Ik krijg mijn geld niet terug van de cruise maatschappij
Door dat ik Amerika niet in mocht door mijn vakantie in Cuba in januari 2023. Krijg ik mijn betaling niet terug. Ik had een cruise geboekt via Miami Bahamas en nog meer met De NCL
OP 20 December 2023.€2500. Betaald maar nog ABN Verzekering en cruise maatschappij willen mijn geld niet terug geven. In April 2023 ben ik gewoon naar Amerika gereisd toen was er niets aan de hand, daarom heb ik deze cruise geboekt voor een mooie vakantie maar helaas het liep triest uit. Graag u antwoord hierop.
Groetjes Sieglien
Uit de link waar u hopelijk iets aan heeft en de juiste procedure had moeten volgen.
Wanneer u op of na 12 januari 2021 in Cuba bent geweest, komt u niet in aanmerking voor het Visa Waiver programma. Sinds deze datum is Cuba door de Verenigde Staten aangewezen als staatssponsor van terrorisme. Dit betekent dat u een visum via de Ambassade van de Verenigde Staten moet aanvragen en u geen elektronische reistoestemming (ESTA) kunt aanvragen.
https://www.anwb.nl/experts/vakantie/20/kan-ik-esta-aanvragen-als-ik-in-cuba-ben-geweest
Kan de cruisemaatschappij er iets aan doen dat u Amerika niet in mag? Waarom zouden zij dan moeten terugbetalen? Staat er iets in de voorwaarden omtrent annuleren indien er geen visum gekregen word? Of is het uw eigen verantwoordelijkheid om eerst alles te onderzoeken en te regelen?
het is hard maar je moet wel de juiste procedure volgen bij een visum aanvraag om maar iets te noemen, doe je dit niet dan kan je niet reizen en dan is het "eigen schuld" en dus krijg je niet je geld terug..
Een visum aanvragen is altijd 100% voor rekening en risico en verantwoording reiziger. Dus dan is de cruise daar ook niet verantwoordelijk. Dus ook niet aansprakelijk als u geen heeft/krijgt.
Ik ben bang dat de omstandigheden.waarom u de VS niet mocht betreden in de voorwaarden van de verzekering en de reisaanbieder zijn uitgesloten of niet opgenomen als grond voor een kosteloze annulering.
Bekijk de voorwaarden dus goed of dit inderdaad het geval is.
U kunt ook advies vragen bij het juridisch loket.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.
Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !?
Lees meer
Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat
heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz
...
Lees meer
Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?
Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima. Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en lang ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer