ny
door nydyla Oct 5, 2011 om 11:21
Elektronica & tv

Uitzending gemist

Hallo,
Sinds 1 oktober moet ik betalen voor uitzending gemist van o.a. RTL op mijn tv. Ik heb een abbonnement bij Ziggo en daarvoor hoefde je nooit te betalen. Ziggo zegt er niets aan te kunnen doen en dat RTL dat eist. Hierover zijn we totaal niet over geïnformeerd. Het kost maar weinig maar toch.

Stroet

1631 7 Rapporteer

freya
door freya - Oct 5, 2011 om 11:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo nydyla,

Zie ook onderstaande 'Discussie':

[u]Ziggo interactieve televisie[/u]

m.vr.gr. Freya

he
door henny54 - Oct 11, 2011 om 08:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind ook dat ik vals voorgelicht ben. Ik heb ook een hd recorder gekocht met interactieve tv mogelijkheid. Oa om uitzending gemist te kijken(kijk zelden rechtstreeks en wil meerdere programma's zien die tegelijk draaien dus niet alles is op te nemen). In de aanbiedingen vooraf stond duidelijk dat je GRATIS gebruik kon maken van deze mogelijkheid.(gemist uitzendingen) Nu ik alles geïnstalleerd heb moet ik betalen om te kijken. Ik was heel verbaasd. Ik heb een mail gestuurd naar Net5. Die zeggen je moet bij ziggo zijn. Dus een mail naar ziggo. Ziggo zegt:" Vanwege afspraken met de content provider (de leverancier) zijn niet alle programma's inbegrepen bij het pakket". Wie de content provider is???geen idee. Hoe het ook zij, ik ben met open ogen in deze aanbieding getrapt. Maar weer een teken dat de voorlichting van ziggo niet duidelijk is.

ny
door nydyla - Oct 11, 2011 om 08:33
8 Antwoorden / 4 Vragen

Ja ik heb hetzelfde. Heb contact gehad met Ziggo en die geert de schuld aan de commerciële zenders. Deze geven op hun beurt weer de schuld aan Ziggo.
Zo blijf je lekker bezig en veranderd er niets natuurlijk.

robtien
door robtien - Oct 11, 2011 om 09:57
269 Antwoorden / 10 Vragen

zo te lezen worden jullie van het kastje naar de muur gestuurd.
schrijf een brief naar diegene waar jullie het bedrag maandelijks aan moeten betalen.
hebben jullie eigenlijk ook op papier dat het gratis is? zo ja
maak er een kopie van en stuur dat ook mee en vraag om opheldering.
en maak er in duidelijk dat je niet betaald voor iets wat Gratis is.

ka
door kaatjebianca - Oct 12, 2011 om 12:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

in aanvulling op deze vragen: ik heb ook sinds kort interactieve tv van KPN en vol me genomen (ik druk me netjes uit) omdat ik alleen nog maar kan opnemen op mijn eigen dvd recorder wat ik op dat moment kijk. Of meerdere programma's op verschillende zenders vooruit programmeren lukt al helemaal niet (je moet steeds zelf handmatig de tuner op een andere zender zetten).

en wat ik ook misleidend vind, is dat met uitzending gemist ik alleen de programma's van de dag ervoor kan zien. Als het half negen is en ik wil het 8 uur journaal zien, dan kan dat niet. Of studio sport op zondag om 9 uur kijken: helaas, studio sport van de vorige week staat ook niet in de lijst. (of kijk ik met mijn neus)

en ik vind het echt onzin om 5 euro per maand (=60 euro per jaar) uit te geven aan KPN om op hun tuner te mogen opnemen. Ik heb net een nieuwe dvd-recorder aangeschaft.

O ja, tv kijken en radio luisteren kan dus ook niet (volgens mij), want dat zijn ook 2 zenders. Of radio luisteren en tegelijkertijd een programma opnemen.....

heeft iemand een alternatief of tip hoe ik digitale kwaliteit kan ontvangen maar flexibel kosteloos kan blijven opnemen.

al
door alfres - Nov 4, 2011 om 17:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

hoi als je een flat tv heb
gewoon je pc of laptop in de huiskamer van heb je een geoforge kaart of andere waar 2 aansluitingen zitten.
dan gewoon van de dvi aansluiting pc naar hdmi van je tv en dan kan je van alle zenders uitzending gemist kijken gratis.wel een verloopstukje dan je geluid naar de versterker.
dus veel meer zenders dan via de kabel bedrijven.
beeld kwaliteit erg goed en veel langer dan die 10 dagen die je bij de kabel bedrijven krijg

mastag
door mastag - Nov 4, 2011 om 20:28
955 Antwoorden / 19 Vragen

@KaatjeBianca,

Dit is dus niet de schuld van de kpn, jij hebt een analoge recorder en kpn stuurt je via 1 tuner een digitaal signaal. Dan kun je via je decoder en een scartkabel dit kanaal op je recorder opnemen maar niets anders kijken.
Dat staat los van interactief of een fout van de kpn.
Zij hebben een twintuner met recorder maar die kost geld (4 euro in de maand) maar dan kun je 1 zender kijken en een andere opnemen.

@ TS , Ook op de websites van rtl, net 5, sbs, enz moet je al voor veel programma's betalen. Ziggo rekent deze kosten dus door.
Toen rtlgemist bv nog gratis was was het ook gratis bij Ziggo.
Ziggo kan het niet helpen dat de zenders (en hun websites) nu geld vragen voor hun content. Het blijven commerciële omroepen, en Ziggo een commercieel bedrijf. Je ziet ook dat ze al tijdenlang geen actie meer hebben met interactieve recorders/decoders. Buiten een technisch aspect om is dit ook een reden. Als rtl morgen 1,50 gaat vragen om the voice te zien, zal ziggo dit ook gaan vragen.

Mastag