ja
door jantiemes Jan 3, 2012 om 19:33
Elektronica & tv

TV gaat spontaan aan

Hallo ,

Komend weekend ga ik een oude tante helpen met haar Tv probleem , heb niet veel zin om eerst zo'n dikke handleiding door te spitten , vandaar jullie hulp .

Haar 3 weken oude Samsung led tv springt spontaan aan , is 2 keer gebeurd s'nachts en 1 keer overdag , u begrijpt dat mijn tante zich Rot geschokken is .

Heeft dit te maken met timer instellingen , automatische updates , of iets anders ?

Wie kent dit probleem ?

Alvast dank

jan

31018 55 Rapporteer

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 19:36
303 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft ze de tv wel helemaal uitgezet (dus met een knop)?
Als ze namelijk een knop om heeft gezet, lijkt het me sterk dat de tv nog aan kan gaan. Enige keer dat ik dat mee heb gemaakt was namelijk in een hotel waar de televisie ook werd gebruikt als brandalarm-waarschuwing.

ja
door jantiemes - Jan 3, 2012 om 20:13
38 Antwoorden / 30 Vragen

De meeste tv's hebben tegenwoordig geen aan/uit knop , bij het uitschakelen ( stand-by ) blijft er een rood lampje branden .
Dus de Tv is niet echt uit .

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 20:17
303 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jantiemes schreef op dinsdag 3 jan 2012, 20:13]De meeste tv's hebben tegenwoordig geen aan/uit knop , bij het uitschakelen ( stand-by ) blijft er een rood lampje branden .
Dus de Tv is niet echt uit .

Ik heb sinds een week of zes een nieuwe (ook LED) televisie en na wat zoekwerk heb ik daar ook gewoon een aan-/uitknop op kunnen vinden.
De knop zit er dus nog wel, maar gewoon erg goed verstopt... kwam ik ook pas na een week achter toen ik in de gebruiksaanwijzing keek.

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2012 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=susannef schreef op dinsdag 3 jan 2012, 20:17
Ik heb sinds een week of zes een nieuwe (ook LED) televisie en na wat zoekwerk heb ik daar ook gewoon een aan-/uitknop op kunnen vinden.
De knop zit er dus nog wel, maar gewoon erg goed verstopt... kwam ik ook pas na een week achter toen ik in de gebruiksaanwijzing keek.

Lang niet ALLE nieuwe t.v.'s hebben een aan/uit knop. De meeste merken dus niet. En volgens mij de Samsung ook niet.

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2012 om 21:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ook een vrij nieuwe led TV die alleen met afstandsbediening uitgaat en rood lampje blijft branden. Was daar niet happy mee en, net als susannef heb ik ook, na veel "voelen" inderdaad het knopje aan de dunne zijkant gevonden om hem totaal uit te zetten. Misschien heeft je tante ook zo'n knopje en is dat probleem snel verholpen.

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 21:37
303 Antwoorden / 9 Vragen

TS: ik heb bij mijn Philips-tv maar een zeer beperkte papieren gebruiksaanwijzing gekregen; nergens stond uitdrukkelijk in tekst beschreven dat er een aan-/uitknop op zit. Alleen in het "plattegrondje" van alle knoppen staat de knop benoemd.
Reken dus wel op wat zoek- en puzzelwerk.

ja
door jantiemes - Jan 3, 2012 om 21:43
38 Antwoorden / 30 Vragen

Nogmaals er is geen knopje

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 21:46
303 Antwoorden / 9 Vragen

Welk model Samsung-tv is het?

ja
door jantiemes - Jan 3, 2012 om 21:50
38 Antwoorden / 30 Vragen

Led 40 inch , meer weet ik niet .

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2012 om 21:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zit er in de afstandsbediening waarschijnlijk een timer aan/uit zet knop aan.

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2012 om 21:54
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Toevoeging: T.V. is drie weken oud, dan heb je toch (of je tante) het boekje met model Samsung en gebruiksaanwijzing wel? Die gebruiksaanwijzing is heus niet dik, gewoon een boekje met cijfers en pijlen over het hoe en wat van functioneren hoef je toch alleen maar te weten?

su
door susannef - Jan 3, 2012 om 21:57
303 Antwoorden / 9 Vragen

TS: met de beperkte informatie kan ik je helaas niet verder helpen.
Als ik jou was, zou ik even een telefoontje naar de leverancier eraan wagen. Die weten misschien wel zo uit hun hoofd bepaalde knoppen te vinden. En... als de gebruiksaanwijzing van de tv een duidelijke hoofdstukindeling heeft, zal het toch niet teveel tijd kosten om de benodigde informatie daarin op te zoeken?

@tenormin: Daar had ik ook al aan gedacht, maar als we het type zouden weten, zouden we TS een sluitend antwoord kunnen geven.

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2012 om 22:05
16836 Antwoorden / 108 Vragen

ja susannef, want het barst van de Samsung modellen, dus was de toevoeging model, nummer enz. ietwat gemakkelijker geweest.

stacey
door stacey - Jan 3, 2012 om 23:49
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

We hadden hier ooit eerder zelfde probleem met een Samsung die spontaan aanging, kijk even of je wat kunt met de antwoorden daar, helaas heeft vraagsteller nooit meer echt gemeld of 1 van de aangedragen oplossingen het probleem heeft opgelost ;-(
Klik Hier om te lezen

krazykat
door krazykat - Jan 4, 2012 om 11:05
7 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien slaat mijn opmerking nergens op maar heeft uw tante een of meerdere katten?
Die van mij lopen regelmatig over tafel waar de afstandbediening ligt....

audb
door audb - Jan 4, 2012 om 11:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Statische elektriciteit kan de oorzaak zijn.

Omdat de nieuwste tv`s werken met elektronische aan/uit systemen kan dat mogelijk de oorzaak zijn.

Oplossen is eenvoudig een schakelaar er tussen dit niet alleen voor het spontaan aan of uitgaan van de tv het is namelijk ook een stukje brandpreventie.

Ps,als uw tante een huisdier zoals een kat heeft en de afstandsbediening op tafel heeft liggen dan kan ook die de veroorzaker zijn.

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2012 om 11:11
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer uw Samsung TV vanzelf uitgaat staat deze naar alle waarschijnlijkheid op de ECO modus, deze modus zorgt ervoor dat als u de TV voor 2 uur achtereen niet bediend hij vanzelf uitschakeld uit beveiliging cq economische redenen. U kunt deze ECO modus als volgt uitzetten :
- Druk op MENU
- Selecteer SYSTEEM
- Selecteer ECO-oplossing
- Ga naar Automatische uitschakeling en zet deze U

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2012 om 11:17
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry dat was een fout antwoord.Dat ligt aan de timerfunctie,die bewust of onbewust ingeschakeld staat Heeft je tante de software update van de TV al installeerd?

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 11:58
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Iets vergelijkbaars: Ik heb een videorecorder in een afgesloten kast staan. Geen huisdieren of iets dergelijks. De videorecorder staat in de super stand-by modus: Dan zijn alle LED displays ook uitgeschakeld en gebruikt hij maar 1 Watt of zo. En toch gaat 1x per 2 of 3 maanden de Video spontaan aan en als er een band in zit begint hij terug te spoelen. Omdat hij in een dichte kast staat, kwam ik daar vaak pas na enkele dagen achter. Er is geen andere verklaring dan fluctuaties op het lichtnet waar het apparaat op reageert door aan te springen.
Ik heb het opgelost door hem met een fysieke aan/uitschakelaar dat je in het stopcontact steekt, ook volledig uit te schakelen, zodat hij ook 0 Watt gebruikt en niet meer aan kan springen. Zo'n schakelaar koop je bij Action voor 1 euro of zo.

chielcremers
door chielcremers - Jan 4, 2012 om 12:05
16 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo, ten eerste er zit altijd een aan/uitknop op iedere TV.
Verder is het standby probleem snel op te lossen met een standbykiller. Eenvoudig en goedkoop apparaatje waarbij je de TV uitzet met de afstandsbediening en na enkele seconden schakelt ook de standby uit. Informeer maar eens bij een elektrozaak.

groetjes Chiel

weissman
door weissman - Jan 4, 2012 om 12:07
30 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken dit specifieke toestel niet, maar mijn moeder, steeds meer in de war door al die "moderne" apparaten, heeft haar TV in het verleden herhaaldelijk geprobeerd uit te schakelen met een verkeerde knop op de afstandbediening, u raadt het al: de knop voor de timer/tijdschakelaar.
Als bij de betreffende Samsung de aan/uit-knop moeilijk te vinden of te bedienen is, kan een tussenstekker of verlengsnoer met aan/uit-schakelaar een oplossing zijn. Vanwege het meestal aanwezige controlelampje in de schakelaar van het verlengsnoer of de tussenstekker is dit makkelijk te herkennen en te vinden.

Niet de meest-elegante oplossing maar wel een die weinig kost en altijd werkt.

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2012 om 12:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Kan jij dan vertellen waar aan/uit knop zit van mijn 7505H zit,want volgens de gebruiksaanwijzing zit ie er niet op net als bij de meeste samsung TV's..Mijn Led tv gebruikt ongeveer 0,1 watt in de standby stand dat is ca 20 cent per jaar .Omdat moderne TV op software draaien is het niet aan te raden om de iederere dag de stroom eraf te halen.Led tv 's gebruiken waarschijnlijk minder stroom dan de standbykiller,

=chielcremers schreef op woensdag 4 jan 2012, 12:05: Hallo, ten eerste er zit altijd een aan/uitknop op iedere TV.
Verder is het standby probleem snel op te lossen met een standbykiller. Eenvoudig en goedkoop apparaatje waarbij je de TV uitzet met de afstandsbediening en na enkele seconden schakelt ook de standby uit. Informeer maar eens bij een elektrozaak.

groetjes Chiel

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 12:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 4 jan 2012, 12:21]Omdat moderne TV op software draaien is het niet aan te raden om de iederere dag de stroom eraf te halen.
Waarom niet? Als ze nog in het magazijn staan van de handelaar, zijn ze ook niet aangesloten op de stroom. Daar kan zo'n TV best wel tegen hoor....

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 12:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 4 jan 2012, 12:21]Kan jij dan vertellen waar aan/uit knop zit van mijn 7505H zit,want volgens de gebruiksaanwijzing zit ie er niet op net als bij de meeste samsung TV's..Mijn Led tv gebruikt ongeveer 0,1 watt in de standby stand dat is ca 20 cent per jaar .Omdat moderne TV op software draaien is het niet aan te raden om de iederere dag de stroom eraf te halen.Led tv 's gebruiken waarschijnlijk minder stroom dan de standbykiller,.[quote=chielcremers schreef op woensdag 4 jan 2012, 12:05]Hallo, ten eerste er zit altijd een aan/uitknop op iedere TV.
Verder is het standby probleem snel op te lossen met een standbykiller. Eenvoudig en goedkoop apparaatje waarbij je de TV uitzet met de afstandsbediening en na enkele seconden schakelt ook de standby uit. Informeer maar eens bij een elektrozaak.

groetjes Chiel

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 12:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Sorry die laatste reactie is door een fout van de software op deze site geplaatst, kan weg dus.

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2012 om 12:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom niet? Als ze nog in het magazijn staan van de handelaar, zijn ze ook niet aangesloten op de stroom. Daar kan zo'n TV best wel tegen hoor.

Als je een nieuwe (LED/LCD) TV uit het magazijn aansluit op stroom begint de TV net als een nieuwe PC met een installatieproces .Daarna is het vaak nodig om de TV te updaten met de nieuwste software.De TV kan er best tegen dat jet hem uitzet,maar het duurt een veel langer voor je beeld hebt.Bovendien heb ik het niet bedacht,maar wordt het aangeraden door de fabrikant van mijn TV.

ja
door jackob - Jan 4, 2012 om 12:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Samsung 933HD tv.
Deze sprong automatisch aan in de stanby-stand op de meest vreemde momenten.
In verband met de garantie van 2 jaar heb ik een nieuw moederboard gekregen, nadat de technische dienst van de Harense Smid de tv doorgestuurd had naar Samsung. Het duurde wel even voordat de reapratie gebeurd was, maar toch...
Misschien is dat een optie.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 4, 2012 om 13:17
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Op mijn samsung TY zit geen aan en uitknop om hem helemaal stroomloos te zetten. Dus heb ik een schakelcontact welke dus 1 tuimelschakelaar zit die heb ik in de wandcontact doos geplaatst en daar in de tv stekker ingestoken. Dus zet ik altijd via deze schakeling de TV als ik weggaat of s''nachts mee uit.

laaglander
door laaglander - Jan 4, 2012 om 13:24
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jantiemes,

wanneer het hier inderdaad over een nieuwe samsung led tv gaat, gaat die dan inderdaad zoeken naar updates. Je moet even in de handleiding opzoek gaan naar automatische updates en die uit zetten.

Succes, Laaglander

gvanosch
door gvanosch - Jan 4, 2012 om 13:27
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jantiemes,

Het automatisch aanspringen van de tv heeft te maken met de fijnstem instellingen van de ledtv die de tv door de techniek in de tv uit zichzelf doet(automatische updates)en als het dan nodig is om de tv helemaal aan te zetten dan doet de tv dit ook helemaal automatisch,dit kan ook gebeuren als je de tv al langere tijd hebt,bv als er een update beschikbaar is die het opstarten versneld of verbeterd,niets om je zorgen over te maken,gewoon de tv weer uitzetten,ik heb dit ook al een paar keer meegemaakt en het is inderdaad raar om te ervaren,maar is niets om je zorgen over te maken.
Ook springt de tv s;nachts om 3.00u ook automatisch op standby om alle programma;s en abonnementen te controleren en bij te werken,dit gebeurd dagelijks automatisch en is ook volledig normaal en niets om je zorgen over te maken.

Ik hoop dat ik jullie hiermee op weg heb geholpen.

Vriendelijke groet,Geert

ka
door kalender - Jan 4, 2012 om 13:33
26 Antwoorden / 53 Vragen

wij hebben ook een samsung UE40D6500 (led) TV. Je zet de TV uit op de afstandsbediening linksboven aan de rode knop. Het lichtje aan de onderkant van TV aan de rechterkant moet gaan knipperen als je de rode knop even vast houd en dan gaat hij echt uit.
Succes ermee

th
door thyratron - Jan 4, 2012 om 13:50
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het zal toch niet zo zijn dat een "vriendelijke" buurjongen 's nachts of op andere tijden met zijn afstandbediening door de straat loopt om een geintje uit te halen door via het raam de tv aan te stralen?

Ron Thyratron

pu
door puursang - Jan 4, 2012 om 13:56
23 Antwoorden / 11 Vragen

Had het zelfde probleem met een Sharp led KTV.Heb een schakelklokje tussen KTV en stopcontact gezet. Ingesteld op die tijden overdag en s' nachts, dat er zeker niet gekeken wordt. Het is misschien niet de elegantste oplossing, maar het werkt goed.

killroy
door killroy - Jan 4, 2012 om 14:03
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Jan Tiemes, je vraag is interressant, ik vraag mij af hoe jij je Tante wil gaan helpen met het instellen van de T.V. als je aangeeft dat je geen interresse hebt om de handleiding even door te nemen? Denk je dat er hier op dit forum mensen zijn die veel interresse hebben om jou wijzer te maken? Maar ik wil het je wel vertellen hoe je van dit probleem af komt. Kijk even of je Tante Groene stroom betrekt, zo ja dan draai de stekker van de T.V. even om in het stopkontact, dan moet het verholpen zijn, zoniet dan probeer achter de T.V. een spiegel met een glas water te plaatsen, maar dit mag je van de voorkant niet zien, wil ook wel eens helpen!!! Verder wens ik je veel sucses als je toch nog besluit om de handleiding van je Tante"s T.V. even ( 5 Min: ) door te nemen.

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 14:11
1525 Antwoorden / 51 Vragen
killroy
door killroy - Jan 4, 2012 om 14:17
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Zwaardvis, Jij lol, Ik lol, Allemaal lol.!!!!!!!!!!

wimmi20
door wimmi20 - Jan 4, 2012 om 14:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Killroy,

die tip van de spiegel en het glas water werkt !
Dat is al lang bekend.
Je vergeet echter het belangrijkste : de spiegel en het glas water moeten geplaatst worden tijdens volle maan.
En die tip om de stekker om te draaien bij groene stroom had bij mij een raar effect : ik deed het bij het broodrooster, en bruin brood kwam er wit uit !
En voor die leesluiwammes : de Amerikanen hebben hier een uitdrukking voor :
RTFM oftewel read the f+cking manual !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=killroy schreef op woensdag 4 jan 2012, 14:03: Hallo Jan Tiemes, je vraag is interressant, ik vraag mij af hoe jij je Tante wil gaan helpen met het instellen van de T.V. als je aangeeft dat je geen interresse hebt om de handleiding even door te nemen? Denk je dat er hier op dit forum mensen zijn die veel interresse hebben om jou wijzer te maken? Maar ik wil het je wel vertellen hoe je van dit probleem af komt. Kijk even of je Tante Groene stroom betrekt, zo ja dan draai de stekker van de T.V. even om in het stopkontact, dan moet het verholpen zijn, zoniet dan probeer achter de T.V. een spiegel met een glas water te plaatsen, maar dit mag je van de voorkant niet zien, wil ook wel eens helpen!!! Verder wens ik je veel sucses als je toch nog besluit om de handleiding van je Tante"s T.V. even ( 5 Min: ) door te nemen.

vr1944
door vr1944 - Jan 4, 2012 om 14:53
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb mijn stekker bij Yolanda Sap in de doos gedaan en die trekt de stekker iedere dag uit in de tweede kamer

=valerius-2 schreef op woensdag 4 jan 2012, 13:17: Op mijn samsung TY zit geen aan en uitknop om hem helemaal stroomloos te zetten. Dus heb ik een schakelcontact welke dus 1 tuimelschakelaar zit die heb ik in de wandcontact doos geplaatst en daar in de tv stekker ingestoken. Dus zet ik altijd via deze schakeling de TV als ik weggaat of s''nachts mee uit.

ma
door martin wiltink - Jan 4, 2012 om 15:01
21 Antwoorden / 0 Vragen

Is het mogelijk dat je tante in een elektrische rolstoel zit? Ik heb ondervonden dat die storen op allerlei elektische apparaten.
Zo gaat bij mij de elektrische koopplaat uit als ik er te dichtbij kom. In een rolstoel zitten nalelijk magneten die een veld maken en dus andere elektrische toestellen kunnen beinvloeden.
Hier is weinig aan te doen.

bk
door bkkjourney - Jan 4, 2012 om 15:21
44 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn ouders hebben hetzelfde probleem met hun Samsung led 88cm TV van 1 jaar oud

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 4, 2012 om 15:32
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn oude Philips had hetzelfde probleem vroeger.
Nu Samsung erg populair is kan ook een kanaal wissel door buren plaats vinden of het aanzetten.

Gewoon een klein ding voor het oog dat de afstandbediening ziet.
Ik heb het er al jarenlang half voor, de buren storen ons niet meer maar wij hun wel!
Dus zij moesten hetzelfde doen. want Samsung is een populair merk en als de buren dezelfde hebben met sterke batterijen krijg je dit.

Het signaal voor Aan / Uit is meestal iets sterker dan de rest dus TV oogje afschermen.

spooky01
door spooky01 - Jan 4, 2012 om 15:38
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb een samsung tv zonder aan/uit knopje, ze zijn er echt. Mijn tv ging spontaan uit, de tv is ter reparatie geweest en weer gemaakt door samsung.
Ik kreeg van de reparateur te horen dat de tv is kapot gegaan doordat ik hem van de stroom heb gehaald, die nieuwe led tv's moeten aan blijven staan.

la
door lamb - Jan 4, 2012 om 17:29
28 Antwoorden / 2 Vragen

Een van mijn TV's is ook zo'n type Samsung. Bij uitschakelen blijft (met blauw irritant lampje aan) de TV toch standby staan. Kan niet anders, schijnt 'modern' te zijn.....
TV kan aangaan door diverse externe oorzaken (zonlicht, afstandsbediening van buren of een andere afstandsbediening in huis, etc.)
Gewoon een stekkerschakkelaartje (met controlelichtje, kan ook zonder hoor)tussen TV-snoer en stopcontact geplaatst. Hier doen we dan de TV mee uit.
Wel eerst de TV op standby zetten natuurlijk. Zijn we ook van dat irritante blauwe lampje af. (TV staat in slaapkamer, dan is alles bijna blauw....)
Probleem opgelost.

blackjes
door blackjes - Jan 4, 2012 om 17:41
141 Antwoorden / 34 Vragen

Ook ik heb dit eens bij de hand gehad. Het is gewoon een kwestie van een timer, die vanuit de fabriek niet is UIT gezet. Er zit altijd wel een bepaalde tijd in of zelfs verschillende tijden, dat de TV aangaat. Even de timer uitschakelen en het leed is geleden.
Overigens is het altijd beter om de TV geheel uit te zetten. Want op stand-by hou je altijd een reststroom en er is brandgevaar. Dus of de stekker eruit of een schakelaar er tussen plaatsen.
Succes gewenst.

Blackjes

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 18:09
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=spooky01 schreef op woensdag 4 jan 2012, 15:38]Ik heb een samsung tv zonder aan/uit knopje, ze zijn er echt. Mijn tv ging spontaan uit, de tv is ter reparatie geweest en weer gemaakt door samsung.
Ik kreeg van de reparateur te horen dat de tv is kapot gegaan doordat ik hem van de stroom heb gehaald, die nieuwe led tv's moeten aan blijven staan.
Die reparateur wil natuurlijk zijn kostwinning in stand houden. Wat een onzin. Dan gaan ze dus in het magazijn al kapot, nog voordat ie verkocht is.

acjzr1
door acjzr1 - Jan 4, 2012 om 18:24
295 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Jan,

Is er misschien een harddiskrecorder aangesloten op de tv?
Mijn Samsung schakelde namelijk in zodra mijn harddiskrecorder zijn programmagids ging updaten. Ik heb toen in het menu van de tv het automatisch inschakelen via een anynet apparaat uit gezet. Voor mij was het probleem toen opgelost.

Groeten,
Acjzr1

niekske74
door niekske74 - Jan 4, 2012 om 19:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een kennis van me heeft dat probleem ook gehad, bij hun lag het aan de printplaat voor op de tv. Die was stuk en daardoor ging hun tv spontaan aan.

spooky01
door spooky01 - Jan 4, 2012 om 19:09
418 Antwoorden / 56 Vragen

Die reparateur wil natuurlijk zijn kostwinning in stand houden. Wat een onzin. Dan gaan ze dus in het magazijn al kapot, nog voordat ie verkocht is.

Wat is dat nou voor een onzin, hij verdient toch niet meer als mijn tv niet stuk gaat.
Het gaat om het steeds aan en uit zetten van de tv.

zw
door zwaardvis - Jan 4, 2012 om 19:27
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Natuurlijk Spooky verdient ie iedere keer als hij iets repareert. Dat is zijn beroep.
En ja, je moet de TV eerst op Stand-By zetten, met het rode knopje op de afstandsbediening en dan pas van de stroom halen. Vergelijk het met Windows: daar ma je de PC mook niet zomaar van de stroom halen. Eerst netjes afsluiten, via de Start-knop en dan pas de stekker er uit.

ja
door jantiemes - Jan 4, 2012 om 19:34
38 Antwoorden / 30 Vragen

Beste mensen ,
Als ik meer info had dan had ik die zeker gegeven , ik heb een hekel aan het lezen van handleidingen en misschien staat het probleem niet in de handleiding , vandaar mijn vraag .

Mijn dank aan de zinnige antwoorden van : laaglander , gvanosch , blackjes en kalender .

Andere reactie's waren goedbedoeld , en een paar waren NIET NETJES EN NIET TER ZAKE DOENDE .

@ kalender
Ik heb zelf geen samsung maar begrijp ik uit jouw reactie dat als je de aan / uit knop even ingedrukt houd de TV dan wel helemaal uit gaat ?

En een uit de antwoorden voortvloeinde vraag , is het nou wel of niet goed om de stroom er volledig af te halen ?

Jan

spooky01
door spooky01 - Jan 4, 2012 om 19:41
418 Antwoorden / 56 Vragen

@jan, iedereen zal je een ander advies geven over het helemaal uitzetten van je tv.
Ik heb ook nog gebeld met samsung en ook zij gaven mij het advies de tv niet van het stroom te halen als je er geen aan/uit knop op hebt.
Ik heb een led tv en deze tv's zijn zeer zuinig en kosten niet veel op stand-by en de nieuwste tv's vliegen ook niet spontaan in de brand. Maar alleen jijzelf kan die beslissing nemen.

Veel succes, gr Ingrid

ja
door jantiemes - Jan 4, 2012 om 22:36
38 Antwoorden / 30 Vragen

@ basssie

Ik denk dat dit de oplossing is , dank .
Ga het dit weekend toepassen .

Jan

ba
door basssie - Jan 4, 2012 om 22:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen heeft Samsung geen uit knop. Wat er aan de hand is is dat standaard de software update 2 uur nadat het toestel uit is gezet een controle gaat uit voeren dit is uit te zetten door naar het menu te gaan dan naar het vraagteken daar staat ergens software update na 2 uur standby als je deze uit zet zal het niet meer gebeuren.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2012 om 11:10
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat heeft niets met het spontaan aanspringen van de TV te make

=basssie schreef op woensdag 4 jan 2012, 22:01: Om te beginnen heeft Samsung geen uit knop. Wat er aan de hand is is dat standaard de software update 2 uur nadat het toestel uit is gezet een controle gaat uit voeren dit is uit te zetten door naar het menu te gaan dan naar het vraagteken daar staat ergens software update na 2 uur standby als je deze uit zet zal het niet meer gebeuren.

vr1944
door vr1944 - Jan 5, 2012 om 11:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Probleem oplossing uit een Samsung
handleiding:

U hebt de tv 45 minuten
geleden uitgezet en het
apparaat is weer ingeschakeld.
•• Dit is normaal. De tv gebruikt zelfstandig de OTA-functie (Over The
Aerial) voor het upgraden van firmware die tijdens het tv-kijken is
gedownload.