vr
door vrouwedidi Jun 3, 2006 om 13:44
Elektronica & tv

Wat betekenen al die beschrijvingen bij een dig.camera

Nu heb ik een Medion 3x opt.zoom en 2x dig.zoom.Deze camera is traag met afdrukken en terug kijken naar de foto's.Het dichterbij halen van de objecten is ook minimaal en het worden geen mooie opnames. Nu wil ik een nieuwe kopen maar waar moet ik lettenen wat betekent het allemaal bv Carl zeiss lens??sluitertijd 1-2000?optiche zoeker?lens 35-108 ? mijn wensen zijn verre objecten goed dichterbij kunnen halen, snel kunnen fotograferen en de foto's terug kunnen zien. De hoogte van de picksels is dat ook relevant voor een gewone hobby fotograaf? Help mij zodat ik niet weer een toestel koop waar ik niet lekker mee werk en in de winkel gaat met mijn vragen alleen de prijs maar omhoog wat hoe duurder hoe beter maar ik zoek geen camera van 500 euro voor een paar huis en tuin foto's maar wel goede resultaten. Bedankt alvast....

402 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 14:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

hallo,

Kijk eens hier, hier vindt je 6 pagina`s digitale camera uitleg en kooptips;

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/digitale_camera/1

Tevens kunt je bij kieskeurig kijken om wat camera`s te vergelijken;

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryproducts?readform&qcode=digitalecamera&q=&pcode=digitalecamera&min=0&max=400&sort=2

En bij de revieuws kun je zien wat andere gebruikers vinden/ervaren van de camera`s dus misschien ook nuttig eens te lezen.

Carlzeiss is bij mijn weten zeer goede lens (zal dan ook misschien niet goedkoop zijn), en met 4 pixel heb je voor huis en tuin fotografie zeker wel voldoende

Succes,

stacey
door stacey - Jun 3, 2006 om 14:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik las trouwens net bij Radar nog wat klachten betreffende deze camera, indien hij niet al te oud is zou ik me melden bij de Aldi, in veel gevallen hebben mensen geld of nieuwe camera gekregen na klacht.

http://www.trosradar.nl/?url=PHP/douche_detail/Warm/86/6

vr
door vrouwedidi - Jun 3, 2006 om 17:31
13 Antwoorden / 9 Vragen

Halol Stacey

Bedankt voor je 2 reacties, ik ben meteen naar de site van Radar gegaan en mijn camera is 2 1/2 jaar oud en is kapot gegaan. Ik las daar over hetzelfde probleem en na het weekend zal ik Medion eens gaan bellen. Nu nog even voor die andere site's gaan zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2006 om 18:01
16957 Antwoorden / 202 Vragen

Aansluitend op het m.i. perfecte antwoord van Edwardus op uw vraag, het kan de moeite zijn, afhankelijk van de leeftijd van uw huidige camera, om naar Aldi te gaan ivm eventuele garantie.

vr
door vrouwedidi - Jun 5, 2006 om 09:50
13 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, ik heb alle site's bezocht en heb mijn keuze tot 2 camera's kunnen brengen. Daarvan heeft de ene ISO van 80 tot 800 en de ander een ISO van 64 tot 400. Nu ken ik de ISO nog van de ouderwetse filmrolletjes maar die waardes waren veel lager. IK wil ook mooie foto's binnen kunnen maken en betekend die hoge waarde dat ik zonder flits kan werken en is 800 nodig voor gewoon huis en tuin fotowerk ?? Dit kan ik op de site's niet vinden..Kan iemand mij op deze laatste vraag antwoord geven dan kan ik tot aankoop van mijn nieuwe dig.camera overgaan.

edwardus
door edwardus - Jun 5, 2006 om 10:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tot nu toe heb ik zelf alleen camera's gehad die tot 400 gaan en die zijn al tamelijk gevoelig (d.w.z. je kunt zonder flits al een heel eind komen). Of je 800 nodig hebt, ik denk van niet. Misschien kan een bezoek aan een fotospeciaalzaak nog een ander licht op de zaak werpen (hoe toepasselijk).

varabas
door varabas - Jun 5, 2006 om 10:50
450 Antwoorden / 35 Vragen

Aan mij vertelt door een goede fotowinkel:

Carl Zeiss is tegenwoordig een door SONY opgekochte merknaam en heeft niets meer te maken met de Carl Zeiss lenzen van vroeger.

Bassie (ziet alles nog heel scherp, ook zonder Carl Zeiss lens)

gsm
door gsm - Jun 5, 2006 om 12:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een point & shoot camera die aan bijna al je wensen voldoet is bijvoorbeeld de Ricoh Caplio R4, vanaf €300.
De kenmerken zijn:
- Compact
- Snel
- Groothoek (28 mm)
- Optische zoom 7,1x, dus telestand tot 200 mm
- Groot scherm (2,5 inch)
- Beeldstabilisator
- Maakt gebruik van SD kaart (optie)

De lens is bij het zoomen wel wat luidruchtig.
Zie ook:
http://www.kieskeurig.nl/product/EAD951539C84B83FC125712C00414895.htm

edwardus
door edwardus - Oct 9, 2007 om 12:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Carl Zeiss is een gerenommeerde fabrikant van kwalitatief goede lenzen. Als die er in zit is dat best een pré.

Sluitertijd wil zeggen hoe lang kan de sluiter open staan, het wordt uitgedrukt in seconden. Hele kleine getallen (bijv. 1/1000, 1/2000) geven aan dat de lens heel snel is, zodat je heel snel bewegende objecten kunt fotograferen alsof ze stilstaan. Grote getallen (1, 2, 5, etc.) geven aan dat je ook opnamen in het donker zonder flits kunt maken (met een statief!) bijvoorbeeld voor het fotograferen van een bliksemflits of verkeer in een stad (je kent het wel, van die langgerekte rode en witte strepen van de rijdende auto's.

Optische zoeker houdt in dat je door het glazen ruitje kunt kijken en niet verplicht bent het lcd-display te gebruiken.

Lens 35-108 is een zoomlens. Wat jij wilt zo te lezen is een camera met optische zoom. Hoe groter het getal, hoe beter, want met digitale zoom kun je niet écht iets dichterbij halen, alleen uitvergroten.

Voor het maken van gewone foto's is 3 Megapixels eigenlijk wel voldoende, maar meer mag natuurlijk. 3 begint trouwens al steeds zeldzamer te worden, 5 lijkt alweer de standaard van de dag.

Voor veel minder dan 500 euro kun je prima camera's vinden die aan jouw wensen voldoen. Persoonlijk vind ik dat Canon mooie resultaten geeft.

Voor de snelheid van het afdrukken en terugkijken kun je overwegen om een extra snelle (iets duurdere) flashkaart aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar SD-kaarten, want die zijn minder kostbaar dan bijv. XD-kaarten en passen standaard ook in sommige laptops, pda's, telefoons etc.