Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?
Topantwoord
Bij Consuwijzer van de ACM vindt u info over garantie.
U hebt een meningsverschil over de geboden oplossing.
Op de site van de winkel staat: 'Mocht je er met onze hulp niet uitkomen, dan heb je altijd de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vind je op de website: www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)'
Er staan op de website van Consuwijzer voorbeeldbrieven die u kunt gaan sturen.
En u kunt dus bij genoemde instanties terecht.
Succes en hopelijk komt u eruit met de winkel.
Klopt, alleen vraag ik me af of zij in hun recht staan om alleen deze oplossing te bieden. In de voorwaarden staat wel dat ze niet gedragen mogen zijn als je wilt retourneren. Dit snap ik helemaal, alleen gaat het hier niet om retourneren, omdat ik ze niet mooi vind oid, maar retournatie, omdat ze een defect hebben. Een defect waar ik niets aan kan doen en die sowieso aan de orde is, gedragen of niet. De schoenmaker van het merk zelf kan ze niet repareren. Dat van de geschillencomissie heb ik gelezen, maar ik heb weinig zin om nog eens 52 euro aan dit te gaan uitgeven als de kans dat ik in het gelijk wordt gesteld nihil is.
Als de laarzen een defect hebben, dat is natuurlijk niet hetzelfde als de verkeerde maat, mag je reparatie of vervanging eisen en als ze daar niet aan kunnen voldoen ontbinding van de koop en je geld terug, en nee dat mag dan geen tegoedbon zijn. Als ik het verhaal goed begrijp moet je dus je geld terugkrijgen en de beste eerste stap is een goede brief (laten) opstellen.
Ik had de laarzen gewoon gehouden als ze in orde waren. Ze zijn naar de schoenmaker gestuurd door mij, waar Boeties.nl mij naartoe verwezen heeft en hij heeft weer contact gezocht met Boeties.nl om hun te laten weten dat ze niet gerepareerd kunnen worden. Hierop is mij een tegoedbon aangeboden, omdat ze gedragen zijn. Wel is het zo gebracht dat dit al uitzonderlijk is, omdat ik ze gedragen heb en ze normaal gesproken geen vervanging bieden. Wat ik dus zou snappen als ik ze geretourneerd had omdat de kleur me niet bevalt. Ik heb ze laten weten het hier niet mee eens te zijn, maar heb weinig trek om een geschillencommissie en alles in te schakelen en nog eens 52 euro eraan te moeten spenderen, die ik misschien dan ook nog eens kwijt ben. Ik ga eerst maar een brief erachteraan sturen dan!
Online staat dat de laarzen in het begin oncorfortabel zijn. Wat voor mij een paar dingen konden betekenen: toch niet kopen of er een tijdje elke keer natte kranten in doen en telkens uitproberen. Neem voor het gemak aan dat ze van leer zijn (waren); wat nog wel eens wel helpen. Of een tijd bij een willekeurige schoenmaker op de leest laten zetten, ook dat kan helpen.
Cowboylaarzen zijn in het begin vrijwel altijd oncomfortabel. Dit hoort erbij en is dus een keus die je maakt. Na een paar weken is dit voorbij. Echter gaat uw reactie om de leest, mijn probleem heeft te maken met de zool, wat niet op te lossen is met inlopen, aangezien ik ze naar de schoenmaker moest sturen voor reparatie. Hij kan het niet oplossen.
Misschien nog eens een periode van inlopen inlassen.
https://nl.wikihow.com/Cowboylaarzen-inlopen
Ik heb me voor aanschaf ingelezen en ben me bewust van de inloopperiode. Dat staat ook in het bericht. Echter gaat dit om de leest of schacht, beide leverden geen problemen op. Het probleem zit in de zool. De linker was verhoogd bij de voetboog en drukte pijnlijk tegen de voet aan. Ik ging er in eerste instantie van uit dat het minder zou worden, maar dit was niet totaal niet het geval. Het verschil in comfort merkte ik toen ik een ander paar ging passen. Als het een kwestie was van meer inlopen, ga ik ervan uit dat de winkel me hier wel op had gewezen en me niet gevraagd had de laarzen ter reparatie op te sturen. Of dat in ieder geval dat de betreffende schoenmaker ze verteld had dat ze gewoon nog meer ingelopen moet worden. In plaats daarvan heeft ie gezegd dat hij het niet kan repareren.
in dit specifieke geval moet men meewerken aan geld terug, laarzen waren niet oke (defect) en kunnen niet vervangen worden..
lees maar verder op de site van de ACM..
Heldere reactie, bedankt!
Hallo ElleP ,
Lees deze informatie eens door , zie deze links .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/tegoedbon-of-cadeaubon
Voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-afwijzen-tegoedbon-voor-kapot-product
Bied dit verder geen oplossing , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Boeties.nl is hierbij aangesloten
https://www.thuiswinkel.org/leden/boeties-nl/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/helpcenter/klacht-indienen/
Hier kan ik wat mee, bedankt!
Graag gedaan , suc6
Ga langs bij een schoenmaker in uw omgeving en wacht af wat hij constateerd. En als hij concludeert wat de reden is waardoor de schoen niet lekker kan zitten, laat hem dat opschrijven en ga dan naar Boeties terug.
Met een beetje geluk kan hij wel iets veranderen aan de schoen.
De schoenen zijn niet meer in mijn bezit, ze zijn nagekeken door iemand van het merk zelf dus ik neem aan dat Boeties daar meer waarde aan hecht. En wat ik begrijp waagt ook niet elke schoenmaker zich eraan. Plus dat het om 320 euro gaat, dus ik wil gewoon een goed paar en geen gedoe en extra kosten.
Onderschat een goede schoenmaker niet, die kunnen meer dan je denkt.
Ik heb inmiddels een reactie terug. Het blijkt dat het ze is aangeraden een vervanging aan te bieden aan mij, omdat de laarzen anders terug moeten naar de fabrikant in Spanje en daar beoordeeld moeten worden en het zo langer voor mij gaat duren, erg irritant dat dit niet eerder is gecommuniceerd. Daar zijn wellicht betere schoenmakers ;)
Nou, dat is een prachtige oplossing. Gefeliciteerd.
Ik weet niet hoe het bericht aan te passen op mobiel, maar inmiddels een reactie terug op de brief waarin ik vraag om mijn geld terug. Het blijkt dat ze is aangeraden om een tegoed en vervangend paar aan te bieden, omdat de laarzen anders terug moeten naar de fabrikant in Spanje en daar beoordeeld moeten worden. Ze gaat ervanuit dat ze daar de zolen eraf halen en het dan repareren, omdat ze niet "totaal ondraagbaar" zijn. En dit al met al langer voor mij gaat duren.
Ik begrijp het nu wel, alleen niet waarom me dit niet meteen verteld wordt.
Je hebt er zelf van gemaakt dat er sprake zou zijn van een fabricage fout. Ik denk echter dat Boeties de laarzen naar een schoenmaker heeft laten sturen om te kijken of hij kon ontdekken of er iets mis was met de laarzen wat je pijn zou verklaren.Ik denk dat hij dat niet kon en dat je daarom een ander paar is aangeboden, lijkt me inderdaad prima service. Als ze geen laarzen hebben die je aanspreken zal je nu inderdaad moeten wachten totdat de makers in Spanje de laarzen heeft onderzocht of toch akkoord gaan met de tegoedbon. Geld terug is volgens mij pas aan de orde als vast staat dat er een fabricagefout is.
Klopt inderdaad. En zoals jij het uitlegt en dus Boeties mij uitlegt na 3 dagen, is het inderdaad een prima service. Maar als ik alleen een mail krijg waarin staat dat ze niet te repareren zijn, (ipv sorry, hij kan niet vinden wat er mis mee is en ze moeten voor beoordeling terug naar Spanje) kom ik, ten onrechte wellicht, tot de conclusie dat er sprake is van een fabricagefout. Hadden ze wel de volledige terugkoppeling met mij gedeeld dan had ik iedereen gedoe bespaard. En geen conclusies getrokken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer