josjaws
door josjaws Sep 21, 2011 om 13:28
Elektronica & tv

TV geluid valt weg..

Ik heb enige tijd geleden de Philips 37PFL7576H/12 gekocht.
De tv gaf problemen met beeld en geluid..
Nu heb ik sinds een week de nieuwe Philips 37PFL7676H/12 in huis maar ook deze geeft problemen met beeld en geluid..
Het geluid valt telkens weg..
Heb al heel veel geprobeerd maar niets lijkt te werken..
Module meermaals vervangen, antennekabel direct in tv enz enz.
Ook valt nu het digitale deel uit zodat ik alleen analoog kan kijken..
Ik moet dan de tv een aantal minuten volledig uitschakelen en na opnieuw opstarten werken digitaal en HD weer..
De verkoper en de techneuten van philips en ziggo weten allen niet wat er aan de hand is..
Allen zeggen dat het hele systeem ok is, dus ook de kabels e.d...
MAAR HET WERKT NIET..
Ik vraag me af of er meer mensen met dit probleem te maken hebben en zo ja hoeveel..
Samen staan we sterk tegenover dit soort onduidelijkheden om het maar netjes te zeggen..
Weet iemand misschien een oplossing..??????
HELP........
Greetz, Jos..

22961 32 Rapporteer

ro
door royalflush - Sep 21, 2011 om 13:53
12 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je alleen in combinatie met digitale TV problemen met het geluid, of ook met analoog. Vaak wordt wegvallend geluid namelijk veroorzaakt door een brakke digitale TV-ontvanger.

josjaws
door josjaws - Sep 21, 2011 om 14:00
25 Antwoorden / 2 Vragen

Nee nee.. Het geluid van de tv zelf blijft het gewoon doen.. Het signaal dat optisch van de tv naar de surroundversterker gaat valt telkens weg..
Vergeten erbij te zetten..
Ligt niet aan de versterker want alles wat ik maar aansluit blijft gewoon werken..
Greetz, Jos..

josjaws
door josjaws - Sep 21, 2011 om 14:01
25 Antwoorden / 2 Vragen

P.S.
Wat geluid betreft gaat het alleen om de HD zenders...

valerius-2
door valerius-2 - Sep 21, 2011 om 14:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik het begrijp dan heb je kabel via ziggo, bij ziggo is op de site te zien of u TV door ziggo is gecontroleerd of het met een module gegarandeert hiermee goed werkt. Als hij dat is dan kan je contact opnemen met ziggo om te klagen.

josjaws
door josjaws - Sep 21, 2011 om 14:35
25 Antwoorden / 2 Vragen

Alles is ziggo-gecertificeerd..
Zijn al enkele malen hier geweest net als de techneuten van de verkoper en van philips..
Alles werkt naar behoren zeggen ze..
NOT dus....
Jammer jammer....

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 21, 2011 om 17:15
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Als je de tv met een HDMI kabel naar de versterker aansluit dan is het probleem opgelost zou ik zeggen, of je hebt geen hdmi op je versterker.
Wat dan ook wel eens helpt is om via het menu op tv ''Assistent instellingen'' daar de instructies te volgen, en zorg dat u de optische aansluiting op de versterker ook vrij is voor alleen de tv, als het goed is, zou dan als de versteker het geluid door geeft, het geluid op de tv ook automatisch uit moeten gaan dan is de aansluiting pas goed, wat trouwens bij een hdmi aansluiting vanzelfsprekend is.

Succes er mee.

simonlebon
door simonlebon - Sep 21, 2011 om 20:44
51 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=josjaws schreef op woensdag 21 sep 2011, 14:00]Nee nee.. Het geluid van de tv zelf blijft het gewoon doen.. Het signaal dat optisch van de tv naar de surroundversterker gaat valt telkens weg..
....
Ligt niet aan de versterker want alles wat ik maar aansluit blijft gewoon werken..

Toch is dit vreemd. De enige manier om dat te controleren is een andere versterker en kabel. Valt het geluid dan ook weg, dan ligt het aan de tv. Anders toch de optische kabel of de versterker of de combinatie TV/versterker.

[quote=wolfenjong schreef op woensdag 21 sep 2011, 17:15]als het goed is, zou dan als de versteker het geluid door geeft, het geluid op de tv ook automatisch uit moeten gaan dan is de aansluiting pas goed, wat trouwens bij een hdmi aansluiting vanzelfsprekend is.

Nou vanzelfsprekend en HDMI is niet altijd het geval kan ik uit ervaring zeggen. Er kunnen namelijk ook synchronisatieproblemen optreden (beeld en geluid lopen niet gelijk).

josjaws
door josjaws - Sep 21, 2011 om 23:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

Heb zelf de tv-speakers via het menu uitgeschakeld...
Krijg in beeld de melding dat de tv overschakeld naar de versterker..
Das dus dik in orde..
Heb dezelfde optische kabel op een losse (geleende) HD-ontvanger aangesloten en naar dezelfde versterker natuurlijk..
5 uur tv gekeken en geen problemen meer..

Ik krijg van de verkoper a.s. zaterdag een HD-ontvanger om een week lang te testen wat er gebeurt..
HE HE, EINDELIJK...............!!!!!!!!!!
Als het probleem zich dan niet meer voor doet ligt het zo goed als zeker aan de cam-module in combinatie met de tv.....

WORD VERVOLGD ALS IK MEER WEET........
SUGGESTIES ALTIJD WELKOM NATUURLIJK....

josjaws
door josjaws - Sep 22, 2011 om 15:14
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=wolfenjong schreef op woensdag 21 sep 2011, 17:15]Hallo

Als je de tv met een HDMI kabel naar de versterker aansluit dan is het probleem opgelost zou ik zeggen, of je hebt geen hdmi op je versterker.
Wat dan ook wel eens helpt is om via het menu op tv ''Assistent instellingen'' daar de instructies te volgen, en zorg dat u de optische aansluiting op de versterker ook vrij is voor alleen de tv, als het goed is, zou dan als de versteker het geluid door geeft, het geluid op de tv ook automatisch uit moeten gaan dan is de aansluiting pas goed, wat trouwens bij een hdmi aansluiting vanzelfsprekend is.

Succes er mee.
Sorry dat ik er geen verstand van heb maar: EEN HDMI-KABEL NAAR DE VERSTERKER..??
Mijn versterker geeft geen beeld, alleen geluid...!!
Er zitten 3 digitale aansluitingen in mijn versterker te weten: 2x optisch digitaal en 1x coaxiaal digitaal......
En uiteraard maakt het niet uit hoe ik het aansluit want het probleem blijft.!!!

ph
door philips cc - Sep 22, 2011 om 16:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u hinder ondervindt van uw TV. Graag zouden wij met u in contact willen komen om zo de klacht te kunnen bespreken.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Wanneer u contact met ons opneemt, vraag dan aan de betreffende collega of u door verbonden kunt worden met de afdeling Webcare. Wij zijn te bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Wij staan voor u klaar en helpen u graag verder met uw klacht!

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

simonlebon
door simonlebon - Sep 22, 2011 om 21:08
51 Antwoorden / 1 Vragen

Ben blij dat er in ieder geval actie ondernomen wordt. Wanneer je de HD-ontvanger binnen hebt en deze geeft geen probleem, kun je iig definitief uitsluiten dat het de versterker is.

=josjaws schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:14:
Sorry dat ik er geen verstand van heb maar: EEN HDMI-KABEL NAAR DE VERSTERKER..??
Mijn versterker geeft geen beeld, alleen geluid...!!
Er zitten 3 digitale aansluitingen in mijn versterker te weten: 2x optisch digitaal en 1x coaxiaal digitaal......
En uiteraard maakt het niet uit hoe ik het aansluit want het probleem blijft.!!!

Er zijn AV-versterkers die ook het beeld schakelen. Alle apparaten (Blue|Ray-speler, spelconsole etc) sluit je aan op de versterker. Deze is dan het hart van de installatie (ipv de TV)

Wanneer ik het zo lees, vermoed ik dat er of een softwarefout is waardoor de optische uitgang van de TV stopt (in de (de-)mux) of een componentfout (driver/soldeercontactje). Omdat het probleem zich ook voordeed bij het vorige toestel, zou ik eerder denken aan een softwarefout, maar ook hardware is niet uit te sluiten. Voor de technici is dit een kwestie van aan de scope hangen.

josjaws
door josjaws - Sep 23, 2011 om 00:11
25 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, ik heb ondertussen het nummer gebeld en dus kontakt gehad met Philips..
Er word aan gewekt om een oplossing te zoeken voor de problemen..
Dank U vriendelijk voor de tip.. Dit geld voor alle reacties natuurlijk..
Groet, Jos Seitzinger...

=philips cc schreef op donderdag 22 sep 2011, 16:01: Geachte heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u hinder ondervindt van uw TV. Graag zouden wij met u in contact willen komen om zo de klacht te kunnen bespreken.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Wanneer u contact met ons opneemt, vraag dan aan de betreffende collega of u door verbonden kunt worden met de afdeling Webcare. Wij zijn te bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Wij staan voor u klaar en helpen u graag verder met uw klacht!

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

josjaws
door josjaws - Sep 23, 2011 om 00:16
25 Antwoorden / 2 Vragen

Het ligt sowieso NIET aan mijn versterker omdat alles wat ik maar aansluit naar behoren werkt..
Ikzelf heb het gevoel dat het de combinatie cam-module met tv is..
Puur omdat het gehele digitale gedeelte ook soms uitvalt..
Ik kan dan alleen analoog kijken tot ik de tv opnieuw opstart..
Alleen moet er nog bewijs voor komen om het op te lossen..
WORD AAN GEWERKT.......

=simonlebon schreef op donderdag 22 sep 2011, 21:08: Ben blij dat er in ieder geval actie ondernomen wordt. Wanneer je de HD-ontvanger binnen hebt en deze geeft geen probleem, kun je iig definitief uitsluiten dat het de versterker is.
=josjaws schreef op donderdag 22 sep 2011, 15:14:
Sorry dat ik er geen verstand van heb maar: EEN HDMI-KABEL NAAR DE VERSTERKER..??
Mijn versterker geeft geen beeld, alleen geluid...!!
Er zitten 3 digitale aansluitingen in mijn versterker te weten: 2x optisch digitaal en 1x coaxiaal digitaal......
En uiteraard maakt het niet uit hoe ik het aansluit want het probleem blijft.!!!

Er zijn AV-versterkers die ook het beeld schakelen. Alle apparaten (Blue|Ray-speler, spelconsole etc) sluit je aan op de versterker. Deze is dan het hart van de installatie (ipv de TV)

Wanneer ik het zo lees, vermoed ik dat er of een softwarefout is waardoor de optische uitgang van de TV stopt (in de (de-)mux) of een componentfout (driver/soldeercontactje). Omdat het probleem zich ook voordeed bij het vorige toestel, zou ik eerder denken aan een softwarefout, maar ook hardware is niet uit te sluiten. Voor de technici is dit een kwestie van aan de scope hangen.

bestespellen
door bestespellen - Sep 23, 2011 om 15:55
46 Antwoorden / 13 Vragen

Heeft u al een firmware/software update uitgevoerd? Dit loste bij mij ook een hoop problemen op die ik had met de CI+ module.

josjaws
door josjaws - Sep 23, 2011 om 16:15
25 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor, alle nieuwste software zit erin ook van de module..

=bestespellen schreef op vrijdag 23 sep 2011, 15:55: Heeft u al een firmware/software update uitgevoerd? Dit loste bij mij ook een hoop problemen op die ik had met de CI+ module.

simonlebon
door simonlebon - Sep 23, 2011 om 16:27
51 Antwoorden / 1 Vragen

Goed punt, maar het toestel is misschien al van de laatste firmware voorzien

=josjaws schreef op woensdag 21 sep 2011, 13:28:
Nu heb ik sinds een week de nieuwe Philips 37PFL7676H/12 in huis maar ook deze geeft problemen met beeld en geluid..

Toch kan er wel al een firmware update zijn die het probleem oplost. Firmware kun je bij Philips mbv een USB stick uitvoeren. Heb ik zelf ook al eens moeten doen omdat het geluid af en toe helemaal wegviel (2 jaar geleden).

De firmware kun je downloaden bij Philips LINK, links onder het kopje "Produktondersteuning", "software en drivers"
De laatste is van 2 september 2011, en in de release notes staat er o.a. het volgende probleem is opgelost:
"Het geluid valt weg bij het schakelen tussen digitale zenders. (Alleen van toepassing in het Verenigd Koninkrijk) "

simonlebon
door simonlebon - Sep 23, 2011 om 16:29
51 Antwoorden / 1 Vragen

Oops, Jos had zelf al geverifieerd dat de laatste firmware erin stond.

gu
door guust flater - Sep 24, 2011 om 17:25
9 Antwoorden / 2 Vragen

ik weet wel wat het is,en daar kan ziggo alleen wat aan doen door een andere hd kast tegen of je kaartje wat er in steekt te vervangen.

Maar doe geen moeite want het vorige kastje had dat ook en door het gebruik gaat het over,iedere keer als dus geen geluid hebt,even riesetten 10 tellen en dan alles weer aanzetten en je hebt weer geluid ,als dat apperaat wat ouder word gaat het vanzelf over.
We hebben er al ervaring mee,met de vorige en deze nieuwe lijdt er ook aan.Nu wij doen even de stekker eruit en dan weer aan,en nog 1 ding zapp niet te snel.
Heel rustig aan zappen en hem even goed op de zender laten komen en dan door zappen,en dan voor kom je ook. probeer maar.

josjaws
door josjaws - Oct 3, 2011 om 23:15
25 Antwoorden / 2 Vragen

Update tv.......

Waarschijnlijk is het probleem dat er HD-zenders in MPEG worden uitgezonden..
Als dit zo is hebben we het "lek" gevonden...(??????????)
Mijn receiver ondersteunt GEEN mpeg.....

Nu is alleen de vraag of het idd mpeg is....
Alleen reageren als je er echt verstand van hebt AUB......

Bedankt alvast...

birdies
door birdies - Oct 4, 2011 om 02:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Nu is alleen de vraag of het idd mpeg is.......

HD zenders worden doorgegeven in MPEG4.

josjaws
door josjaws - Oct 5, 2011 om 08:29
25 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens service plus van ziggo moest ik in het menu van de tv de optie "surround" op AAN zetten..
Dan zouden de signalen gedecodeerd worden en het probleem zou zijn opgelost..
IK WEET HET ALLEMAAL NIET MEER....!!!
De een zegt dit en de ander dat........
Na een week probleemloos getest te hebben met een losse HD-ontvanger heb ik besloten deze te kopen..
Eindelijk kan ik onbezorgd tv kijken EN LUISTEREN.......

=birdies schreef op dinsdag 4 okt 2011, 02:16: .........Nu is alleen de vraag of het idd mpeg is.......

HD zenders worden doorgegeven in MPEG4.

grindweg
door grindweg - Oct 5, 2011 om 20:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er zijn bij ons ook inde buurt vele klachten en die liggen toch echt bij ziggo.
een van hun medewerkers versprak zich.

josjaws
door josjaws - Oct 25, 2011 om 16:21
25 Antwoorden / 2 Vragen

Na inmiddels 2 updates van de software te hebben geinstalleerd is het probleem nog steeds aanwezig....!!!!!!!
Er zit nu de nieuwste van de nieuwste software in de tv....
Waarom valt dan nog steeds het geluid weg bij kijken en luisteren via de module..?????
En niet onbelangrijk, waarom gebeurt dit dan niet als ik de losse ontvanger aansluit..????
PHILIPS, HEEEEEEEEEEELP..........
ALSTUBLIEFT.......??????????

=philips cc schreef op donderdag 22 sep 2011, 16:01: Geachte heer/mevrouw,

Wat vervelend dat u hinder ondervindt van uw TV. Graag zouden wij met u in contact willen komen om zo de klacht te kunnen bespreken.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Wanneer u contact met ons opneemt, vraag dan aan de betreffende collega of u door verbonden kunt worden met de afdeling Webcare. Wij zijn te bereiken op het gratis telefoonnummer: 0800-0230076.

Wij staan voor u klaar en helpen u graag verder met uw klacht!

Met vriendelijke groet,

Philips Webcare

birdies
door birdies - Oct 25, 2011 om 16:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien kunnen ze je op dit forum *klik* helpen. Ik zie 14 pagina's vol problemen met Philips en CI+. Misschien staat jouw probleem daar ook bij, anders zelf even aanmelden en een topic openen.

josjaws
door josjaws - Oct 25, 2011 om 16:45
25 Antwoorden / 2 Vragen

Ok bestespellen, ik zal er eens kijken...
Of ik er ook wijzer van word..??
Heb n.l. echt de allerlaatste software die er is sinds vanmiddag..
Maar i.i.g. hartelijk dank.....
Greetz, JosJaws.......

=birdies schreef op dinsdag 25 okt 2011, 16:33: Misschien kunnen ze je op dit forum *klik* helpen. Ik zie 14 pagina's vol problemen met Philips en CI+. Misschien staat jouw probleem daar ook bij, anders zelf even aanmelden en een topic openen.

josjaws
door josjaws - Oct 31, 2011 om 22:44
25 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte beantwoorders,

DE OPLOSSING IS GEVONDEN.........!!!!!!!!!!!!

Mocht U ook een 7-serie hebben met hetzelfde probleem volg de volgende stappen...

Druk "Home" op de AB.....
Ga naar "zenderinstellingen"........
Ga naar audio en scroll naar "gewenst audioformaat".......
Hier zijn 2 keuzes.......
Geavanceerd ( fabrieksinstelling )...

EN de truc is: KIES "STANDAARD"..........!!!!!!!!!!!!!!!
U heeft nu een prachtig en continue werkend dolby prologic2 geluid......

Met dank aan Hr. Jefta van Technorep......

Dank aan allen die hebben gereageerd......

er
door ericm - Nov 16, 2011 om 00:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem. Mijn Home Cinemaset en DVD-speler staan op een andere plek als mijn Philips 42PFL7676H TV en zijn met 10 meter lange kabels aangesloten. Zowel via hdmi (ARC) als via de optische kabel viel het geluid steeds uit. Na enige testen ben ik achter het probleem. Bij de HD-zenders is de output van het geluid standaard ingesteld op "Geavanceerd", oftwel Dolby Digital in de praktijk. Bij een langere of minder goed afgeschermde kabel kan dit storing geven. Er zijn meerdere oplossingen. Men kan een kortere of een beter afgeschermde kabel gebruiken en mocht dit geen soelaas bieden, dan kan het geluid worden ingesteld op standaard. Dit kan op twee manieren. De eerste is op de toets "Option" drukken als de storende zender op staat en dan kiezen voor Audiotaal en dan het geluid te kiezen waar geen Dolby Digital symbool bij staat. Deze actie geldt alleen maar voor de zender die op dat moment te zien is en alleen voor dat moment. Het geluid is dan "gewoon" stereo, net zoals bij de niet-HD-zenders.
Via [Home], [Configuratie], [Zenderinstellingen], [Talen], [Gewenst audioformaat] kan men kiezen voor Standaard. De standaard stereo geluidsoutput geldt dan voor alle TV-zenders. De storing is dan waarschijnlijk verholpen.
Een zelfde probleem had ik ook bij het afspelen van de harddiskrecorder via de 10 meter lange HDMI-kabel. Dit probleem heb ik opgelost door de het hdmi outputsignaal van de DVD-speler te wijzigen van 1080p naar 1080i (een stap gedowngrade)

spooky01
door spooky01 - Nov 16, 2011 om 00:51
418 Antwoorden / 56 Vragen

@josjaws heel fijn dat het probleem is opgelost en dat u de oplossing hier neerzet.

Groeten Ingrid

josjaws
door josjaws - Nov 16, 2011 om 00:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

Graag gedaan Ingrid....

Greetz, JosJaws... ;-)

josjaws
door josjaws - Nov 16, 2011 om 00:57
25 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Eric,

Als men via het HOME menu de optie "standaard" kiest krijgt men juist DOLBY te horen..
En das altijd een stuk beter dan "gestotter" zoals ik het tegenwoordig noem.
Zit met plezier te kijken en LUISTEREN naar mijn tv nu..
Greetz, JosJaws....

le
door lentebloeier - May 20, 2012 om 00:00
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo JosJaws,
Ik had ook steeds dat het geluid maar even wegviel en na 2 a 3 tellen was het geluid er weer.
Ik ben gaan googlen en komik jou verhaal en oplossing tegen. Ook ik heb de geluidsinstelling op standaard gezet en inderdaad het is over. daarom wil ik je toch bedanken voor de oplossing.
Groeten Anja

josjaws
door josjaws - May 20, 2012 om 00:01
25 Antwoorden / 2 Vragen

Heel graag gedaan Anja... ;-)
Groetjes, JosJaws...