ha
door havanaerwtje Dec 4, 2005 om 01:12
Elektronica & tv

Wel of geen koopverplichting?

Ik heb bij it's een dvd-recorder besteld. Hiervoor heb ik een reserveringsbewijs gekregen dat is ondertekend door de verkoper. (nier door mij) Ik moest 50 euro aanbetalen en de dvd-recorder zou binnen 10 werkdagen worden geleverd. Na drie weken heb ik zelf maar eens geinformeerd waar m'n dvd-recorder bleef. Het zou nog 2 weken duren. 3 weken later nog maar weer eens gebeld. Nu kreeg ik te horen dat het nog 2 weken zou duren en misschien nog wel 4 weken. Hierop vroeg ik mijn geld terug en gaf aan van het hele verhaal af te zien. Volgens de verkoper kan dit niet omdat we een koopovereenkomst zijn aangegaan en dat dit allemaal wel vermeld staat in de algemene verkoop voorwaarden van it's. Volgens mij heb ik alleen een reservering


Kan ik er wel of niet onderuit.


Alvast bedankt voor de eventuele reakties 

1214 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


U heeft weliswaar een aanbetaling gedaan,maar ondanks dat houdt men zich niet aan de afgesproken levertijd van 10 dagen,bij lange na niet,en dus heeft u naar mijn mening het recht om van de koop af te zien omdat de winkel een wanprestatie levert.


groet Bud.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals M@rtin al aangeeft dient u uw aanbetaling terug te krijgen. In elk geval komt it's zijn deel van de koopovereenkomst, het tijdig leveren, niet na.


 


succes.

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft een koopovereenkomst gesloten, dat staat wel vast. It ’s levert op grond van voorwaarden van de branche-organisatie Uneto. Die voorwaarden zijn via de site van It’s wel te benaderen, maar wanneer het document eenmaal geladen is, is het onleesbaar. Bij mij, tenminste. Op de website van It’s zijn wel leesbare teksten van algemene voorwaarden te vinden die van toepassing zijn op aankopen via internet.  Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom die op winkelaankopen anders zouden zijn, zeker ten aanzien van afleveringstermijnen. It’s zegt daar onder andere dat bij overschrijding van de maximale leveringstermijn van 30 dagen u daarover wordt geïnformeerd. Ook biedt It’s u de mogelijkheid om de koopovereenkomst kosteloos te ontbinden en dat eventueel betaalde bedragen worden terugbetaald.


Uit uw vraag maak ik op dat de leveringstermijn inmiddels is opgelopen tot tien en mogelijk zelfs twaalf weken. Dat is naar mijn bescheiden mening een duidelijke overschrijding van de termijn van 30 dagen. In strijd met de leveringsvoorwaarden heeft It’s u daar kennelijk niet uit eigener beweging over ingelicht.


 


Als ik u was, zou ik de betreffende verkoper vragen om de voorwaarden waar hij zijn bewering op stoelt aan u te tonen. Neemt u dan voor alle zekerheid ook een print mee van de voorwaarden die op internetaankopen van toepassing zijn en vraag wat het verschil is. Wanneer men persisteert bij de weigering de overeenkomst te ontbinden, kunt u zich tot de geschillencommissie wenden. Zie hiervoor de site van Uneto. Groet, M@rtin

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

M@rtin,


 


kun jij me vertellen waar je dat geleze hebt over die 30 dagen, ik heb er naar gezocht maar kon het niet vinden.....


Alvast bedankt


Havana

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Havana,  dit is de link:


http://www.its-x-tra.nl/Informatie/Alg%5Fvoorwaarden/.  Scroll omlaag naar het Kopje Bezorging/eigendom/risico. In de tweede alinea vind je de door mij gevonden info.


Groetjes en succes! M@rtin


 


 

ve
door verwijderd - Dec 6, 2005 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wij hadden het zelfde probleem met een bankstel, nu is het zo dat de levertijd eenmaal overtreden mag worden, in jullie geval dus 10 werkdagen en dan mag je de koop ontbinden en moet je de aanbetaling terug krijgen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer