meelaansyl
door meelaansyl Apr 21, 2007 om 20:32
Elektronica & tv

Upc digitaal en video

Hoe kan ik van de upc mediabox (als ik analoog kijk) opnemen op mijn video?

Nu heb ik aangesloten zoals upc voorschrijft en de video werkt prima analoog, maar ik weet dat je van de box kan opnemen als je kijkt of als je naar en andere zender analoog kijkt.

Alleen krijg ik het niet voor elkaar.

Hoe kan de video de mediabox zien?

476 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2007 om 10:24
16966 Antwoorden / 202 Vragen

Aangezien de mediabox een digitaal signaal afgeeft sluit ik niet uit dat hetgeen u wilt niet kan. Als u een andere zender analoog wilt opnemen betekent dat dat u dat via een ( aparte coax) tussen videoapparaat en kabelaansluiting moet doen.

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2007 om 10:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Deze vraag wordt in de installatie-handleiding beantwoord. Aangesloten zoals upc voorschrijft? UPC geeft een veelvoud aan mogelijke situaties met de daarbij behorende aansluitingen, dus welke heb je nu?

Niet alleen moet de scart kabel aangesloten worden, ook de coax kabel.

spleetoog
door spleetoog - Apr 22, 2007 om 11:06
130 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt het beste met 2 scart kabels een tv loop maken via de video en via de mediabox naar de tv .dan kan je opnemen.
zo werkt het ook met een dvd recorder , en een digitale ontvanger.
je kan het beste hertzman kabels gebruiken kost wat maar dan heb je ook goed beeld.

meelaansyl
door meelaansyl - Apr 22, 2007 om 11:24
30 Antwoorden / 26 Vragen

op mijn tv heb ik maar 2 scart aansluitingen, als ik een loop maak heb ik dus geen scart meer over voor de dvd-speler

freya
door freya - Apr 22, 2007 om 11:28
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo meelaansyl,

Als het goed is zit er een scartkabel tussen de mediabox en de videorecorder. Stel dus de mediabox in op het kanaal dat je wilt opnemen en stel de videorecorder in op de 'externe ingang' (b.v. ext1 of ext2, afhankelijk van welke scartaansluiting je op de videorecorder gebruikt). De mediabox 'vind' je dus niet via één van de kanalen op de videorecorder, maar via de 'externe' aansluiting.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2007 om 11:29
16966 Antwoorden / 202 Vragen

heeft uw DVD recorder geen coax/analoog antenne ingang? Die wordt bedoeld om op te nemen van analoog. Hoe dan ook, u gaat toch van "muuraansluiting" voor digi via mediabox naar DVD en dan naar TV en vanaf mediabox met scart. bedoeld wordt door ons dat u een coaxkabel houdt tussen muuraansluiting en DVD recorder.

meelaansyl
door meelaansyl - Apr 22, 2007 om 11:29
30 Antwoorden / 26 Vragen

ik ga het iig proberen allemaal, ben benieuwd of het lukt!

Bedankt voor de reacties allemaal!

meelaansyl
door meelaansyl - Apr 22, 2007 om 12:37
30 Antwoorden / 26 Vragen

het werkt!

bedankt iedereen!

fr
door francesco - Apr 23, 2007 om 16:03
7 Antwoorden / 11 Vragen

Op dergelijke vragen zou toch de kabelaar een duidelijk antwoord moeten geven.Ook ik heb soortgelijke problemen met het opnemen met de video van digitale programma's van Casema.Volgens de gebruiksaanwijzing moet het wel kunnen door met EPG het programma te selecteren en dan dat met timer voor ontvangst in te stellen.En dan ook nog de video voor de betr tijd en av zender programmeren