Zelf schoonmaken fornuis kan niet
8 november 2011
Aan Kassa
VRAAG Is het terecht dat Whirlpool geld eist voor schoonmaken tussen glasplaten ovendeur als dit nergens vermeld wordt in de gebruikersaanwijzing en WP niet wil schrijven, noch zeggen hoe je dat zelf kunt doen?
Geschiedenis:
2 jaar geleden een Whirlpoolfornuis gekocht bij Keukenconcurrent. Er viel na een paar maanden een pan melk om en de melk vloeide via ventilatierooster bovenin de dubbel-glasruit van de oven naar binnen. Ik heb in gebruikersaanwijzing gezocht hoe ik tussen die ruiten kon schoonmaken, maar dat staat er niet in, ook niet het risico van dat open rooster. Whirlpool (WP) gebeld, erg onvriendelijke man gesproken. Hij wilde niet zeggen hoe ik dat zelf kon doen maar "bood me aan" iemand te laten komen om te laten schoonmaken voor ca
€ 125,--.
Contact opgenomen met Keukenconc. (KC) en zo ontwikkelde zich een maandenlange discussie waarin ik wees op de garantie -die inmiddels door dit getouwtrek verstreken was. Qua garantie verwezen ze naar elkaar, en ik wees later op de economische garantie en leveringsvoorwaarden en de verantwoordelijkheid van de leverancier (KC) en Whirlpool. Inmiddels waren op de deksels van en de branders zelf roestplekken verschenen, maar dat kwam volgens WP door mijzelf en het gebruik. Ik antwoordde in mijn vorige huis ca 20 jaar hetzelfde fornuis te hebben gebruikt, daar nog geen roestplekken waren en weet de roest aan inferieur materiaal. Inmiddels zijn de melkstrepen een vies gezicht en komt er geen handreiking van Whirlpool om mij het zelf te laten schoonmaken. Ik heb daarom geschreven dat áls ik dat zelf doe ik Keukenconc. en Whirlpool aansprakelijk stel voor eventuele schade. Ondertussen is KC geweest omdat de keukenwaterleiding van de gootsteen slecht gemonteerd bleek waardoor waterschade, maar die meneer wilde ook niet helpen, noch uitleggen hoe ik zelf de ovendeur kon schoonmaken. De keuken is geplaatst door Keukenconcurrent. Vraag zie titel. Bij voorbaat dank voor reactie!!
Lies
Beste restlies,
Hoe en bij wie je ook over garantie begint, dit voorval is eigen schuld en dat wordt door geen enkele leverancier/fabrikant als garantieclaim erkent.
Dat de ovendeur slechts door een monteur demontabel blijkt is ook geen item, men gaat ervan uit dat daar niet tussenkomt bij normaal gebruik.
Dus iemand verantwoordelijk houden voor het zelf demonteren zal zeker niet lukken.
En dat je oude fornuis het 20 jaar goed deed is inmiddels een bekend item bij alle leveranciers. Er wordt gewoonweg niet meer in kwaliteit gebouwd, en dat is als consument zijnde onze eigen schuld. Wij willen steeds minder betalen en vaak zelfs online kopen, dus marges zijn laag en service derhalve duur. We leven in een wegwerpmaatschappij en dat geld ook voor witgoedproducten, helaas.
Mastag
restlies, ik had het aanbod van die onvriendelijke man wél aangenomen. Garantie geldt immers nooit als je iets zelf kapot maakt. Ik zie niet in hoe je zelf een dubbelwandige glasruit van een oven zou moeten schoonmaken. Of je neemt het aanbod (als dat nog kan) aan of je moet ermee leren leven dat je naar een vieze glasdeur blijft kijken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?
Receuiters die willen zoveel mensen bij zich laten aansluiten voor hun verdienmodel bij bedrijven. Maar is het toegestaan om mensen te lokken met "nep-vacatures"? Bij Synsel Techniek staat slechts 39 keer de vacature (chemisch) procestechnoloog met dezelfde vacaturetekst en salarisindicatie, met enkele kleine veranderingen om ze "uniek" te maken. Zouden 39 bedrijven in heel Nederland toevallig pre ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer