sh
door shoarma Jun 3, 2006 om 16:06
Garantie & verzekeringen

Afkoop mogelijk ?

hallo,ik heb een vraag omtrend het afkopen of opzeggen van een z.g hypotheek opvangpolis van cardif ,ik heb er jammer genoeg meerdere lopen kan ik hier vanaf ,wie heeft hier een antwoord op, alvast bedankt!    b

6231 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe moet u het antwoord kunnen vinden in de polisvoorwaarden.

Is het een polis die zekerheden geeft m.b.t een hypotheek bijv. premievrijmaken of zo bij arbeidsongeschiktheid zal afkopen mogelijk niet kunnen omdat dat dan een eis van de hypotheekverstrekker is geweest. Is het een risicoplois dan kunt u hoe dan ook niet afkomen want dan heeft u geen "uit te keren bedrag" opgebouwd doch uitsluitend risicodekking. Kunt u wel afkopen, afkopen is in de regel een kostbare zaak.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

omdat ik wel eens gehoord heb dat je in principe elke verzekering elke 5 jaar kan afsluiten,premievrijmaken of afkopen,het is mij destijds aangesmeerd!het was dus helemaal niet verplicht,kwam nadat ik had getekend aan het licht maar was mijn geld al kwijt!

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verzekering niet verplicht was en als gezegd bedoeld als risico dekking, helaas helaas. Eventueel kunt u op basis van eventuele documenten aantonen dat u misleid bent, ik geef u echter weinig kans, afgezien van de kosten die u daarvoor eventueel moet maken. Stoppen is de enigeste remedie m.i.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

via google "cardiff"

consumentenbond/cardiff

bij cardiff is het niet mogelijk om iets aftekopen of stop tezetten zelfs verzoeken /overleg met de consumentenbond aksepteren ze niet.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afkoop?

Soms kan het, soms niet..

daarom;

Als het met de hypotheek vast zit lastig, losse polis kan wel.

Vraag een adviseur, Cardif was de duurste, en via Independer was de Leidsche Verzekeringen het goedkoopste, maar dan wel zelf afsluiten...

Beter lijkt het mij de iets (6% ) duurdere Winterthur of AXA te nemen, die via goede adviseur, de hypotheekshop heeft voor mij iets gelijkwaardigs gedaan,

zowel het opzeggen als de nieuwe afsluiten....!

Zelf opzeggen kan fout gaan, en nu is hij verantwoordelijk.

Hij heeft nog nooit Cardif afgesloten, wel intressant gezien de provisie maar hij heeft liever klanten die terug komen, omdat eerst de klant, dan zijn salaris.. en reclame is duur, en nu krijgen ze gratis klanten van tevreden klanten.

Afkoop van het opgebouwde vermogen ben je meestal kwijt, of je krijgt bijna niets... dus snel stoppen...

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Shoarma

Als de Cardif polis verplicht is gesteld door je hypotheekverstrekker dan kan je die niet stopzetten, de polis is namelijk verpand aan de bank.

Wat wel vaak gebeurt met Cardif is dat je de premie voor de volle looptijd ineens hebt voldaan (koopsom). Dat betekent dat je de polis beter in stand kan houden, nu je er maandelijks geen schade meer van ondervindt. Zonde om de dekking op te zeggen voor iets wat je al betaald hebt.

Vraag ook je tussenpersoon eens naar zijn antwoord en koppel terug hier. Juist nu Cardif 35% van jouw premie aan de tussenpersoon overmaakt als provisie is het antwoord van die tussenpersoon erg interessant voor iedereen hier.

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 3, 2006 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas onmogelijk.

Groetjes,

Medion.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2006 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off topic: @Medion

Ga je nog omschrijven waarom dat zo is of is deze scherpe opmerking de exacte waarheid, die zo duidelijk is dat ze geen nadere uitleg behoeft?

Ik denk dat een vraagsteller toch echt meer gebaat is bij antwoorden die er toe doen (en juist zijn!). Of geef hem/haar op zijn minst een advies waar hij/zij iets aan heeft.

En als dit rancune is over een verloren discussie over een bankstel, hou het dan in dat topic, maar belast andere topics er dan niet mee!

Groet, Cannacampo

ve
door verwijderd - Jun 4, 2006 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Joos, off-topic: kijk eens naar de andere inbreng de afgelopen twee uur van "medion". Je ziet je loopt het risico dat je ook niet meer mag antwoorden. Ik vind dit veel ernstiger dan waarvoor indertijd Fred van de site is verwijderd. Je zult zien dat brynnar en ik in ieder geval niet meer mogen antwoorden van dat medium.

Groet.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2006 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo ,

waarschijnlijk is het wel mogelijk om het af te kopen.

wij hadden via cardiff ook een verzekering lopen een levensverzekering in dit geval en wij hebben dat met het afsluiten van een hypotheek meteen afgekocht.

wij betalen nu geen premie meer ,en de verzekering loopt nog tot 2013.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afkoop, belening of premievrij maken is alleen mogelijk bij zogenaamde levensverzekeringen met een spaardeel, die uitkeren bij overlijden of op de bereikte einddatum.
Door u is vermoedelijk een verzekering op basis van koopsomstorting gesloten bij Cardiff voor een maandelijkse uitkering ingeval van arbeidsongeschiktheid en werkeloosheid. Afkoop van een dergelijke polis is nooit mogelijk en als u tegen koopsom de premie al heeft voldaan voor de gehele looptijd dan is het beeindigen van die verzekering ook helemaal niet nodig.
Indien er sprake is van een maandelijkse premiebetaling dan kunt u de polis direct opzeggen en de premiebetaling stoppen.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2006 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat bedoel je nu te zeggen??

dat ik iets heb afgekocht ,wat niet mogelijk is?

volgens mij worden die cardiff verzekeringen afgesloten zonder dat de consumenten weten wat het precies is.

wij hadden dit lopen bij een lening .

de lening is afbetaald en de koopsom afgekocht.

ik was in de veronderstelling dat dit een spaarbedrag was ,wat vrij zou komen ,helaas was dat niet zo.

nu was er ook een soort dvb afgeloten bij dit pakket en dat bleek het spaargedeelte te zijn.

ik was er in elk geval behoorlijk van in de war en dit maakt het er voor de consument absoluut niet makkelijker op.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2006 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beaudine, in uw reactie stelde u feitelijk een nieuwe vraag. U heeft iets premievrij gemaakt als ik het goed begrijp. Dat is iets anders dan afkopen en mogelijk de beste oplossing om van verdere betaling af te komen zonder dat een of ander boete beding in werking is; U behoud uw rechten, zij het op basis van de waarde van het momernt van premie vrijmaken. Weinig aan de hand derhalve lijkt mij.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2006 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had dus een levensverzekering bij Cardiff en dat is iets anders dan de soort verzekering (hypotheek opvangpolis) die de vragensteller heeft.