Cv
door Cvangool1963 Jan 8, 2016 om 00:18
Elektronica & tv
Wasdroger droogt niet

Mijn droger werkt niet goed meer , het gaat om een zanussi type ZTB 140.

Hij draait wel maar droogt niet want hij wordt niet warm. Ik heb de droger opengemaakt en er zal veel stof in .

ALs ik de droger aanzet dan zie ik dat het verwarmingselement warm ( spiralen gaan gloeien ) maar na een aantal seconden een tik/klik hoor in het element en dan gaan de spiralen weer uit. Hij blijft dan wel draaien.  Ik wil dus weten of het zin heeft om dit element te vervangen , ik heb op internet een vervanger kunnen vinden maar dan moet het wel zin hebben.

Mijn vraag is ligt dit aan het verwarmingselement of aan de aansturining van het verwarmingselement.

Eventuele tips voor sites zijn ook welkom!

BVD Carlo

29211 14 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2016 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of dit probleem behandeld wordt op het forum van Klusidee, of anders uw vraag daar nog eens stellen: http://www.klusidee.nl/Forum/storing-wasdroger-zanussi-tce-7114-t60700.html

ph
door philip36 - Jan 8, 2016 om 11:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dat tikken in het verwarmingselement kan ook zijn van het uitzetten van het materiaal bij het warm worden.
Als u een handige klusser bent en u kunt bij de aansluiting van het verwarmingselement kunt u het verwarmingselement eens met een snoer direct op 230V aansluiten.
Als het verwarmingselement dan gewoon opwarmt, geen uur aanlaten want in de droger wordt de warmte van het element met een ventilator weggeblazen zodat het element niet te heet kan worden, weet u dat het verwarmingselement in ieder geval goed is.

de
door dejeeper - Jan 8, 2016 om 12:51
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Carlo,

Het lijkt er op dat de ventilator zijn werk niet doet. Die zorgt er voor dat de warme lucht de droger in kan komen.
Dat de gloeispiralen uitgaan komt omdat deze te warm worden.
Dus kijk of de ventilator het doet en als die werkt kijk dan of de doorstroming van de lucht niet geblokkeerd wordt.
Je scchrijft dat je de droger hebt open gemaakt maar bedoel je daarmee dat jet het filter schoon gemaakt hebt?

Succes,

Cor

sira
door sira - Jan 8, 2016 om 13:22
2352 Antwoorden / 24 Vragen

Heb dit probleem ook gehad met mijn vorige Bosch wasdroger.

Als je de achterplaat van de droger haalt, dan zit daar een resetknopje. Daarna werkt hij weer, tenzij er echt iets stuk, een monteur zal hetzelfde doen. Ik kan alleen niet zeggen hoe lang hij blijft werken. Vaak is dit het begin van het einde.

dr
door dragstar - Jan 8, 2016 om 13:27
35 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk schakelt het systeem de verwarmingselement door oververwarming automatsch uit.

U zei ook dat er veel stof (pluis) aanwezig was en dat u dit hebt verwijderd, dit kan er ook op duiden dat de warmtewisselaar helemaal verstopt is met pluis. De warmtewisselaar is meestal bereikbaar via een klep aan de voorkant onder de deur.
Het is dan ook aan te raden zowel de pluisfilter in de deur en de warmtewisselaar grondig schoon te maken zodat de ventilator de warmte goed kan wegblazen.
Veel succes!

ro
door ronny530 - Jan 8, 2016 om 13:56
2787 Antwoorden / 41 Vragen

Aan het type te zien is dit een afvoerdroger waarbij de waaier rechtstreeks op de as van de motor is gemonteerd. Deze waaier wil nog wel eens loskomen van de as waardoor er geen lucht door het verwarmingselement naar de trommel wordt aangevoerd.

Topantwoord

Ha
door Hans030a - Jan 8, 2016 om 16:04
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Carlo.

Ik ben zelf witgoedmonteur geweest en heb wel een idee.
Waarschijnlijk ligt het aan een blokkade van de luchtdoorvoer.
Dan wordt namelijk het verwarmingselement te warm en wordt uitgeschakeld
door de beveiliging (de klik die jij hoort).
Dus.....als het een luchtdroger is.....zijn je filters wel goed schoon? Of mogelijk is het
uitblaasrooster vervuild (meestal aan de buitenkant van de woning. (of dakdoorvoer)
Is het een condensdroger....maak de condensor goed schoon !!!! wn uiteraard je filters in de
deur etc. Dus mogelijk heb je helemaal geen monteur nodig !!!!

Laat je het nog even weten?  Gr. Hans030a

ho
door honda98 - Jan 8, 2016 om 16:59
103 Antwoorden / 1 Vragen

het licht er aan hoe oud deze droger is want een ander element er in zetten is erg duur.
en brengt ook risicos met zich mee.
als ik een advies mag geven zouw ik een nieuwe aan bevelen die zijn tegen woordig niet zo duur meer en je hebt dan ook garantie.

jo
door jorc - Jan 8, 2016 om 20:06
2 Antwoorden / 10 Vragen

Graag wil ik antwoorden op de wasdroger . Het is denk ik al wel 5 á 6 jaar geleden dat mijn droger ook niet meer droogde heb toen het verwarmings element vervevangen en hij doet nu nog steeds zijn werk goed

eclipse
door eclipse - Jan 8, 2016 om 20:32
1561 Antwoorden / 370 Vragen

thermostaat misschien kapot, slaat ie gelijk uit als die op temp is. normal zou hij op de juiste temp moeten doordraaien dus ga voor de printplaat, zitten zoveel minuscule printjes op die niet te zien zijn door "ons" eentje te warm geworden en waarschijnlijk losgelaten

ti
door timmerman1965 - Jan 8, 2016 om 21:56
5 Antwoorden / 0 Vragen

waarom reageert kassa zelf nooit op mail die je aan ze stuurt
kassa heeft de mond vol van bedrijven die hun afspraken niet nakomen
maar zelf hebben ze nog nooi op een mailtje van mij geeageerd

Cv
door Cvangool1963 - Jan 9, 2016 om 16:18
1 Antwoorden / 2 Vragen

Allen bedankt voor jullie input en ik laat het jullie weten als ik het gefikst heb!

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2016 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

ti
DOOR TIMMERMAN1965 - 08 JAN 2016 OM 21:56
0 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

waarom reageert kassa zelf nooit op mail die je aan ze stuurt
kassa heeft de mond vol van bedrijven die hun afspraken niet nakomen
maar zelf hebben ze nog nooi op een mailtje van mij gereageerd

Dat moet u aan kassa zelf vragen. Dit is het forum.

lu
door luxenburg - Jan 11, 2016 om 18:48
45 Antwoorden / 0 Vragen

bij de meeste drogers zit de ventilator op de motor .het meeste geluid is de wind die blaast door de droger.zonder ventilator zou de verwarmingselementen gaan gloeien grote kans dat ze doorbranden.