn stof on filterzak dicht door fijn stof.

Slang doorblazen indien mogellijk met de blaaskant van de stofzuiger.
Filters reinigen of wassen.
Succes.
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dedee.

Jij denkt hetzelfde als ik, dat het aantal watt ook de zuigkracht aangeeft! foute gedachte. Ik ben destijds door een verkoper van Scheer en Foppen in Zeist uit de droom geholpen. Ik dacht namelijk ook dat een stofzuiger van 1800watt harder zoog dan een van 1200watt. Dit is dus niet zo. De zuigkracht heeft met heel andere dingen te maken. : de manier waarop de luchtstroom loopt onder andere.  Het is dus zo dat een goedkope zuiger van 1200 watt soms veel harder zuigt dan een van 1400,1600 en soms 1800watt.

Tip : ga naar de winkel terug en zeg dat je slecht bent voorgelicht. Dat je een zuiger wilt die goed zuigt en dat het dan niet een hoeft te zijn die dus ook een groot vermogen( 1800watt) heeft. Geef aan dat je misleid bent en dat je van hun een goede oplossing verwacht.

Succes en laat het er niet bij zitten!

vr.gr.Janny

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal de hele slang er af en voel met je hand op het zuiggat.

Zuigt nu de machine aan je hand vast, dan zit de slang verstopt

of er heeft zich viezigheid in de bocht(en) opgehoopt. Met een

stuk plasticpijp er uit drukken. Heeft uw stofzuiger ook bij het

zuiggat nog geen kracht, dan naar stofzak en filters kijken.

Henk Oosterholt, electrowinkelier in ruste.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook AEG model Vampier. hij zuigt voor geen meter. Het ligt niet aan de filters, de stofzakken of eninge verstopping. bij de ALDI een nieuwe gekocht is veel goedkoper is in zuigkracht verstelbaar en zuigt al geruime tijd bijna de tegels van de vloer

groeten

Dick

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf poezen en 1 hond en naar jaren heb ik uiteindelijk voor een dyson gekozen,had ik veel eerder moeten doen.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

 het klopt wat er gezegd wordt wat betreft nakijken of hij zuigt zonder iets erin,kijk ook slang na,het werkt soms als je de slang even van de andere kant in zuigopenig stopt(vochtig  lapje erom heen om de kier te dichten

de filters kun je inderdaad goedkoop knippen van afzuigkapfilters of soms dubbel doen als er een erg dikke inzat

1800 watt, en er zijn nog zwaardere,is door elektronische industrie in het leven geroepen

dit komt omdat er erg veel elektronische schakelingen gestuurd moeten worden

als idee:ik bezit(in verzameling uiteraard) een miele van 150 watt die nog  leuk zuigt

ook heb ik een nillfisk van 600 watt en die gebruik ik in hobbykamer nog bijna dagelijks

veel oudere typen oa van holland elktro waren laag van vermogen en deden het zeer goed

een voormalig vertegenwoordiger in elektronica

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dedee,
Het beste wat je kan doen is zelf een diagnose stellen. De ideeën die anderen gegeven hebben zijn trouwens goed.

1800 watt zegt niet veel over zuigkracht. Er zitten een aantal 'remmen' in elke stofzuiger, en dat zijn de stofzuigerzak, het voor- of beschermingsfilter (zit ook in het zak compartiment) en de microfilter (zit meestal ergens in de luchtuitlaat). En als er een lek is in de deksel van het stofzuigerzak gedeelte kan je het wel schudden.

Controleer dus wat er gebeurt zonder stofzuigerzak - dit moet je maar héél even doen om te kijken of hij dan wel zuigt, want je zit meteen met alle stof in het compartiment. Zuigt i dan wel goed dan is de zak te 'dicht'. Zuigt hij nog steeds slecht, controleer dan de rubberen rand van de deksel, als hij veel suist is dat al vaak een teken dat er valse lucht zit in het systeem.

Tot slot nog even iets over de motor. Is de lucht die uit de stofzuiger komt er heet? Het rendement van elke stofzuiger is anders en afhankelijk van het schoepenrad. Ik heb jouw AEG type nog nooit van binnen gezien, maar ik denk dat je slechts een enkel schoepenrad hebt, de zwaardere zuigers hebben er wel drie tegenwoordig, en die 1800 watt zegt zeker niet alles.

Heb je je klachten al bij de winkel uitgelegd? Doen en kijken of ze je als klant willen houden of dat ze je niet tegemoet willen komen, koop er dan niets meer!

Voor een hardere aanpak, want een stofzuiger moet ook na 5 jaar goed werken is op dit forum erg veel te vinden. Maar aan de andere kant is een zuiger van €75 bij de Wehkamp niet echt iets dat kwaliteit uitstraalt. Doe waar je je lekker bij voelt, niet iedereen heeft zin een fikse discussie met een winkelier aan te gaan.

In ieder geval succes!
Erky

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

In dit verhaal speelt het aantal watt geen rol bij de klacht.

het watt aantal heeft te maken met het energie verbruik en zeer zeker met de kracht van de motor.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag mevr.Ik heb die dingen dagelijks gemaakt ,het zijn krengen gewoon ,ik raadt u aan gewoon blijven klagen dat het product niet voldoet aan uw verwachtingen .

PS.maakt u regelmatig de filters ed schoon ?

we kregen ze regelmatig terig vol met bouwstof enz,..IS WEL IETS WAAR "ze"op letten

en aan de andere kant mochten ze inmiddels moeilijk doen ,.................nik smeer van dat merk kopen en gewoon een "blokker"dingetje halen van een paar tientjes kapot nieuwe ,....

succes

ve
door verwijderd - Aug 15, 2008 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Edwardus zegt..........of het nou 1200-1400 of 1800 Watt is.Met 1200 Watt vermogen al moet deze AEG bijvoorbeeld een dubbel uitgeklapt krantenblad gewoon naar binnen slurpen.Zelfs een dikkere staafbatterij wordt opgezogen.Er moet dus beslist iets anders met de stofzuiger van Dedee mis zijn.Ik heb zelf een kleine Bosch van 1200 watt.Op vol toerental moet ik opppassen dat hij niet de kleine voetenmatjes opslurpt.

Piet.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord, heb je al diverse malen kunnen lezen cq kunnen opmaken uit de vele reakties en dus ga ik daar NIET op reageren. Ik wil je wel een TIP geven als je voor je kat een nieuwe stofzuiger wilt overweeg dan een DYSON. Deze houden ALTIJD hun zuigkracht...ik heb er zelf ook een namelijk en spreek dus uit ervaring. Ik zit in de USa en heb een model DC-20 mar ik weet dat ze in NL ook een soort gelijk model hebben. de DC-20 is heel compact op te bergen is ook een STIEKEME reden voor de aanschaf PLUS het heeft Allergie / Pollen Filters welke ik nodig heb voor een van mijn Dochters daar deze last heeft van diverse allergien.  Ahha  in NL heet het een DYSON, DC-23. Het is aardig wat geld maar je koopt iets dat JAREN de zelfde zuigkracht houdt. Kijk maar eens op de www punt dyson punt nl website.  Groetjes  Ameridutchman ;)

ve
door verwijderd - Aug 16, 2008 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wattage heeft niets te maken met het zuigvermogen.,het gaat om het vacuum zuigvermogen en dat wordt niet in wattage uitgedrukt.Een stofzuiger met een wattage van 1000watt kan een beter zuigvermogen hebben als 1 van 1800 watt.Dan is er ook nog eens een groot verschil tussen een slede model en een kopzuiger.Sledemodel motor achter de stofzuigerzak.kopmodel ,motor zit boven de stofzuigerzak.Een kopzuiger heeft veel minder vermogen nodig om dezelfde/betere prestaties te leveren als een slede model.Maar het meest voorkomende probleem met slede stofzuigers zijn verstopte filters zoals ik al eerder aan gaf vooral het uitblaas/micro filter .

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello.Omdat de verkoper u wijsmaakt dat de stofzuiger 1800 watt is betekent niet dat het echt 1800 watt is ,er zijn verschillende manieren om te bepalen hoe veel watts de stofzuiger is .Het is gelijk de kleine luidsprekers voor computers die men verkoopt.1000 watt ,maar waneer men het bekijk met vakmans ogen is het 20 watt.Eigenlijk kan men alleen van 1800 watt spreken als de stofzuiger motor continue kan werken en 1800 watt verbruikt.Halveer die 1800 watt maar,dus 900 watt.Doordat de fabrikant toch altijd overdrijft,halveer deze 900 watt nog een keer en ge krijgt 400 watt of zo.Zelfs de beste stofzuigers zuigen alleen 60 % van het vuil.De beste stofzuigers zijn het DYSON merk ,die werken op een ander principe dan de gewone stofzuigers,maar ze zijn niet goedkoop.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al die hosanna-verhalen over Dyson mogen ook wel een beetje gerelativeerd worden hoor. Ze maken een gigantische klereherrie en als je zin hebt om na elke gebruik dat ding leeg te schudden (stofwolk!) en wat er allemaal nog meer nodig is, ga vooral je gang. Ik blijf lekker bij de traditionele stofzak.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Edwardus:

Ter ondersteuning van je relativeringsverhaal over Dyson heb ik wat gezocht:
Een onafhankelijk stofzuigeronderzoek van ARD-Ratgeber Technik van 24-05-2008, 17:03 uur, dat toegespitst is op het verwijderen van honden/kattenharen met een stofzuiger. Een moeilijkheidsgraad voor stofzuigers extra.
Daar zit ook een Dyson bij. Een prima zuiger voor mensen die doof zijn en geen last hebben van allergieën.
Ziehier:

http://www.ardmediathek.de/ard/servlet/content/619132

Als je tenminste een beetje Duits kunt verstaan.

H.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

  1. Ook ik heb vorig jaar een dergelijke AEG stofzuiger bij Scheer en Foppen gekocht. Hij zoog voor geen meter en maakt ontzettend veel lawaai. Ik ben er mee terug gegaan en hij is helemaal nagekeken. Volgens de winkel mankeert er helemaal niets aan. Geadviseerd werd de originele stofzakken te gebruiken. Deze gebruik ik echter en had ik tegelijk met de stofzuiger aangeschaft. Naar mijn mening is het gewoon een constructiefout. Dat ding deugt niet. Ik gebruik hem nog maar zelden ,  alleen voor simpele karweitjes, als een soort kruimeldief.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is zonde van je centen. Is het nog geen 12 maanden geleden, dan snel terug naar de winkel, want het ding moet wel zonder problemen doen waar het voor gemaakt is.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2008 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus,

Overdrijven is ook een KUNST!!!
De dyson maakt lawaai net als andere stofzuigers maar hij werkt wel beter.
Ga niet beginnen over haren want ik heb St.Bernard honden en geloof mij als er een paar verharen dan zijn die het wel,maar de Dyson heeft daar totaal geen probleem en ik hoef het zeker niet elke dag te legen an al was het wel zo,het is zo gebeurd,tenzij je twee linker handen hebt.
Succes met je andere zofzuiger(s).
Vriendelijke groet.
A.f.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 01:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Flierman:

Gefeliciteerd met uw St. Bernards en uw Dyson.

Heeft u de onafhankelijke productvergelijking stofzuigers bij ARD- Ratgeber nog gezien?

Of is het bij u ook een geval van, zoals Jacob (vader) Cats al opmerkte: "Een ieder prijst zijn eigen lief"?

H.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman,
Dank je wel voor je antwoord.
Maar een ieder ervaart  een bepaald apparaat iets anders.
Met mijn honden en die kunnen flink verharen en ook nog een poes doet mijn dyson het perfect.
dat u een andere ervaring er mee heeft is jammer maar kan ik niet helpen.
Waarschijnlijk heeft u een andere ondergrond.
Of.... is hij te duur voor U ??????voor €80,- kun je niet op de eerste plaats zitten al zou het wel fijn zijn .
Vriendelijke groet en een poot van mijn honden en een kopje van de poes.
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Flierman, off topic:

U heeft mijn eerste vraag nog niet beantwoordt en die is essentieel.

Om uw vraag te beantwoorden:
Wij verkeren in de gelukkige omstandigheid dat geen enkele stofzuiger te duur voor ons kan zijn, als het gaat om contant kunnen betalen.
Wanneer het een kwestie is van te duur omdat de Dyson voor mij het geld niet waard is, JA.

Kijk meneer Flierman, ik heb les gehad in o.a. stofzuigers en ook nog een paar jaar o.a. 38 stofzuigers (Electrolux) jaarlijks gerevideerd.
Ik mag dus wel stellen dat ik, na het concept van onze 3- voudig filterende Bosch stofzuiger ook nog verbeterd te hebben én ook nog zelf de stofzuiger gebruik, toch wel enig verstand van deze dingen te hebben.
Zelfs heb ik een dB(A) meter thuis en weet dat iedere 3 dB een verdubbeling van in dit geval de geluidsdruk betekent.

U heeft gewoon een zeer duur en idem lawaaiïg kolereding thuis dat in onafhankelijke tests ook nog slechter afsteekt bij andere stofzuigers.
Dat u daarmee zeer tevreden bent, zegt meer over u dan over de Dyson. Veel geluk ermee.

H.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman.
Hoe bedoeld u arrogant!!!!
En die DB meter kunt u beter buiten gebruiken hang er dan gelijk een snuffelaar aan en een wind en water meter.

Toch niet zoveel vertstand van stofzuigers ben ik bang maar ben  blij te lezen dat u het zonder lenig  zou kunne kopen.
velen zouden het wel willem,maar het is dan te duur.
En die db meter?? dan bent u nog gestoord ook als je elke dag meet hoeveel db het afgeeft een slecht teken overigens want dan vertrouw je het ding niet erg.
Meet ze zou ik zeggen want je weet het gezegde:
Meten is weten en gissen is missen.
Denk daar eens over na en koop eens een nieuwe stofzuiger ben je gelijk van dat meten af.
En stfzuigers reparen? of revideren is ook bij niet onbekend mocht soms ook nog naast je schoenen gaan lopen.
De schoenmaker is ook nl. niet zo goed koop.
Maar tocht de vriendelijke groeten en succes met het meten ik hoop dat dat ding niet stuk gaat anders laat het mij dan weten dan repareer ik hem wel voor je,ook daar heb ik geen problemen mee.
A.F

Enne, een poot van de hond en een kopje weer van de poes.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb verdorie precies dezelfde klacht en ik heb hem vorige week gekocht een Bosch van 2000 watt een speciale voor parket. De 'uitlaat' straalt naar voren, sta je telkens zelf in de warme lucht bah! Ik ga eens kijken of ventje hem ook wil ruilen. Heb hem ook al horen klagen dat ie zo weinig zuigkracht had.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijnheer Flierman,

Voor 80 euro kun je dus niet veel verlangen?Is wel bijna 180 oude nederlandse guldens.Voor mij is 80 euro 2 dagen AOW inkomen.Als een fabrikant meent voor dat geld een prul op de markt te moeten dumpen is hij bij mij gewoon een bedrieger.Als ik bij Blokker voor 1 euro een gasaansteker koop en het ding werkt niet zoals het hoort,dan ga ik er mee terug net zo lang dat ik ook waar voor mijn geld heb,al is het ,,maar'' 1 euro.Laat staan als het om 80 euro gaat.In ieder geval zijn voor rond de 80 euro prima stofzuigers te koop die nog goed werken ook.

Piet.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2008 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

pietvoncken,

Dag Piet,ik heb niet gezegd dat je niet terug moet gaan!!!
€80,- is inderdaad terug gerekend een hoop geld kan niet anders zeggen.
Alleen is wel veel veranderd in de tijd en is de Euro gewoon  een gulden geworden en daat zit tevens het probleem,maar het ding moet wel werken helemaal met je eens.
Maar als je je het uit het oogpunt van Euro bekijkt kan het helaas niet veel zijn.
Helaas is het niet anders,maar ook ik zou terug gaan want ik zou het niet pikken dat is een ding wat zeker is.
gelukkig heb ik genoeg technische kenneis in huis om zelf mijn problemen op te lossen,als ik dat na ruim 45 jaar nog niet kon ja .... dan was ik een L..... L  kan iet anders zeggen.
Veel succes met je bedevaard !!!!
Groetjes
A.F.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2008 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste AFlierman,

Kijk dat is voor de vragensteller Dedee een antwoord.Ze heeft het zelfs al over 100 euro.Ik vind dat een AEG (Aus Erfharung Gut) wel waar moet maken waar ze beweren voor te staan.Ikzelf heb enkele jaren geleden bij ITS een kleine BOSCH Sphera 21(1300 Watt )gekocht voor net geen 80 euro.Met oprolmechanisme-toerentalregeling en stalen buizen, is dit al jaren een fantastisch stofzuigertje.Dus zijn geld dubbel en dwars waard.Omdat ik (als gepensioneerde) met 45 dienstjaren bij PHILIPS ook kan bogen op het zelf opknappen van veel storingen en problemen,is het wel zo dat als ik,net als Dedee, een raadselachtige miskoop doe, er ook geen goede stofzuiger van maken.Zeker niet als alles goed zit en het op een ,,uitval-produkt'' lijkt.Retour met dat ding.Maar vandaag de dag is het helaas bij veel verkopers zo voor hun; ,,wel de lusten,maar niet de lasten''.Voordat de defect=weggooi tijd zijn intrede deed werd zelf het lagertje van de stofzuigermotor vernieuwd als dat nodig was.Vandaag de dag nog vernieuw ik ook nog de lagers en siemerring van wasautomaat-kuip/trommel.Maar als Dedee geen verhaal bij de verkoper kan krijgen dan moet ze gewoon rechtstreeks met de fabrikant een oplossing voor het probleem proberen te regelen.Nogmaals voor 80 euro zijn de ,,kleine zuigers van BOSCH/SIEMENS hardstikke goed.En...voor 80 euro moet je ook wel een beetje vooraan kunnen zitten''.Kwaliteit en duurzaamheid moet bij huishoudelijke artikelen niet alleen maar bereikbaar zijn voor de ,,rijken, of dikke portomonaie's''

piet

ve
door verwijderd - Aug 20, 2008 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pietvoncken,
Ik ben het helemaal met je eens wat beterft een weggooi maarschappij.
Maar anderzijds,waar kun je nog iets voor een redelijke prijs laten reparenen? tenminste als je zelf niet kunt.
Onderdelen kopen? ja bij de Handyman met wat geluk betaal je ook een flinke duit en dan nog zelf repareren,elektronica onderdelen?? steeds moeilijker.
Maar velen geven te snel de moed op en dan gaat het in de vuilnisbak of naar een milieupark terwijl ze toch hun rechten hebben,maar er teveel moeite voor moeten doen om hun recht te halen en te krijgen!
gelukkig zit ik niet zo in elkaar en waar recht op heb,geloof mij !! dat krijg ik.
En ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat er maar weinig is wat ik niet kan reparenen.
Helaas komt er niet veel meer van sinds dat mijn lieve vrouw is overleden.
Toen was het met al het andere voor mij ook gedaan.
Succes en groetjes.
A.F.