sa
door sanmali Apr 21, 2004 om 00:50
Elektronica & tv

Wasautomaat AEG type 6285

Ik kocht op 01-10-1996 een AEG wasautomaat type 6250 die op 15-10-1996 werd afgeleverd en wat blijkt de hele buitenmantel beschadigd, oke service, dus er zou een andere gebracht worden. Prima. Men belt mij ze zijn niet voorradig dus of ik de type 6285 wilde hebben voor dezelfde prijs.

Stem ik mee in. Dus tot dus ver geen klagen. Moet er even bij zeggen kon hem extra verzekeren voor 5 jaar, heb ik gedaan.

Maar op  11-09-2000 begon de ellende, men was eerst bang dat die niet goed stond of dat de vloer niet goed zou zijn, maar daar was niets mis mee. De ellende bleek te komen omdat het contra gewicht compleet door midden gebroken was, dus de steen werd vernieuwd. Hoe is het mogelijk? Viel gelukkig allemaal binnen de garantie.

Grote één is falliet en is over gegaan naar Harense Smit en die neemt de garantie over gelukkig want....

Vervolgens op 06-06-2001 het volgende de trommel zit los, de snaar knapt bij afhalen, kruis op tweepunten gebroken dus op één punt vast. Veel over en weer gebeld, zo van wat gaan we hiermee doen? Oke er word met de verzekering afgesproken, hij wordt gerepareerd voor 718,80 er word een kruis of trommel uit Nijverdal gehaald(tweedehands).

En nu is die weer stuk ik baal, ben alleen, koop een wasautomaat van dacht ik een goed merk en heb alleen maar ellende. Zoveel is er dus ook nog niet mee gewassen, als je alleen bent. Heb een uitkering en kan mij deze uitgave niet veroorloven. Heb net al zulke hoge kosten gehad, dat kwam doordat ik door mijn handicap al heb moeten verhuizen.

En u weet ook dat de kosten erg hoog zijn geworden, en door mijn handicap kan ik al bijna niet meer, ik ben ten einde raad. Geef mij alstublieft goede tip!

Ik wil u dit toch echt even kwijt want denk niet dat ik in de toekomst ooit nog een AEG koop of u moet mij kunnen uitleggen dat dit niet normaal is. Want het rare is ook dat ik deze wasautomaat nagenoeg nooit in de winkel heb zien staan(ik dacht ooit een keer bij Megapool).

De slogan: "AEG laat u niet in de steek" is die toepasselijk????Hoe mooi zijn deze woorden vervolgens zend u mij een brochure over inbouw apparatuur van de keuken. En verder hoor of zie ik niets.

  1. Hebben wij het hier niet over een constructiefout ?

  2. En is er geen garantie op de reparatie en zo ja hoelang?

548 3 Rapporteer

ymca_1
door ymca_1 - Apr 22, 2004 om 13:18
63 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik hierboven lees heb je inderdaad geen geluk met je wasmachine gehad. Ik lees hierboven dat je meerdere malen contact hebt gehad met de leverancier om het een en ander te laten maken. Helaas elke keer weer een probleem.

Mijn advies is om een brief te schrijven naar AEG en hier het probleem uit te leggen. Een leverancier wil graag dat je plezier hebt van zijn product en dat je niet (net als soms met een auto) precies dat maandagmorgen ding hebt gekocht.

Geef vriendelijk aan welke reparaties er geweest zijn en welke hinder je hebt ondervonden. Wellicht krijg je een bevredigend antwoord terug. Het adres is:

AEG Huishoudelijke Apparaten
Vennootsweg 1
2404 CG ALPHEN AAN DEN RIJN

Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt.

sa
door sanmali - Apr 22, 2004 om 23:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heb ik gedaan en nu zegt men dat er één bedrijf bij is geweest die qua reparatie niet hun eigen service dienst was.                     Het rare is echter wel, toen "De Grote Eén" failliet ging deze werd over genomen door Harense Smit en deze firma verkoopt ook AEG wasautomaten.                                                                          En dat is op zich natuurlijk raar want ik was bij hun geweest en men was zo vriendelijk mij terwille te wezen en het zal raar zijn dat dat dan geen goed bedrijf zou zijn. Omdat ik bij Grote Een ook een verzekering had lopen en zei namen dat over.                            Ook gaf men aan dat een AEGwasautomaat 10 jaar mee ging (ik heb daarop gereageerd dat ik eenpersoonshuishouden heb) en wanneer dat voor een heel gezin was dan draait hij veel meer en zou het misschien begrijpelijk zijn. Maar dit vat ik niet sorry.                     Maar toch bedankt voor uw reactie.

jcjoppe
door jcjoppe - Apr 25, 2004 om 21:59
279 Antwoorden / 59 Vragen

Ik vind het een verschrikkelijk verhaal wat ik hier lees.... ik weet alleen, dat er maar één merk de beste is; en dat is het merk'TREF'!! ik bedoel maar, je moet het treffen. Ik heb een collega die zweert bij een AEG, maar geef mij maar MIELE, maar bij sommige mensen mag de duurste MIELE nooooooit in huis komen, ivm zeer slechte ervaringen Ik weet het ook niet meer... Johan