navadeho
door navadeho Aug 27, 2008 om 19:53
Elektronica & tv

Waarde gebruikte Sony Alpha 100

Hallo allemaal,

Wat is een gebruikte Sony Alpha 100 nog waard?

Ik ben vandaag bij een foto speciaalzaak geweest en hun taxeerde 'm op 250 euro met alle accessoires.

Accessoires

  1. Extra accu
  2. Sony tas (groot)
  3. Sony tas (klein)
  4. Standaard objectief
  5. Telelens (uit combinatie pakket)
  6. Alle dozen/verpakkingen (alles wat erbij zat) en bonnen nog+wat kleine dingen: stofdoekje, sensorblazer, 2 UV filters, 2 Sandisk 1GB CF kaarten, externe oplader (Sony) en nog wat kleine dingen.
En waar/hoe zal ik 'm dan verkopen? (Markplaats, denk ik?)

En wat zijn goede compactcamera's de laatste tijd?

Bij Voorbaat Dank,

NavadeHo

1016 5 Rapporteer

mastag
door mastag - Aug 27, 2008 om 20:32
955 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi,

Gezien de ontwikkelingen en prijsdalingen is 35% afschrijving per jaar reeel. Op je accesoires  50%. Dan moet de winkelier / particulier wel te strikken zijn. altijd tegen maar de nieuwe alpha 200 is de laatste maanden al een paar honderd euro gedaald.

Succes met je verkoop

navadeho
door navadeho - Aug 27, 2008 om 22:08
61 Antwoorden / 40 Vragen

Maar wat denk je dat iemand er voor geeft i.v.m. de Alpha 200 prijsdalingen?

gsm
door gsm - Aug 28, 2008 om 21:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor de liefhebber een mooi prijsje!

Maar, inderdaad, wat moet je met zo'n grote bak.
Ik ben zelf al anderhalf jaar erg tevreden over de Ricoh R6 (tegenwoordig €150,-). Ref. caplior6 of Ricoh R6 op http://picasaweb.google.com.
Natuurlijk wel veel meer ruis, vooral bij minder licht.
En die kleine dingetjes zijn heel erg kwetsbaar en dus snel beschadigd als je even niet goed oplet. Zorgvuldig mee omgaan is een vereiste, anders is zo'n ding zo stuk.
Met te dikke vingers heb je er ook niet veel aan.

Voor mensen met te grote handen is zo'n Alpha 100 een heel mooie camera. Je loopt dan wel steeds met een of twee tassen om je nek om alle mogelijkheden te kunnen benutten.

GSM

navadeho
door navadeho - Sep 2, 2008 om 03:32
61 Antwoorden / 40 Vragen

Wat is een goede compactcamera voor +/- 250 euro deze tijd?

pi
door pietvv - Sep 3, 2008 om 00:43
98 Antwoorden / 2 Vragen

Voor een goede compactcamera zou ik naar een van de canon powershots kijken. Bijvoorbeeld de powershot S5 is voor ongeveer € 250
DE waarde van een sony alpha 100 ligt wel hoger dan die €250
Ik zou op marktplaats kijken wat er voor een vergelijkbare camera geboden wordt, maar mij lijkt € 400 reëler