ni
door ninana Jul 31, 2007 om 15:28
Elektronica & tv

Vraagjes over ipod.

Ik ga over 2 weken op vakantie en ik wil graag een mp3speler/ipod mee om muziek te luisteren.
Het is toch al 5 uur vliegen en dan zou de batterij er al erg snel doorheen gaan.
Nu zag ik dat er in een ipod shuffle ook een gewoon aabatterijtje in zit dus zou ik die makkelyk kunnen vervangen?
Of ik wil een ipod nano kopen en dan een snoer erbij dat je hem ook gewoon via stopcontact kan op laden van 30 euro.
wat lijkt jullie de beste koop?

En gaat een ipod goed samen als je computer niet zo heel snel is en als je windows hebt (1.68 Ghz)?

En de laatste vraag: Als je een ipod hebt, MOET je dan itunes gebruiken of kan je ook gewoon net als bij mp3spelers liedjes eropzetten die je van cd's op je computer hebt gezet of die andere mensen hebben gestuurd?

nog 1 vraagje: Kost Itunes geld om muziek op je ipod te zetten?

alvast bedankt!

1564 8 Rapporteer

freya
door freya - Jul 31, 2007 om 15:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ninana,

1. Zelf heb ik een iPod 5G en daar kun je zo'n 12 tot 14 uur muziek mee beluisteren, dus dat valt best mee.

2. Een aparte netadapter is wel aan te raden. Je hebt immers niet altijd een PC bij de hand.

3. Ik weet niet welke windowsversie je gebruikt, maar voor de nieuwste iTunes heb je, als ik mij niet vergis, minimaal XP nodig.

4.  iTunes is best wel handig hoor (en gratis) en je kunt er al je eigen mp3'tjes mee op je iPod zetten. Het maakt niet uit waar je ze vandaan hebt gehaald.

m.vr.gr. Freya

brynnar
door brynnar - Jul 31, 2007 om 15:42
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Halo Ninana,

Ik kan je laatste vraag al wel beantwoorden: Ja, muziek van I-tunes kost geld.

Verder, ik heb wel een iPod ergens liggen, die ik ergens gratis bij gekregen heb, maar ik heb hem nog nimmer gebruikt, dus de rest van de antwoorden moet ik helaas schuldig blijven. Ik ben nog iemand van de ouderwetse .

Mvgr - B

brynnar
door brynnar - Jul 31, 2007 om 15:44
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Om verwarring te voorkomen tussen Freya's antwoord en de mijne:

iTunes (het programma) is gratis. De muziek die je downloadt kost (geloof ik) 99 cent.

Mvgr - B

freya
door freya - Jul 31, 2007 om 15:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@brynnar,

Muziek kost alleen geld als je via de 'store' van iTunes de muziek aanschaft. Maar daar hoef je natuurlijk helemáál geen gebruik van te maken.
Zelf gebruik ik die 'store' dus ook helemaal niet en 'importeer' gewoon mijn eigen muziek in iTunes en zet die vervolgens op de iPod.

Freya

brynnar
door brynnar - Jul 31, 2007 om 16:09
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Freya,

Dat bedoel ik, maar dat was wellicht niet helemaal duidelijk.

Mvgr - B

duif2
door duif2 - Jul 31, 2007 om 16:11
371 Antwoorden / 116 Vragen

En het verschil tussen een ipod nano en een shuffle is dat je de shuffle aanzet en het apparaat uitmaakt in welke volgorde je de muziek te horen krijgt en bij de nano kan je zelf uitzoeken via de display en afspeellijsten maken en uitkiezen naar welke artiest/album/genre etc. je wil luisteren.

Ook kan er op een nano veel meer muziek dan op een shuffle.

Dus met een iets grotere investering heb je (volgens mij) veel meer aan een nano en dan nog een stekkertje erbij om via het stopcontact op te laden, klaar ben je!!

Muziek op je ipod zetten via Itunes is erg gemakkelijk, dus je hebt geen ander programma nodig.

Je kan er muziek mee opzetten die je van een cd haalt, opgestuurd krijgt of zelf download.

ma
door martin1 - Jul 31, 2007 om 17:08
346 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, je bent verplicht iTunes te gebruiken. iTunes in naar mijn mening trouwens een erg makkelijk en kwalitatief goed programma. Voordeel is dat het programma bijv. ook je iPod automatisch up tot date houdt met de nieuwst firmware. Je kunt in iTunes audioCD's converteren, MP3 muziek importeren, nummers kopen, mwa en andere audio-formaten importeren e.d. iTunes heeft een interne database met nummer informatie, dus dat hoef je ook niet met de hand in te vullen.

iTunes en iTunes-store staan verder helemaal los van elkaar. Je kunt ook gewoon een gekochte muziek CD in de computer stoppen en die nummers op je iPod zetten (iTunes converteert die dan). Je hoeft dus niet opnieuw voor je nummers te betalen. Ook MP3 muziek waar je op een andere manier aan komt (bijv. downloaden van andere betaalsite of van vrienden e.d.) kan je gewoon in iTunes importeren. Ook zijn er heel veel gratis radioshows (podcasts) te verkrijgen. Hier kan je je gratis op abboneren en dan zorgt iTunes dat je altijd de nieuwste shows op je iPod hebt.

In een iPod shuffle gaat geen normaal AAA-batterijtje. Hij werkt alleen op de bijgeleverde accu. De iPod nano werkt in de praktijk ongeveer 20-24 uur op de accu. Een lader voor in het stopcontact is inderdaad erg handig. Opladen via de pc duurt toch gauw 4-5 uur, en het is zonde je pc daar voor aan te laten staan.

al
door alferhof - Aug 1, 2007 om 21:13
6 Antwoorden / 0 Vragen

En zo'n oplaadstekker hoeft niet zo duur te zijn, bij Dixons te koop voor €14,95 Artwizz universele USB adapter. Wel even in de winkel checken of het compatible is met IPod...

En voor je muziekbestanden: open in ITunes bestand, map aan de bibliotheek toevoegen. Even een keuze maken en voilà, ITunes regelt de rest voor je....