Pa
door Patricia153 Jul 9, 2020 om 20:29
Elektronica & tv

Tv garantie bijgekocht mediamarkt- actua

In 2016 een tv gekocht bij mediamarkt, daarbij 3 jaar garantie bijgekocht dat via Actua gaat. Nu is het beeldscherm voor de 2e keer kapot. Actua meld dat mijn garantie in 2019 verlopen is. Dit klopt toch niet? Je krijgt standaard eerst de fabrieks garantie van 2 jaar(samsung) en erna start de 3 bijgekochte jaren toch?

5155 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rj
door rjw - Jul 9, 2020 om 20:33
3280 Antwoorden / 5 Vragen
1

Wat staat er op het bijgekochte garantiecertificaat. Zeker weten dat je 3 jaar bij hebt bijgekocht, en niet 3 jaar garantie hebt gekocht?

Pa
door Patricia153 Jul 9, 2020 om 20:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie alleen zekerheidsplan 3 jaar staan..

getty
door getty - Jul 9, 2020 om 20:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 9, 2020 om 20:53
2093 Antwoorden / Vragen
0

Dat lijkt mij niet te kloppen, ten eerste krijgt u garantie van uw leverancier en sommige fabrikanten geven eventueel een langerlopende fabrieksgarantie (hier waarschijnlijk niet van toepassing) en durf er om te wedden dat als u extra garantie hebt gekocht deze parallel loopt met de wettelijke garantie van de leverancier.

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2020 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat extra garantie bijkopen is weggegooid geld, komt gewoon in de plaats van garantie die u al hebt.

Maar u moet bij MMwezen. Een beeldscherm wat voor de tweedekeer kapot gaat is gewoon rotzooi.

Pa
door Patricia153 Jul 9, 2020 om 21:46
Antwoorden / 1 Vragen

Ja echt gelijk heb je. Balen.. 
Ja mm stuurt me van het kastje naar de muur. Moest zelf maar ff contact opnemen met samsung. Service van niks..

sw
door swat1500 - Jul 9, 2020 om 21:57
3795 Antwoorden / 0 Vragen
2

U heeft niets met de fabrieksgarantie te maken. U heeft alleen te maken met de garantie die de levetancier geeft. Meestal 1 jaar en eventueel bijgekochte garantie. Meestal is dit een verlengde garantie op die van de leverancier.
Hoe het precies zit is afhankelijk van de voorwaarden van de verzekeraar die de verlengde garantie ondersteund. Het lijkt erop dat u een garantie van 3 jaar hebt gekocht die in de plaats trad van de garantie van de leverancier.
Kijk in de voorwaarden waar u nog recht op zou kunnen hebben. Wettelijk is niets geregeld met betrekking tot verlengde garanties dus de verschillende regelingen kunnen verschillen.
Ik denk dat u feitelijk een garantie van 1 jaar van de leverancier hebt gehad en dat deze via Actua met twee jaar is verlengd tot in totaal 3 jaar.
Wel zou u mogelijk nog recht kunnen hebben op de zogenaamde "wettelijke" garantie. Die gaat uit van het feit dat een product een redelijke termijn normaal moet functioneren. Tweemaal een defect scherm in 4 jaar lijkt niet normaal. Een en ander is wel afhankelijk wat u voor het product hebt betaald.
Een beroep op deze wettelijke regel kan wel complex worden als de andere partij aansprakelijkheid afwijst. Het wordt dan procederen.

Pa
door Patricia153 Jul 9, 2020 om 22:01
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Heel duidelijk!

marita5
door marita5 - Jul 9, 2020 om 22:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Patricia153 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie 

Voorwaarden Zekerheidsplan Actua , 

https://app.actua.nl/assets/pdf/LCD052010.pdf

mi
door miennaamishaaz - Jul 10, 2020 om 00:02
725 Antwoorden / 1 Vragen
0

Staat er op de aankoop bon 3 jaar?
was de 3 jaar bij registratie van het product?

Vaak hebben fabrikanten de regel dat je je product moet registreren binnen 2 weken na aankoop om de langere garantie te krijgen.

panter22
door panter22 - Jul 10, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen
0

MM hanteert de richtlijnen van Techniek Nederland. Om te kijken wat je tv nog waard is, klik op Richtlijnen afschrijvingsmethoden.
https://www.technieknederland.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Kun je met korting een nieuwe tv kopen. Maar even terug naar de MM

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 10, 2020 om 11:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Ik ken de voorwaarden van de 'garantiebijkoop niet' maar wijs u er op dat u hoe dan ook recht heeft op hetgeen de wet voorschijft in deze. U heeft in die context helemaal niets te maken met wettelijke garantie en bigekochte garantie. Zie o.a. deze info waarvan bekend is dat men dat bij de Media Markt niet lijkt te kennen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  , https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en voor de vigerende wetteksten: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en eventueel ook  

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  en dat is hetgeen waaraan men zich ook bij MM dient te houden. 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer