fa
door famkrikke Mar 2, 2016 om 16:08
Garantie & verzekeringen

Allsecur

Mijn vader rijdt vrijwel elke dag in zijn auto. Soms een kort stukje en soms langer. Dat doet hij al decennia heel veilig. In al die jaren heeft hij eenmaal een ongeluk gehad ivm ijzel. Zijn schadevrije jaren zit op zijn top met 40 jaar. Hij rijdt al veel langer. Daarmee krijgt hij zogenaamd 80% korting.

Deze week ontving hij van zijn huidige verzekeraar Allsecur een nieuw verlengingsvoorstel. Het is te belachelijk voor woorden. Let op: zijn WA plus verzekering gaat van eur 12.80 per maand naar.......... eur 20.67 . De omstandigheden zijn volkomen gelijk gebleven. Met de aanbieding van vorig jaar was zijn maandpremie eur 140.80 en die wordt.......eur 248.04  Dat is een stijging van eur 107.24

4224 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 2, 2016 om 16:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan zou ik maar eens naar een andere verzekering gaan kijken.
En wat geeft AllSecur als reden aan voor die (te) forse premieverhoging? Leeftijdstoeslag?

fa
door famkrikke - Mar 2, 2016 om 16:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ze geven geen exacte reden, maar die lijkt mij heel duidelijk. Nog een jaar geen schade gereden, en dan van eur 140.80 duurder met eur 107.24 naar eur 248.04 is extreem.

Ik wil dit aan de kaak stellen, want het is echt absurt. Dit is de oude nederlander wegpesten.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 16:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou inderdaad maar eens vragen wat de reden van deze verhoging is. Ik vermoed ook leeftijdstoeslag en zou maar snel bij andere verzekeringen kijken.

tijger1
door tijger1 - Mar 2, 2016 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Dit is de oude Nederlander wegpesten."

Onzin.

All Secur is voor iedereen de premies aan het opvijzelen.

fa
door famkrikke - Mar 2, 2016 om 16:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

"All Secur is voor iedereen de premies aan het opvijzelen"

Dus jij vindt het heel normaal dat de premie bijna het dubbele wordt.....dat is niet opvijzelen. Hier is iets heel anders aan de hand

pi
door pieterwolters Mar 2, 2016 om 22:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb van diverse mensen gehoord (van diverse leeftijden) dat de premies fors verhoogd werden bij Allsecur. Wat waarschijnlijk aan de hand is, is dat ze voor bodemprijzen martkaandeel hebben "gekocht" en nu geld moeten gaan verdienen.

fa
door famkrikke - Mar 2, 2016 om 16:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel !! Ik neem de informatie door

marita567
door marita567 Mar 2, 2016 om 17:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

graag gedaan , succes .

sw
door swat1500 - Mar 2, 2016 om 20:59
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Bij allsecur is de hoogte van de premie afhankelijk van hoe schadevrij alle daar verzekerden rijden. Moet allsecur meer schade uitkeren dan werd verwacht dan moeten de verzekerden het verschil middels een premieverhoging ophoesten.
Ook al is uw vader de veiligst rijdende bestuurder van Nederland en de overige verzekerden zijn dat niet dan gaat de premie omhooggevallen.
De hoogte van de "no claim" korting is afhankelijk van het persoonlijk rijgedrag. De hoogte van de basis premie is afhankelijk van hoe schadevrij alle verzekerden rijden.

ma
door malhy2 - Mar 2, 2016 om 21:01
309 Antwoorden / 13 Vragen

dat wordt dan even naar independer.nl om de goedkoopste verzekering te zoeken.
Bij premieverhoging mag je altijd gelijk vertrekken.

Ed

allsecur
door allsecur - Mar 5, 2016 om 12:09
16 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Famkrikke,

Bedankt voor je bericht.

Vooropgesteld vind ik het vervelend om te lezen dat de verzekeringspremie van je vader is gestegen. Uit je bericht kan ik helaas niet opmaken of je vader het afgelopen verzekeringsschade heeft gehad of dat dit al langer is geleden.

Volledigheidshalve deel ik je graag mede dat een niet verhaalbare of een schuldschade standaard invloed heeft op je schadevrije jaren en premiekorting. Om ervoor te zorgen dat je vader bij een eventuele vervolgschade wél dezelfde premiekorting blijft behouden, adviseer ik hem graag een Bonusgarantie aan zijn polis toe te voegen.

Met vriendelijke groet,

Cynthia van het Allsecur webcare team

me
door mein33 Mar 5, 2016 om 13:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Cynthia van het Allsecur webcare team,

Als u alle recties van @famkrikke had gelezen dan had u "wel" kunnen weten dat er ook in het afgelopen verzekeringsjaar "geen" schadegeval heeft plaatsgevonden.
Dus uw hele verhaal valt als los zand uit elkaar. Uw reactie heeft alleen maar tot doel om de verzekerde nog een extra verzekering aan te smeren.
Nog maar eens een serieus antwoord op de vraag proberen te formuleren of doet u er maar het stilzwijgen toe ??  ;-))

marita567
door marita567 Mar 5, 2016 om 13:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@mein33 , daarom ook mijn link .

fa
door famkrikke Mar 6, 2016 om 19:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

74% stijging met 1 jaar is absurt. Voor elke verzekerde. Uw antwoord is net zo nietszeggend als de onpersoonlijke email die ik heb ontvangen. Daarnaast heb ik duidelijk vermeld dat alles onveranderd is. Er is dus geen schade gereden. Hij heeft wel weer een jaar VEILIG gereden ZONDER schade. Het is gewoon heel duidelijk wat hier speelt. Ondanks dat oudere automobilisten elk jaar gekeurd worden. Mijn vader is ook keurig goed gekeurd. Ondanks dat hij al op 80 % korting zit, stijgt zijn premie met 1 jaar met 74 %

allsecur
door allsecur Mar 8, 2016 om 13:07
16 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Famkrikke,

Het kan zijn dat een premie, ondanks een schadevrij jaar, stijgt. Dat heeft te maken met onze nieuwe premieberekeningen en het feit dat er het afgelopen meer schades worden geclaimed dan verwacht. Dit, in combinatie met andere factoren zoals postcode en type auto, kan ervoor zorgen dat de premie stijgt. Ik begrijp dat je een premiestijging van 74% erg veel vindt. Als je wil, kunnen we even telefonisch met je mee kijken of we iets in de polis kunnen aanpassen waardoor de premie wat lager wordt.

Met vriendelijke groet,

Youri van het Allsecur Webcare Team

marita567
door marita567 - Mar 5, 2016 om 12:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Famkrikke ,

Zie hier de betekenis van Bonusgarantie ,

https://blog.allsecur.nl/autoverzekering-2/bonusgarantie-wel-niet-afsluiten/

Cookies
door Cookies - Mar 5, 2016 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet. Als iemand de premie te hoog vindt worden, dan zoek je een andere verzekeraar. Hoe simpel kan het zijn.

fa
door famkrikke Mar 6, 2016 om 19:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Eens, maar het is goed om in publiek een premiestijging van 74% procent te bespreken. Want anders blijven verzekeringsmaatschappijen er mee weg komen

jo
door jorisw Mar 8, 2016 om 13:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo blijven ze er mee weg komen? Als een verzekering te duur is sluit je hem niet af, en als de premiestijging te gortig wordt stap je over. En als je niet doorhebt dat iets te duur is, dan heb je er kennelijk ook geen interesse in om te kijken of het goedkoper kan.