th
door theo45 Sep 28, 2005 om 09:26
Elektronica & tv

Telefoonkosten

Oktober 2003 hebben wij bij de BCC een televisie gekocht(philips breedbeeld) met 5 jaar extra garantie. Nu heb ik daar een defekt aan eerst in februari en nu weer. Als je dan BCC wilt bellen moet je een 0900 nummer bellen, dit kost €0,30 per minuut. Het heeft me deze keer 20 minuten geduurd voor dat ik contact had en nog eens 8 minuten voor dat ik een afspraak had voor een reparatie. En dan kun je ook nog de avond van tevoren bellen om te horen hoe laat ze komen de volgende dag. Ik vind dit absurd zo kun je wel extra garantie verkopen als je dan ook nog verdiend aan de telefoonkosten.


Ik zou wel eens willen weten hoe jullie hierover denken en of hier niets aangedaan kan worden. Ik heb BCC ook hierover gemaild.


groet.

935 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 09:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Garantie is natuurlijk garantie en als je daar recht op hebt wordt dit natuurlijk ook gegeven.


Telefoon kosten van een helpdesk, zo noem ik dat maar even, zijn er eigenlijk alleen maar om de kosten te dekken van degene die je aan de telefoon te woord staat. Er wordt nogal misbruik van gemaakt, voor elk wisse wasje te bellen, en om dat wat duurder te maken hopen ze dit wat tegen te gaan. Sommige rekenen zelfs nog meer dan die € 0.30.  Nu is dat voor in onze ogen natuurlijk niet gerechtvaardigd maar dat heeft de tijd met zich meegebracht en daar valt helaas niets meer aan te veranderen.


En als je naar deze bedrijven een mailtje stuurt, een antwoord daarop kan je normaal gesproken ook wel vergeten.


Het mooiste zou zijn als je om de hoek woont, nietwaar!


Oracle

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo


Dit kan natuurlijk wel zo zijn, maar als je dan ook nog zolang in de wacht moet staan om te bellen rijzen de kosten ook voor de consument de pan uit.


En dit klopt niet.


En van misbruik is hier geen sprake als je iets kapot hebt dan moet je dit op een normalen manier kunnen melden.


groet

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met mijn woorden geef ik ook aan dat dit niet de normale gang van zaken behoort te zijn, maar de tijden veranderen en we zijn verplicht om mee te gaan in deze materie. Wie die 0900 nummers heeft uitgevonden zal nu wel ergens op de Bahamas rondhangen maar dat bedrijven hiervan mee profiteren vind ik ook niet op zijn plaats.


Maar dit veranderen gaat helaas en jammer genoeg niet meer, de consument is en blijft de pineut.


Oracle

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben toevallig op de hoogte van de reden van 30ct per minuut. BCC had namelijk eerst een normaal nummer als callcenter. Op dit nummer werd BCC echter continu benaderd met mnsen met algemene vragen over apparaten (bijv over hun magnetron, over apparaten die ze op internet hadden gekocht, over apparaten die bij andere winkels waren gekocht e.d.) hierdoor liep de wachttijd extreem op. BCC heeft toen een betaald nummer ingesteld. Hierdoor is het aantal onzinnige vragen drastisch afgenomen. Je kunt overigens ook langsgaan in een BCC filiaal om een afspraak te maken voor een reparatie aan huis. Dan hoef je ht nummer niet te bellen. Mbt het opvragen van reparatiestatus, tijd waarop de monteur langskomt e.d. dit kun je ook online op www.bcc.nl opvragen (bij bezorgtijd op de hoofdpagina). Verder is het natuurlijk onzin dta ze verdienen aan 30 eurocent per minuut. Vermenigvuldig dit eens met 60 (laten we 90 zeggen ivm wachttijde van enkele minuten) dan zit je op 27 euro per uur. Daar kun je natuurlijk nooit een werknemer voor in dienst nemen. Verder ben je op deze manier denk ik minder kwijt dan dat je naar een winkel moet rijden (bijv. mediamarkt), moet parkeren, en weer terug moet rijden. Dus ik denk dat het een redelijk goede service is. gratis nummers klinken fantastisch, maar de wachttijden lopen extreem op doordat mensen bellen met niet-relevante vragen. Veel helpdeks van fabrikanten vragen overigens veel meer per min (lees eens op trosrradar over Packard Bell, Dell TD, HP, Philips, JVC).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer