SI
door SIEGLIEN VENLOO Jul 2, 2024 om 04:11
Vakantie & reizen

Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij

Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik deze cruise geboekt voor een mooie vakantie maar helaas het liep triest uit. Graag u antwoord hierop.
Groetjes Sieglien

372 5 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jul 2, 2024 om 07:17
7259 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link waar u hopelijk iets aan heeft en de juiste procedure had moeten volgen.

Wanneer u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest, komt u niet in aanmerking voor het Visa Waiver programma. Sinds deze datum is Cuba door de Verenigde Staten aangewezen als staatssponsor van terrorisme. Dit betekent dat u een visum via de Ambassade van de Verenigde Staten moet aanvragen en u geen elektronische reistoestemming (ESTA) kunt aanvragen.

https://www.anwb.nl/experts/vakantie/20/kan-ik-esta-aanvragen-als-ik-in-cuba-ben-geweest

ne
door neodutchio - Jul 2, 2024 om 07:49
5196 Antwoorden / 12 Vragen

Kan de cruisemaatschappij er iets aan doen dat u Amerika niet in mag? Waarom zouden zij dan moeten terugbetalen? Staat er iets in de voorwaarden omtrent annuleren indien er geen visum gekregen word? Of is het uw eigen verantwoordelijkheid om eerst alles te onderzoeken en te regelen?

1paul
door 1paul - Jul 2, 2024 om 08:18
3231 Antwoorden / 0 Vragen

het is hard maar je moet wel de juiste procedure volgen bij een visum aanvraag om maar iets te noemen, doe je dit niet dan kan je niet reizen en dan is het "eigen schuld" en dus krijg je niet je geld terug..

mahadma
door mahadma - Jul 2, 2024 om 08:21
11629 Antwoorden / 51 Vragen

Een visum aanvragen is altijd 100% voor rekening en risico en verantwoording reiziger. Dus dan is de cruise daar ook niet verantwoordelijk. Dus ook niet aansprakelijk als u geen heeft/krijgt.

sw
door swat1500 - Jul 2, 2024 om 12:09
3810 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat de omstandigheden.waarom u de VS niet mocht betreden in de voorwaarden van de verzekering en de reisaanbieder zijn uitgesloten of niet opgenomen als grond voor een kosteloze annulering.
Bekijk de voorwaarden dus goed of dit inderdaad het geval is.
U kunt ook advies vragen bij het juridisch loket.