ekiem
door ekiem Jun 22, 2023 om 18:52
Elektronica & tv

Wifi versterker

goedeavond,

Tele2 houdt ermee op waardoor er een verandering gaat plaatsvinden naar T-Mobile.

Ik ben er niet blij mee maar het is niet anders. Mijn vraag is het volgende. De boel wordt hieer geinstalleerd door hun instalateur maar mijn vraag berteft een wifi versterker.
Zij verhuren deze voor 2,50 per maand en ik heb er 2 nodig. Kun je deze zo kopen en zelf  aansluiten ?
En, zo je welk bevelen jullie aan ? Ik schijn een modem : zyXel T-56 te krijgen en een TV Box : Amino Aria 7X

Toen destijds heb ik 2 powerplugs gekocht bij tele2 en dat is ruin 13 jaar geleden. Daarom vind ik het toch weer een heel bedrag om iedere maand 5 euro te betalen als ik ze gewoon kan kopen.

Alvast bedankt voor het meedenken,

2488 5 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 22, 2023 om 18:57
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Google eens naar de verschillende opties, en vergelijk uw keuze via trustpilot. WiFi bij u thuis kan door de bouw van uw woning verschillende resultaten geven.

Ik heb alleen de intetnetradio en onze gsm's op de WiFi staan, de rest bekabeld.

Probeer voor u koopt eerst hoever u met de huidige komt.

tdmduc
door tdmduc - Jun 22, 2023 om 19:05
704 Antwoorden / 2 Vragen

Één van de besten in huis gehaald:
DECO van TP-Link.(met een app voor je smartphone)
Mooi systeem gewoon op je modem aansluiten en werkt met het nieuwe "Mesh" systeem.
Veruit beter dan je provider kastjes.
Heb nu 180m2 strak internet tot in de nok van ons huis.

Consumentenbond

Mabelle
door Mabelle Jun 22, 2023 om 19:39
427 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom een link naar CB waar je moet betalen om de testresultaten in te zien? Gratis is o.a. op Tweakers ook prima informatie te vinden.

Ja
door Jaap Rotterdam - Jun 22, 2023 om 19:09
15 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heet gewoon een "wifi repeater"
Die zijn te koop, als stopcontact model v.a ca €20,- . Maar let op:
Voor doodgewoon internet gebruik werkt dit uitstekend, maar... als je veel en snel wil kunnen gamen, moet je een betere, snellere hebben.  En de prijs( en grootte)kan dan oplopen tot € 150,-
Ik heb zelf al 20jr zo'n ding in gebruik om te zorgen dat ik ook in de slaapkamer internet heb.  Je ikoppelt zo'n ding draadloos aan je router wifi signaal. En hij straalt het versterkt door, met " ext" achter de wifi naam, om verwarring te voorkomen. Dus: bv. Router in de woonkamer, ergens in de gang een repeater, en de hele flat etage heeft wifi. Bij een grotere woning met meer etages, heb je er misschien nog 1 of 2 nodig. Ik dat deze oplossing de voordeligste is.

Thijs12
door Thijs12 - Jun 22, 2023 om 20:34
543 Antwoorden / Vragen

Tele2 houdt er niet mee op.
Alleen nieuwe contracten worden via T-Mobile afgesloten. Alle bestaande contracten, zowel voor thuis als handy lopen gelukkig gewoon door.
Je powerplugs kun je natuurlijk ook op een T-Mobile modem gewoon blijven gebruiken als je tot nu toe over de powerplugs tevreden bent.
Bij mij werken ze ook nog prima.
Ik hoop nog lang te kunnen doen met mijn witte Tele2 modem.
Hiermee heb ik geweldige Wifi vanaf mijn woonkamer tot de zolder en tot in het uiterste puntje van mijn tuin.
Never change a winning team!

ekiem
door ekiem - Jun 22, 2023 om 22:24
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Bedankt voor de tot nu toe gegeven reacties.
Ik heb/ had bij tele2 een 3 in een abonnement waar ik zeer tevreden mee ben. Alweer ruim 10 jaar.
Ik heb begrepen dat ik bij de groep klanten zit waarvan het internet per 02-01-2024 stopt.

Fijn om te lezen dat ik denkelijk  mijn tele2 powerplugs kan blijven gebruiken. Deze bevallen goed en als ze het niet doen dan maar oriënteren op andete

hereistom
door hereistom Jun 22, 2023 om 23:10
736 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad gewoon de Powerplugs van Tele2 proberen.
Hier gebruiken we al jaren de Powerline adapters van TP-Link, deze werken perfect voor Internet en TV zonder kabels en met extra Wi-Fi punten.

En zit al jaren tevreden bij T-Mobile met glasvezel alles in één.