twins45
door twins45 Nov 23, 2012 om 16:07
Elektronica & tv

UPC prijsverhoging bellen

Ik kreeg een email van UPC over tariefwijziging per 1.1.2013
Nu 10 cent starttarief 5 cent per minuut.
Straks 10 cent starttarief 9 cent per minuut.
Ligt het aan mij of is een verhoging van bijna 100% acceptabel.
Ik heb pas sinds kort tv, internet en bellen bij hun maar van deze verhoging zakt niet alleen mijn broek af.
Ik kan natuurlijk ook opzeggen en een andere provider zoeken maar dan nog.

909 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles en iedereen is de prijzen aan het verhogen. Als je wil overstappen kan je overstappen, maar om het nou te doen vanwege deze verhoging. Alles wordt duurder en in verhouding blijft het weer hetzelfde.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het tarief van bellen met de vaste tel. naar mobiele nummers wordt verlaagd van 0.16 ct naar 0.09 ct. per minuut, dus het is niet allemaal ellende....
Groeten M.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prijs-indexcorrectie, en is gewoon toegestaan. Zie voorwaarden.....

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mobiel bellen wordt weliswaar goedkoper maar als ik naar een mobiel bel dan doe ik het mobiel.
Ik viel alleen over een verhoging van bijna 100%. Voorheen belde ik voor 5 cent per gesprek.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

*bijna 100% is in feite onacceptabel, maar ja, wat doe je er aan?

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stikken of Slikken

ve
door verwijderd - Nov 23, 2012 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op vrijdag 23 nov 2012, 19:28: *bijna 100% is in feite onacceptabel, maar ja, wat doe je er aan?

Pakken we, ook voor onze fraaie deskundige, het complete kostenplaatje erbij, en wat blijkt? Bellen naar mobiel wordt een heel stuk goedkoper,.....

Gesprekstarieven in Nederland Starttarief Minuuttarief 2012 Minuuttarief per 1 januari 2013*
Onderling bellen met UPC-telefonieabonnees € 0,10 Gratis Gratis
Bellen naar vaste nummers in Nederland € 0,10 € 0,05 € 0,09
Bellen naar mobiele nummers in Nederland € 0,10 € 0,16 € 0,09

Maar kennelijk wordt het nog steeds normaal gevonden dat zelfbenoemde experts hun mening geven zonder enige onderbouwing.....

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 00:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dcz schreef op vrijdag 23 nov 2012, 22:39:
dearagain schreef op vrijdag 23 nov 2012, 19:28: *bijna 100% is in feite onacceptabel, maar ja, wat doe je er aan?

Pakken we, ook voor onze fraaie deskundige, het complete kostenplaatje erbij, en wat blijkt? Bellen naar mobiel wordt een heel stuk goedkoper,.....
*knip*
Maar kennelijk wordt het nog steeds normaal gevonden dat zelfbenoemde experts hun mening geven zonder enige onderbouwing.....

Verhoging vast; 180 procent
Verlaging mobiel; 56.25 procent

Dat is dan dus een gemiddelde prijsverhoging van slechts 123,75 (in praktijk valt dit overigens stukken hoger uit)

Hier zou ik jouw laatste alinea kunnen kopiëren en plakken, maar ik zou het maar vriendelijk houden ;-)

Is hier 'n oplossing voor? Ja die is er, maar "helaas" gaan mensen liever voor het "gemak" van 'n alles in een pakket, terwijl los vaak, vooral voor veel bellers, fors goedkoper uitpakt.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 00:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens valt deze verhoging van UPC best mee, bij o.a. Ziggo was het destijds rond de 250 procent.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2012 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik houd het maar weer voor gezien. Wou het alleen onder de aandacht brengen.
Het wordt zoals gewoonlijk persoonlijk en op de man gespeeld en dat was niet mijn bedoeling.
De redactie vond het niet belangrijk die verhoging. Iedereen bedankt voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2012 om 10:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit -red.]

Een ding is volgens mij wel waar: We betalen veel teveel aan telefoonkosten.