IV
door IVDP Apr 8, 2022 om 21:20
Elektronica & tv

Vpn

Zijn er meer mensen die problemen hebben het casten van o.a. NPO als vpn aan staat.
We wonen in het buitenland en kunnen niet zonder vpn naar (live) uitzendingen kijken. Voorheen lukte het wel om te kijken. NPO en de vpn aanbieder kan niet echt helpen  behalve dat we de VPN op de router zouden moeten installeren. Voor ons niet de oplossing.

3470 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2022 om 00:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Jammer voor U, niemand van ons wonen kennelijk in het buitenland. Als u een land had vermeld had, had ik, heel misschien, iemand kunnen vragen hoe of wat. Maar ja, een buitenland: kunnen veel landen zijn.

IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 10:04
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. Voor het februik van vpn maakt het niet uit in welk land men woonachtig is.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 9, 2022 om 07:03
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Geen ervaring mee maar misschien kan deze link u op weg helpen.

https://www.draadloostvkijken.com/npo-kijken-in-het-buitenland/

IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 09:57
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de link. Helaas geeft het geen antwoord op mijn vraag.

Ja
door JannieBoe - Apr 9, 2022 om 07:37
124 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik heb inderdaad een soortgelijk probleem. Ik kijk gewoon in Nederland wel eens via een VPN-verbinding naar de VRT in België en die kan ik ook niet casten naar mijn Chromecast.
N.a.v. uw vraag vond ik net deze oplossing, en dat is inderdaad de router aanpassen.
Dat ga ik zelf ook eens proberen als ik het technisch voor elkaar krijg. Succes voor ons allebei ;)

IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 09:59
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je uw reactie. Ben benieuwd of het mogelijk is om dan de VPN op je router aan en uit te zetten, of het land te verwisselen. Ik wil niet altijd "gekoppeld" zijn aan Nederland .

drevil
door drevil - Apr 9, 2022 om 07:51
223 Antwoorden / 14 Vragen

Het cast apparaat krijgt van uw telefoon / tablet de opdracht om naar NPO te gaan en uw programma  daar op te halen. Uw cast apparaat is daarbij direct verbonden met uw router.  Niet met uw telefoon /tablet. De router moet dus VPN hebben.

NPO gaat u uiteraard niet helpen. De content mag eigenlijk niet in het buitenland gestreamt worden. U omzeilt de regels middels de VPN.

Aanbieders worden steeds slimmer in het herkennen van een VPN verbinding. Het wordt dus ook steeds moeilijker gemaakt om middels VPN te kijken.

IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 10:05
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. Helaas geen antwoord op mijn vraag.

rj
door rjw Apr 9, 2022 om 11:12
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij is dit juist wel een antwoord op je vraag. Het is alleen niet wat je wilt horen, maar het is wel technisch correct wat Drevil schrijft. Als je wat anders wil dan zal je casting opnieuw moeten uitvinden, dit is nu eenmaal hoe het werkt.

drevil
door drevil Apr 9, 2022 om 11:20
223 Antwoorden / 14 Vragen

Als u het zo letterlijk neemt. Het antwoord op uw vraag is:

Ja, er zijn meer mensen die daar problemen mee hebben.

ro
door ronny530 - Apr 9, 2022 om 07:56
2785 Antwoorden / 41 Vragen

NPO kan en mag u niet helpen als u in een land woonachtig bent waar NPO geen uitzendrechten heeft want wat u doet mag eigenlijk niet. Als u NPO niet kunt kijken dan is uw geografische locatie bekend en met een VPN kunt u dat omzeilen omdat u IP adres afgeschermd wordt en in kunt loggen op een nederlandse server. Een mogelijkheid is om in de serverlijst handmatig een nederlandse server te selecteren en die als standaard in te stellen want het zou kunnen dat de serverselectie door een update o.i.d. op automatisch is gegaan en de VPN inlogd op een server on het land waarin woonachtig bent.

IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 10:06
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie. Helaas geen antwoord op mijn vraag.

ro
door ronny530 Apr 9, 2022 om 10:50
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Het antwoord op uw vraag zit wel in mijn reactie want het zou kunnen dat u niet bij de juiste server inlogd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 9, 2022 om 09:34
16867 Antwoorden / 202 Vragen
IV
door IVDP Apr 9, 2022 om 10:07
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de link. Helaas geen antwoord op mijn vraag te vinden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 10, 2022 om 10:16
16867 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. uw reactie, ik had in eerste instantie aangegeven dat het aanscaffen van een satelliet ontvanger mogelijkhedn kan bieden en darana ook nog o.a. deze https://nl.vpnmentor.com/blog/hoe-gratis-tv-kijken-in-het-buitenland-met-een-vpn/ naast ook info van de VPRO waarvan de laatste betrekking had op NPO Start en dat is terugkijken en niet live). Uit de door mij gegeven info meende ik op te maken dat het niet zou kunnen op de wijze zoals u vraagt maar had dat er dan bij moeten nmelden. Hoe dan ook is het probleem dat, als ook al door anderen gezegd, vaak sprake is van auteursrechten waardoor bepoaalde programma's van de Nederlandse omroepoen mogelijk niet in het buitenland te zien kunnen zijn zonder éxtra' abonnement en omgekeerd geldt dat voor programma's van buitenlandse zenders in Nederland voorzover niet via TVkabelprovider aangeboden.

Ik heb zelf een aantal jaren een satrellietontvanger benut en kon daarmee wel alle door mij gewenste TV zenders (vooral dan Duitse) ontvangen.

ro
door ronny530 - Apr 9, 2022 om 11:10
2785 Antwoorden / 41 Vragen

U geeft bar weinig info over het land waarin u woonachtig bent en op welke server de vpn verbinding inlogd. Wat u echter wel doet is een antwoord geven op reacties die goed bedoeld zijn met de mededeling dat uw vraag niet beantwoord is. Het klopt echter wel dat als u middels een vpn verbinding gebruik van het internet maakt niet te traceren bent en dus overal waar ter wereld ook toegang tot alle websites kunt hebben maar dat geldt alleen voor een apparaat waarop de software geinstalleerd is. Als u gebruik maakt van een router en uw complete vpn netwerk wenst te anonimiseren zal de software op de router geistalleerd moeten worden en dat kan door de instellingen van de router te wijzigen. Hoe dat te doen is staat in de handleiding die bij de router geleverd wordt en maakt dat al uw aangesloten apparaten deel van de vpn verbinding uit gaan maken.

tenormin
door tenormin Apr 9, 2022 om 11:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De TS beantwoordde mijn vraag over welk land met: dat doet er niet waar men woont. Lijkt me dus niet helemaal koosjes wat hij probeerd te ontvangen via VPN.

Ja
door JannieBoe Apr 9, 2022 om 12:18
124 Antwoorden / Vragen

In verreweg de meeste landen is het gebruik van VPN volkomen legaal. Zie hier.
Landen waar dit niet legaal is zijn niet erg populair om te wonen of te verblijven...

marita5
door marita5 - Apr 9, 2022 om 11:13
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ivdp ,

Veelgestelde Vragen ,

Waarom werkt de NOS-app en website niet goed bij VPN-gebruikers?

Gepubliceerd: 11 februari 2021

Wij blokkeren zelf niet actief VPN diensten, maar onder andere NordVPN houdt zelf DNS records bij waardoor op sommige VPN servers de domeinen van de publieke omroep niet bereikbaar zijn, waaronder nos.nl en npo.nl. Een tijdelijke oplossing kan in dit geval zijn de IP/server veranderen binnen NordVPN.

ro
door ronny530 - Apr 10, 2022 om 09:21
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Zoals ik uw antwoorden op de reacties lees wil u niet altijd van de VPN verbindig gebruik maken maar enkel als u dat uitkomt daar moet toch iets op de te vinden zijn. Google is wat dat betreft uw beste vriend want bij de zoekopdracht 'vpn tijdelijk uitschakelen' zijn voor pc en android vele opties te vinden.

Gr
door Grunn1 - Apr 10, 2022 om 14:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Er zijn steeds meer streamingdiensten die een blokkade hebben op vpn verbindingen. Ja ze kunnen blijkbaar zien dat je via een vpn probeert in te loggen en dan wordt dat automatisch geblokkeerd.
Er werd (wordt) hier namelijk veel (misbruik) gebruik van gemaakt om goedkopere abonnementen af te sluiten in vreemde landen en vervolgens hier te kijken. Ook werd het veel gebruikt om bijvoorbeeld in te loggen via een Amerikaanse site op de bekende aanbieders omdat dan het aanbod veel groter is van bijvoorbeeld Netflix en Disney+

jorris wotte
door jorris wotte - Apr 29, 2022 om 16:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad zo dat streamingsdiensten steeds beter bestand zijn tegen vpn aanbieders. Vooral gratis aanbieders zijn niet goed genoeg hiervoor. Als je echter kiest voor de beste vpn zoals Nordvpn of Expressvpn kan je deze blokkades wel omzeilen.