mo
door mosha44 May 23, 2006 om 05:23
Elektronica & tv

UPC retourzending mediabox

Eind januari hebben wij de mediabox van UPC retour gezonden. De pakketpost zegel van deze retourzending is nog in ons bezit.


Tot onze verbazing ontvingen wij van UPC een brief met de opmerking dat de box nog niet retour was gezonden en dat dat binnen 2 weken moet gebeuren omdat er anders 150 euro in rekening zal worden gebracht.


Ik moet nu een kopie van de pakketbon met begeleidend schrijven opsturen om te bewijzen dat de box retour is gezonden.


Een buurvrouw meldde mij dat haar dochter hetzelfde probleem had gehad, terwijl deze box nb aangetekend was verzonden.


Ik hoop dat dit geen laag truukje is van UPC om aan geld te komen, want wat moet je doen als je geen pakketbonnetje meer het of er is niet aangetekend verstuurd, maar je weet zeker dat de box verstuurd is?


Moet je dan 150 euro betalen?


 


 


 

1091 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

technifreak
door technifreak - May 23, 2006 om 21:26
142 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste mosha,

Die 150 Euro zijn waarschijnlijk bedoeld als boete voor het (volgens
UPC) niet nakomen van een afspraak. Dit soort problemen worden niet
veroorzaakt door UPC, maar door TNT Post. Deze zorgen voor de
verspreiding van de mediabox.



Zelf heb ik ook een mediabox en  maak er dankbaar gebruik
van.  Voor 20 euro kijk ik nu digitaal TV met daarbij het Extra
Channel pack. Voor het standaard analoge pakket wordt nu 17,99 Euro
gevraagd.  Het loont daarom zeker de moeite om over te stappen
naar digitale TV.



Waarom hebben jullie (jij en jouw buurvrouw) de mediabox eigenlijk teruggestuurd?





edwardus
door edwardus - May 23, 2006 om 21:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

De administratie bij UPC is een chaos, dikke kans dat ze het nog niet op een rijtje hebben. Voorlopig niet betalen in elk geval, want door die zelfde chaos krijg je dat nooit terug uiteraard.

brynnar
door brynnar - May 23, 2006 om 23:11
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

De verzender is ten alle tijde verantwoordelijk voor datgene dat hij./zij verzend. Je kunt vertrouwen op de TPG, maar als die het af laat weten sta je met lege handen. Een verzendbewijs is dan ook onontbeerlijk, liefst nog met bevestiging van ontvangst. Als je niet kunt aantonen dat je iets hebt verzonden, ben je daar dus op aan te spreken.


Mvgr - B

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

opaplop
opaplop - Jun 27, 2024 om 14:25
Geldzaken & recht

Post NL

Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer