Youfone tv ontvanger matige kwaliteit
op 12 juni 2020 ging ons abonnement op internet en tv in bij Youfone. Echter op die dag nog geen pakket ontvangen, wel hadden ze de lijn al gekaapt. Een week later was het pakket binnen en werkt internet maar de tv ontvanger doet vreemd. Steeds zwart beeld en vaak wegvallen geluid. Na meer dan 300 minuten aan de lijn met helpdesk, diverse mails en chats, wordt er een nieuwe ontvanger gestuurd. En na 2 dagen dezelfde problemen. Dus heb ik aangegeven kosteloos dit abonnement op te zeggen wegens wanprestatie.
Het blijft stil over het contract. Keer op keer moet ik opnieuw de helpdesk bellen. Ik ben er klaar mee en heb na 30 dagen een aangetekende brief gestuurd voor het ontbinden van het contract.
Omdat andere oplossingen niet werken heb ik een klacht op klacht.nl gezet. Daarop reageren ze direct, maar wel dat ze niet ingaan op opzeggen abonnement. Klanttevredenheid is niet het sterkste punt van Youfone.
Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Hallo Marcelizeboud ,
Lees deze informatie eens door , zie ook benedenaan de voorbeeldbrieven , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-tv
Voorbeeldbrief ,
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon
Zelf geen ervaring maar in deze link staan enkele reviews:
Ik lees een aantal reviews en het merendeel is meer dan tevreden over youfone. Daar snap ik niks van. Bijna alles loopt bij mij verkeerd of werkt gewoon niet goed. Het installatiepakket is pas gestuurd een week nadat de lijn al gekaapt was op de startdatum. oja, de verzending staat op mislukt. Een week geen internet en tv. Dan werkt de tv niet goed en moet je echt uren aan de lijn zitten voordat je helpdesk aan de lijn krijgt en iedere keer opnieuw je verhaal doet. Ik heb niet anders gehoord dan: de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent! Nu was ik al niks gewend als nieuwe klant.
Dan kunt je reageren op de support mail of een nieuwe ticket aanmaken, maar zelden krijg je een reactie terug. Of als het hun van pas komt, lijkt het. Het komt op mij over dat ze de producten en interne communicatie slecht voor elkaar hebben.
En de klant is zeker geen koning bij Youfone.
U zou deze 'info' kunnen benutten : http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat-zijn-de-mogelijkheden/ en dan deze: http://www.wetrecht.nl/overeenkomst-ontbinden/ . Mijn advies is te beginnen met een brief waarin u naleving van de overeenkomst vordert en als de reactie negatief is de overeenkomst ontbinden wegens het niet resp. onvoldoende nakomen. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ voor voorbeeldbrieven m.b.t. zowel naleving vorderen als ontbinden.
Toch vreemd dat met een nieuw ontvanger de TV een paar dagen goed werkt en dan ineens niet meer.
Bekabeling eens controleren misschien?
Kunt u ook TV ontvangen op een tablet of smartphone, hoe is daarop de ontvangst?
Ik heb echt alles geprobeerd met bekabeling. andere netwerkkabel, andere hdmi kabel, kijken via wifi, terug naar ethernet. Ik zou echt niet weten wat ik nog kan doen. Ze hebben 2x bugreports eruit gehaald waarin niks te vinden was. Maar wat nog gekker was, dat ze na 2 weken de nieuwe ontvanger in gebruik zeiden dat ze kunnen zien dat ie aan staat, maar dat volgens hen die niet gebruikt werd. Nou, mijn schoonmoeder kijkt echt elke avond. Ze ziet slecht en dit is haar vertier savonds.
Opzeggen kan enkel als u zeker weet dat het probleem bij Youfone ligt. Als uw bekabeling niet zou voldoen of het via WiFi werkt, maar door isolatie of betonijzer het ontvangst verstoord wordt, dan is dat geen reden om Youfone daarop af te rekenen.
Dus voordat u ook maar iets kunt doen, of het juiste advies kan krijgen, wat is de oorzaak van het probleem?
zie antwoord bij Malty
even een aantal vragen:
1 wat voor abbonement heeft u? Glasvezel? ADSL?
2 hoeveel tv ontvangers heeft u?
3 maakt u gebruik van een eigen router achter die Youfone heeft geleverd?
4 Hoeveel apparaten zijn er aan uw netwerk aangekoppeld?
Ik heb een abonnement via ADSL.
ik gebruik 1 tv ontvanger
ja, eigen router, maar de tv ontvanger zit rechtstreeks op de youfone router
naast de tv ontvanger alleen mijn eigen router van Deco.
Heb je wel voldoende snelheid met die ADSL aansluiting?
Het tv kastje zit met een kabel verbonden aan het modem?
Zo niet, heb je een draadloze verbindingsset al eens geprobeerd.
In dat geval kan het zijn dat uw eigen router stoort met de TV ontvanger.
Had dit bij telfort ook, de service desk zei dat dit door de laatste firmware komt.
Deze kan soms een 2e router zien, ook al is het een ander subnet, en kan hierdoor gaan storen.
Wat u dan moet proberen is het volgende:
1 Koppel alle kabels af van de Xperiabox.
2 Hard-reset de Xperiabox
3 verwijder de firmware van de tvbox
4 koppel de TV box aan de Xperiabox
5 herinstaleer de firmware van de tvbox
6 wacht todat de TV ontvanger klaar is met instellen
7 Zodra de tv box klaar is met instellen stelt u de Xperiabox in naar uw eigen wens
8 Koppel weer de eigen router/apparatuur aan de Xperiabox
Ik heb echt alles geprobeerd. vast bekabeld en wifi. andere netwerkkabel, andere HDMI kabel. kastje herstarten, nieuwe software via technische dienst. ze hebben 2x het bugreport uitgelezen. Dan is er een nieuwe tv ontvanger gekomen Die deed het 1 dag goed en daarna kwamen vanzelf de oude problemen met zwarte beelden en wegvallen geluid weer terug. Dan lijkt mij dat dit product niet in orde is. Ook de tv app op telefoon heeft nooit gewerkt. je komt erin, maar nooit dat er een programma echt te bekijken was. Liep altijd vast.
Nu ben ik sinds 11 september 2020 over op budget alles in 1 en direct werkt de tv en ik kan meteen kijken via telefoon en laptop. Dan is het voor mij een duidelijk verhaal. Youfone heeft werk te doen aan die nieuwe tv ontvanger, want dat werd tijdens contact met helpdesk ietwat duidelijk. Er zijn nieuwe kastjes en ja... we weten het ook net precies.
Neem nog eens contact op via het klachtenformulier ipv mail en bellen.
https://www.youfone.nl/klantenservice/overige/overige-contact/klachtenafhandeling
heb ik ook diverse keren ingevuld. Maar ze reageren alleen als het Youfone uitkomt. Je krijgt nergens reactie op totdat de automatische incasso stopgezet wordt. Dan kan Youfone ineens wel communiceren. Jammer maar ik ben hier echt klaar mee.
het is simpel, als jij, bewijsbaar, binnen 14 dagen na ontvangst pakker opgezegd hebt kun je dit kosteloos doen....
Waarom een eigen router er tussen? Er zit toch een router toch ingebouwd in je modem ? Haal die router er eens tussenuit, misschien dat daarmee het probleem is opgelost.
eigen router gebruik ik alleen voor eigen apparatuur, zoals laptops en telefoons. Dan hoef ik bij wissel van provider niet alles om te zetten.
is er handig hoor. Ik heb in de laatste jaren bijna alle providers al gehad. Maar Youfone, werkelijkwaar, wat een drama. Nooit aan beginnen.
Ik lees dat u een ADSL verbinding heeft, dit is vermoedelijk nog een oude ADSL1 of 2 verbinding waar mogelijk het probleem door kan ontstaan omdat dit m.i.v. 2020 niet meer geleverd wordt door KPN. Inmiddels is dit ADSL2+ wat t.z.t weer vervangen gaat worden door VDSL. lees hier hoe e.e.a. in elkaar zit.
ik zal het eens lezen. Maar ik snap dan niet dat nu ik weer overgestapt ben naar budget alles in 1 ook via hetzelfde KPN netwerk, alles gewoon zonder problemen werkt. Dan wijs ik toch naar dit gekke kastje van Youfone en ben ik bang dat zij een groot probleem hebben. Nog wat werk te doen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer