jo
door jootje123 Aug 5, 2005 om 19:51
Elektronica & tv

Wie heeft er ook slechte ervaringen met HE combimagnetrons? (en weet wat wel een goed merk is?)

Hallo!

Bij o.a. Gamma, Blokker en Wehkamp worden (combi)magnetrons/ovens verkocht van het merk HE. Ze zijn weliswaar goedkoop (70 a 80 euro), maar ze lijken niet te doen waar ze voor gemaakt zijn!!

Het exemplaar dat ik zelf kocht weigerde uberhaupt aan te gaan. Het exemplaar van mijn vriend beslist geheel op eigen houtje of hij aan dan wel uit gaat. Bovendien vertoont 'ie rare kuren: als je de deur dichtduwt, wordt de temperatuur ineens hoger!

Bij de Blokker zeiden ze bij aankoop al direct dat als de oven het niet zou doen, hij zonder problemen geretourneerd kon worden. Dat is natuurlijk een prima service, maar het impliceert wel dat deze oventjes vaker teruggebracht worden (wat ook nog eens werd bewezen door een dame die het oventje al terug kwam brengen)...

Kortom: het kan natuurlijk dat andere mensen juichen over HE (ik ben benieuwd!), maar ik zou toch voor een duurdere combimagnetron kiezen.

Weet iemand een betrouwbaar en toch betaalbaar merk combimagnetron (met een goede ovenfunctie)??

Bedankt alvast!

7547 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb een "Prima Donna" gekocht (via via bij de Sligro), bevalt uitstekend en was beslist niet duur (anders had ik hem nooit gekocht).

ve
door verwijderd - Aug 9, 2005 om 20:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

HE is een goedkoop B-merk en de fabrieksservice is iets met peren... Gelukkig heb je met de verkoper te maken die moet zorgen dat jullie een goedwerkend product krijgen. Maar het is natuurlijk 'value for money' dus voor die prijs kun je niet al te veel verwachten. Maar dat idee hadden jullie zelf ook al. Je kunt dus beter iets meer uirgeven en het apparaat lange tijd zonder enig probleem gebruiken in plaats van deze goedkope handel. Ga naar een goede zaak waar deze artikelen niet als een soort bijprodukt verkocht worden, kijk eens goed rond, laat je uitvoerig informeren, geef je specifieke wensen te kennen en neem dan een beslissing. Succes - E.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2005 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

kocht bij de aldi een HE magnetron combi. grill deed het niet. terug naar aldi. nwe combi. weer doet de grill ut niet. naar BOXFORD [= HE leverancier] gestuurd. veel gebelt / gemailt. komt na 3 weken terug grill doet ut nog altijd niet. bellen: "dan moet u hem maar weer opsturen". ze gaan zolang door tot je geen zin meer hebt. alleen vertellen ze aan de telefoon allemaal een ander verhaal. NIET KOPEN DUS

ve
door verwijderd - Sep 26, 2005 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben geen ervaring met HE,echter we zijn goed te spreken over het merk LG,niet duur en toch goed!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2005 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

De glazendeur knapte spontaan aan de binnenkant van de HE magnetron na 8 maanden,wij kregen zonder gezeur een nieuwe magnetron dus over de service niks dan goeds Maar als magnetron geef ons maar een scharp de vorige ging zonder mankementen 15 jaar lang mee.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is eigenlijk maar 1 merk die altijd al een zeer goede priijs/kwalliteit verhouding heeft, en dat is SHARP. Ikzelf heb er 1 van ruim 13 jaar oud, wordt elke dag gebruikt bakt en grilt als de beste. de nieuwe modellen scoren steeds zeer hoog, kijk maar in de test die kassa vorig jaar had over magnetrons. ik weet de uitzenddatum helaas niet meer.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2005 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van onze magnetron merk HE zijn na 23 maanden de naden inwendig gaan roesten zo erg dat de binnenkant gaat bladderen.

Reactie van de leverancier BOXFORD was niets aan te doen, maar ik kon wel gelijk een nieuwe kopen.

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

In aug. 2005 HE combimagnetron gekocht (€ 80) bij GAMMA. Magnetron goed maar hetelucht slecht. Baksels te snel gaar (veel sneller dan op verpakkingen van bakproducten staat). Minder lang in de oven helpt niet, want dan is de binnenkant niet gaar. Dus vaak misbaksels! Erg frustrerend. Gisteren brak in het centrum van de oven, het element, dat de glazen ovenschaal laat draaien. We waren het zat . De oven vandaag teruggebracht naar GAMMA. We hebben ons geld teruggekregen. HULDE GAMMA !!  Nu op zoek naar beter exemplaar. Tips welkom!

ve
door verwijderd - Apr 10, 2006 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval geval één bij een elektronicawinkel en niet bij een bouwmarkt of drogisterij e.d. vandaan