ka
door karin35 Jan 23, 2005 om 00:29
Elektronica & tv

Wie kent het merk NYTECH?

Wij zijn van plan om een digitale camera aan te schaffen. Nu staat er een NYTECH digitale camera in de aanbieding bij de Lidl. Maar we kunnen nergens op internet het merk Nytech tussen de digitale camera's vinden. Is er iemand bekend met het merk en wat zijn de ervaringen ermee?

Alvast bedankt voor uw reactie, Karin.

1009 9 Rapporteer

hooneytunes
door hooneytunes - Jan 23, 2005 om 18:14
11 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Karin,

Informatie over NYTECH kan je <a href="http://www.nytech.de/">hier</a> vinden.

Er wordt aardig gediscussieerd over de kwaliteit van deze camera's. Wellicht vind je in <a href="http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=60982"> deze discussie</a> een antwoord op je vraag.

hooneytunes
door hooneytunes - Jan 23, 2005 om 18:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar ondersteunt dit forum geen HTML. Daarom bij deze de kale adressen:

http://www.nytech.de

en

http://forums.telenet.be/breedband/showthread.php?t=60982

ka
door karin35 - Jan 23, 2005 om 19:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie,

Veel nuttige informatie, en het zet je lekker aan het denken!

Zag de aanbieding staan en dacht leuke camera voor dat geld, maar kom erachter dat er nogal verschillen zijn in de digitale camara's. Denk dat we er ons nog even beter in moeten verdiepen.

gsm
door gsm - Jan 23, 2005 om 19:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mogelijk heb je geluk met een Nytech. Ik zou toch echt liever iets
anders kopen, bijvoorbeeld een digitale camera van Canon, Sony, Ricoh,
Fuji of Kodak.

Koop altijd een toestel waar gewone AA staafbatterijen in passen. De
oplaadbare types NiMh met een capaciteit van 2300 mAh of meer zijn het
beste. Kijk eens bij www.kieskeurig.nl bij de digitale cameras en
oordeel zelf wat een voordelige en goede camera is. Een goede camera is
de Sony W1, of de Ricoh Caplio R1. Ook erg goed is de Canon A80 die
echter moeilijk te krijgen is en nu vervangen is door de A95.

Zelf zou ik nooit een Nytech (eigen merk van Lidl) kopen. Ik vind ze nog relatief duur ook.

GSM

ka
door karin35 - Jan 23, 2005 om 19:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie,

Wij vonden deze camera gezien de accesoires en de megapixels juist een superscherpe prijs!

gsm
door gsm - Jan 23, 2005 om 22:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verkijk je niet op de megapixels. Voor gewone foto's is 4 MP meer dan
genoeg. Hoe meer pixels hoe meer ruis en kans op blauwe randjes in de
foto's en hoe minder foto's er op een flashkaart (CF SD of XD) gaan.
Dus 6 MP betekent zeker niet dat de foto's beter zijn dan van een goede
3 MP kamera. De Canon A95 heeft trouwens ook last van blauwe randen
(purple fringing).

Waar het vooral om gaat is of de foto's van goede kwaliteit zijn: weinig ruis, goede kleuren, scherp.

Ook niet onbelangrijk is de lenskwaliteit en de snelheid waarmee de
foto genomen kan worden. De Sony W1 en vooral de Ricoh Caplio R1
reageren behoorlijk snel en hebben allebei een erg goede lens.

De Ricoh heeft zelfs een fraaie groothoeklens (28 - 100 mm).

Het is deze keer inderdaad een scherpe aanbieding vind ik ook. Goedkoop is ook hier wellicht echter duurkoop.

Je krijgt wel een extra oplaadbare batterij en tasje erbij, wat je normaal zou moeten bij kopen.

Deze Li-ion batterijen zijn echter erg duur, gaan niet zo erg lang mee
en nieuwe zijn vaak moeilijk te verkrijgen als ze defect raken.

Ook kun je geen gewone AA batterijen gebruiken in geval van nood, als de accu's leeg raken.

Het 128 MB kaartje is niet erg groot als je de foto's in de maximale resolutie wilt maken.

Kijk ook nog even hier:

http://fotopic.net/community/cameras/?c=5218

en vooral ook hier:

http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/1218869/1218869.html

groeten,

GSM

gsm
door gsm - Jan 23, 2005 om 22:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De specificaties:

http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/

meldung/1218869/1218869/1218872.html

fr
door freddie_1 - Jan 26, 2005 om 09:34
19 Antwoorden / 0 Vragen

Het nadeel van dit soort merken is:Als de camera na de garantie tijd stuk gaat kun je hem weggooien omdat er geen reperateur is die hem kan repareren.Mijn tip is betaal iets meer voor een camera van een echt merk zo dat je weet waar je heen kunt voor service.

ka
door karin35 - Jan 26, 2005 om 18:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. We hebben nog eens alle aanbevolen internetsites bekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat w.s. de camera ricoh caplio r1 het geschikste is voor ons. Nu nog even kijken waar hij het voordeligst is. :-)

Groetjes Karin