na
door navarre Jan 31, 2005 om 16:28
Elektronica & tv

Verkleurd beeld plasmatv

Ik heb nu ruim een jaar een Philips plasma televisie. Na enkele maanden reeds viel op dat het formaat 4:3 een andere kleur beeld geeft dan wanneer je op 16:9 kijkt. Ik wissel regelmatig van formaat, daar niet alle uitzendingen in 16:9 zijn (integendeel zelfs....).Gevolg: als ik een leuke winterfilm kijk in formaat 16:9 is de sneeuw in het kijkgebied 4:3 roze en buiten dat gebied gewoon wit. Dat geldt voor alle kleuren, maar zeker bij wit valt het goed op. Nu probeer ik al geruime tijd philips zo ver te krijgen dit probleem op te lossen, maar zij zeggen dat ik gewoon de televisie 4 maanden lang aan moet zetten op breedbeeld en dat dan alles verkleurd zou raken en het probleem dan zou zijn opgelost (dit was echt serieus de oplossing van Philips!). Begrijpelijk ging ik hier niet mee akkoord. Ik wil gewoon 4:3 kunnen kijken als een programma in dat formaat wordt uitgezonden en 16:9 als een programma in dat formaat wordt uitgezonden. En van beide formaten verwacht ik perfect beeld (zeker van een televisie van ruim 4500 euro!).


Philips is mij intussen zat dat ze de hoorn op de haak gooit als ik de consumentenlijn a 20 eurocent per minuut bel. Ik weet niet zo goed meer wat ik moet doen om gewoon fatsoenlijk geholpen te worden. Ik heb natuurlijk ook al contact gehad met de leverancier, maar ook die verwijst mij door naar Philips..... En ik heb nog drie jaar extra verzekering afgesloten ook.

1444 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

acjzr1
door acjzr1 - Jan 31, 2005 om 22:17
295 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het door U beschreven probleem is uiteraard bekend bij fabrikanten
zoals Philips,en bij uw winkelier.Men gaat er echter van uit dat men
een breedbeeldscherm bij 4:3 het beeld uit laat rekken waardoor het
door U beschreven probleem niet ontstaat.

Het probleem is dat uw scherm bestaat uit talloze mini-tl-buisjes welke slijten naarmate ze branden.

Dit heeft een kleurverandering tot gevolg.

Ondanks dat men U een scherm heeft verkocht waarvan bekend is dat de te
verwachte levensduur veel minder is dan van een "normale"tv mag U
verwachten dat de prestaties van het toestel na zo een korte periode
normaal zijn.U mag dus van uw leverancier (de winkel dus) eisen dat zij
het probleem oplossen..Helaas zal reparatie niet mogelijk zijn,alleen
vervanging is een optie.Deze nadelen zijn bekend,men vermeld ze alleen
nooit.

ke
door keesdegeling - Sep 22, 2006 om 00:05
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb hetzelfde probleem, ook een Philips TV, 42PF9946. 15 maanden oud, ruim 2500 euro. Het binnenveld, 4:3 deel, is ingebrand volgens Philips.(dus NIET op het net-logo) Mediamarkt Alkmaar, waar ik hem kocht, laat je eerst (ene Emile vd Wal)langskomen op afspraak, en er vervolgens niemand te spreken is. Aangetekende brieven naar Philips en MM worden weer telefonisch door dezelfde vent beantwoord. Eerste voorstel kreeg ik nadat de TV anderhalve maand weg was: 250 euro korting als ik een nieuwe kocht van 2500 euro. Tweede voorstel na de aangetekende brieven: proberen aan te smeren van een overjarig model in de aanbieding voor 1100 euro, met bijbetaling van 800 euro!!!!!!  


ke
door keesdegeling - Sep 30, 2006 om 12:26
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

In navolging van mijn reactie van 22 september 2006. Allereerst lof voor deze site, dat boodschappen niet gecensureerd worden, maar dat OOK de feitelijke verkoper wordt genoemd! (Kieskeurig doet dit vooralsnog niet....)
Als eenling begin je niets tegen bedrijven als Philips. Ze weten, evenals de verkopende winkels, dat je toch geen dure rechtzaak kunt beginnen, zelfs al sta je in je recht. Zoals ik al zei, ik heb ook het 4:3 probleem(42PF9946), waarbij dit deel van het scherm een andere kleur geeft dan de twee buitenste vertikale balken. Omdat veel TVzenders op 4:3 uitzenden, moet je dus je beeld aanpassen om dit inbrandprobleem te voorkomen. En vervolgens mis je weer boven- en onderkant van de uitzending. Kortom, je mag GEEN TV KIJKEN! Ik heb dus mijn TV vorige week maar terug laten komen, ongerepareerd (volgens proforma nota zou dit dus 2300 euro kosten, en dat op een TV die 2500 kostte!!!!!!). Zelfs de chauffeur zei dat het een fout was in het toestel, dat ze nog nooit eerder zagen.
Het enige dat er op zit is mond op mond reclame,  en voor de deur van in dit geval Mediamarkt Alkmaar briefjes uitdelen met je verhaal, totdat de politie je verwijdert, of je misschien zelfs nog een boete krijgt.....! Welke instantie doet hier nu eens wat aan?
kdegeling@quicknet.nl

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer